• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd na reparatie rode leeuw...

Hnzl

Detailing guru
4 jul 2018
219
135
Uden
Zoals bekend had een hele domme man tegen mij geparkeerde leeuw gereden. Vanmorgen (6 weken later) heb ik de auto weer terug in ontvangst mogen nemen. Was bewolkt en zag er op het eerste oog goed uit, zoals op de eerste foto te zien.
6044D7A0-82A4-4E49-ABDC-E7D1C125E204.jpeg

Vervolgens wat beter gekeken in het zonnetje en naast de hologrammen, kleurverschil als je mij vraagt. Wat denken jullie na het zien van de volgende foto’s. Graag jullie input advies.
D66D0DBD-45A5-4B8B-85D9-38563084EA29.jpeg
41F226C1-CA18-47D5-A48D-9BB1F3649319.jpeg


Kleine aanvulling.. de zijpanelen én motorkap zijn ook opnieuw gespoten. Eigenlijk de hele voorkant.
 
Als alles gespoten is, ga ik er vanuit dat er geen andere kleur rood is gebruikt. Metallic kleur op kunststof wil wel eens anders uitvallen dan op plaatwerk. Ook de hoek waaronder de lak wordt aangebracht, kan doen lijken dat er een andere kleur is gebruikt.
Bij de meeste auto's zie je wel verschil in kleur tussen het plaatwerk en de bumpers. Maar je kunt het zeker eens laten beoordelen door de schadehersteller
 
Eens met @Tomsel , als er delen los gespoten worden dan kan de metallic anders ogen.
Ik vind de sinaasappelhuid veel erger eigenlijk.
Ook jammer dat de plaatdelen niet even breed en gelijk zijn, maar daar kan de hersteller weinig aan doen denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: Tonny en Tomsel
Ik had recent een gelijksoortige ervaring, sinaasappelhuidje, wat stofjes en iets kleur verschil. Gewoon terug naar de hersteller als je niet tevreden bent. Je blijft het anders zelf toch constant zien.
 
Veel voertuigen hebben af fabriek al een ogenschijnlijk kleurverschil tussen bumpers en plaatwerk. Het ligt vaak ook aan de lichtinval.

Heb je nog een foto van voor de schade? Dan zou je het goed kunnen vergelijken.

Ik zou er iig mee terug gaan, zowel voor de kleur als de sinaasappelhuid.
 
Poef, zonder de tekste te hebben gelezen viel mij de orange peel ook al op. :S Ook lijkt de lak op het plaatwerk warmer van kleur en op het kunststof wat fletser.

Lijkt mij inderdaad wel een gesprekje met de hersteller waard. ;)
 

Voordat de bumper gespoten is lijkt de bumper lichter dan het plaatwerk. Nadat ze hem gespoten hebben lijkt het juist omgekeerd te zijn, donker bumper en lichter plaatwerk. Maar kan ook door het licht komen.

Is het zo dat als je een foto neemt van de zijkant van de auto dat de achterbumper anders van kleur oogt dan de voorbumper ?

Helaas wijkt de Kleur van de bumper altijd iets af.
Je ziet wel eens auto’s rijden met een iets lichtere voorbumper en dan een paar tinten donkere achterbumper(vaak gespoten geweest). Ze moeten beiden de zelfde tint afwijken.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@Farson Alleen als ik op mijn knieën ga zitten en er recht op kijk, of in de volle zon, zie je het niet.
Elke andere hoek zeker wel.

Vandaag in de zon ook overal hologrammen gezien. Iemand met een rotary bezig geweest, die geen ervaring had denk ik.
Afspraak is gemaakt om terug te gaan. Dank voor jullie input en wordt vervolgd.
 
@Farson Alleen als ik op mijn knieën ga zitten en er recht op kijk, of in de volle zon, zie je het niet.
Elke andere hoek zeker wel.

Vandaag in de zon ook overal hologrammen gezien. Iemand met een rotary bezig geweest, die geen ervaring had denk ik.
Afspraak is gemaakt om terug te gaan. Dank voor jullie input en wordt vervolgd.

Balen, ken het gevoel zelfde probleem gehad met kleurverschil op mijn vorige auto.

Is uiteindelijk nog een keer gespoten geweest en toen was het verschil aanvaardbaar. Ze probeerde me eerst wijs te maken dat met polijsten van de auto het kleur verschil minder zou worden

En laat ze de auto niet wassen na afloop anders heb je kan dat het je een dag polijsten gaat kosten

Suc6, en we horen de uitslag wel!
 
  • Leuk
Reactions: Tonny en Hnzl
UPDATE: langs de hersteller geweest en die gaf ook aan dat de bumper inderdaad niet goed is. Hologrammen zou hij naar kijken.
aanstaande dinsdag moet ik de auto weer inleveren en ik heb gezegd dat ze hem maar een paar dagen moeten houden om het nu goed uit te voeren. Als ze er met de hologrammen niet uitkomen, zal ik wel budget vragen om het zelf te (laten) doen.

wordt vervolgd...
 
Ze poetsen vaak met vieze spullen en significant anders dan een serieuze detailer. Even de roterende machine erover en klaar.

Veel succes met de afhandeling. We leven met je mee. Zeer vervelend allemaal en kost allemaal tijd en energie en dat alleen maar om terug te gaan naar de status van enkele weken geleden.
 
Intussen met voor de vakantie de 508 terug gekregen. Toch weer 3x moeten spuiten, voordat ze het goed hadden.
Na de vakantie gewassen! Zie ik dat ze een koplamp te strak hebben gemonteerd en dat de lak daar opkrult.

moed zit ergens in de schoenen, maar volgende week weer terug naar de hersteller.

ps. Wel heerlijk gereden op de vakantie. In Frankrijk is ie wel dagelijks door iemand gefotografeerd. Alsof ze nog nooit een goed gepoetste auto hebben gezien.