• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Boudewijn30

Detailing addict
15 apr 2019
15
55
Hallo iedereen,

Mijn naam is Boudewijn, ik rijd een donkergroene Saab 9-5 uit 2003 en ben nieuw op het forum. Ik bestal al een paar jaar bij Carclean, maar heb me op een of andere manier nooit eerder aangemeld.

Van kinds af aan is het met de hand wassen van je auto erin gesleten. Ideale manier om je auto even bij langs te lopen en om 'm écht mooi te maken. In die tijd was Turtle Wax ongeveer het beste van het beste dat er te verkrijgen was en gelukkig is er een hoop veranderd.

Ik ben geen fanaat, maar vind het wel leuk om m`n auto weer even echt mooi te maken. Sterker nog, als ik een leenauto van de garage krijg wil ik m ook nog wel eens onder handen nemen, zeker als het een klassieker als een Saab 900 betreft.

Aan producten heb ik van alles wat. Ik mag graag wat verschillende producten uitproberen en zo heb ik een bonte verzameling:

Meguair's Gold Class Car Wash
Mothers California Gold Car Wash
Surf City Pacific Blue Wash & Wax
Poorboys
Black Hole
Poorboys Natty's Paste Wax Blue
Wolf's All Purpose Cleaner
Nanolex Purple Clay Bar
Mothers California Gold Clay Bar Paint Saving System
Dodo Juice Born Slippy clay lube refill concentrate
Mothers California Gold Pure Carnauba Wax Liquid
Soft 99 Fusso Coat Dark Wax 12 Months
Autoglym
Extra Gloss Protection

Autoglym Car Glass Polish
Autoglym Bumper & Trim Gel
Clearvue Rain Kleer
Soft 99 Iron Terminator
Monello's Non-Ferro Spray
Chemical Guys signature series orange degreaser

Mothers Back to Black (Naturally Black) Tire Shine
Tuf Shine Black Restore Kit

Mothers Wheel Brush
Microfiber Madness Incredimitt Wash Mitt
Monello's Senza Acqua Piazza Drying Towel
Monello's Peluche Verde
Monello's Piccolo Nero
Diverse applicators

Emmer met deksel en Grit Guard
Chemical Guys emmer met deksel en Cyclone dirt trap


Gliptone Liquid Leather Cleaner & Conditioner Kit
Poorboys Leather Stuff
Poorboys Natural Look Dressing


DAP500 V3 Raffini Starterskit
Aqua Dynamic Maskeertape

En nog allerlei microfiber doeken
IMG_9769.jpg
IMG_9770.jpg
IMG_9771.jpg
IMG_9774.jpg
IMG_9776.jpg
IMG_9199.jpg
IMG_9202.jpg
IMG_9203.jpg
IMG_9403.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom, Saab ziet er erg netjes uit.
Dank je. Paar plekjes her en der, maar die gaan we wel even aanpakken. Zo zie je op de motorkap helemaal vooraan een klein steenslagplekje dat inmiddels roest. Maar verder is de auto inderdaad in goede staat. ook het leer binnenin is in zeer goede staat en zelfs de diverse knopjes met vermaledijde soft touch laagje zijn nog goed. Net gekocht bij een particulier. Zat onder de vogelpoep, modder, stof, enz enz. Ook van binnen alles behalve fris. De verkoper wilde m nog wel even door de wasstraat rijden voordat ik 'm ophaalde. Net op tijd weten te voorkomen :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: BZwart
Mooie 9-5. Daar kan je mooi meters op maken.
Heb je nog tips vwb de lak op Saab.
Ik wil mijn 9-5 binnenkort ook ff aanpakken.
Ah, altijd goed een mede SAAB-rijder. Nee, ik heb geen specifieke tips. Het is over het algemeen een vrij harde lak, maar door de leeftijd kan de blanke lak natuurlijk al wat dunner zijn her en der. En er zit redelijk veel zwart kunststof op. Als je dat weer mooi donker krijgt, ziet de auto er gelijk weer frisser uit.
Let ook op de vele deurrubbers. Die zijn 3 dubbel uitgevoerd geloof ik. Erg solide, maar kan ook veel viezigheid in blijven hangen. Verder pas op met de motor wassen. Dek dan wel de DI caasette af met een vuilniszak. Op Youtube staat wel een filmpje van Trionic Seven die dat goed doet.

Veel plezier ermee! En euh.. foto's???
 
Welkom! Zo te zien woon je in Zwolle ;)
De Koestraat... Lijkt me een een drama om daar je auto te hebben staan . Smalle plekken, oude stoepranden, veel verkeer...

Ik kom er regelmatig als pakketbezorger op zaterdagochtend.

Hoe zijn die wasboxen bij de PostNL? Ik ben daar nog nooit geweest. Meestal ga ik naar de Esso in Stadshagen.
De wasboxen van Bas autowas vind ik ook niks. Oude troep en aan de prijs...
 
  • Leuk
Reactions: Boudewijn30
Klopt! Het is een drama hier. De straat is eenrichtingsverkeer voor auto's, maar fietsers komen van twee kanten. Dat past vaak maar net. En dan inderdaad de smalle stoepen vlak langs de geparkeerde auto's vaak met veel fietsen op de stoep ook ng. Dat is vragen om problemen. Ik heb mijn auto meestal vlakbij, ergens om de hoek achter een hek met slot staan. Maar, wel een mooie straat. Was je vanochtend hier?Volgende keer even gedag zeggen?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Nee. Nu 2 weken niet in de binnenstad geweest ;).
Ik doe t alleen op zaterdagochtend. Maar ook niet elke week.
Vorige week ook een andere wijk gereden.
 
  • Leuk
Reactions: Boudewijn30
Hoe zijn die wasboxen bij de PostNL? Ik ben daar nog nooit geweest. Meestal ga ik naar de Esso in Stadshagen.
De wasboxen van Bas autowas vind ik ook niks. Oude troep en aan de prijs...

Ik ga liever naar de wasboxen van Bas Autowas dan die op één van mijn foto's stond, daar bij POST NL. Vind dat die van Bas best ruim staan afgesteld, meestal kom ik met 1 muntje van 0,50 precies rond. Gaat me niet om het geld, maar vind gewoon lekker als dat ding afslaat als je net rond bent en alles goed hebt kunnen afspuiten. Maar ik zal de volgende keer naar de Esso in Stadshagen. Verder is er niks in Zwolle aan wasboxen toch?
 
Oh. Ik was laatst bij bas. En had er 50 cent in gegooid. En de auto even afgespoten met kalkvrij water...
Ik had de auto half afgespoten. En hij ging al uit...

Die bij esso gaan echt langer mee vind ik zelf.
 
  • Leuk
Reactions: Boudewijn30