• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto onder de kalkvlekken na ongevraagd schoonspuiten met hogedrukspuit door schoonmaakbedrijf in de straat..

VW-fan

Detailing addict
10 dec 2017
94
63
46
Hallo allemaal,

Een schoonmaakbedrijf heeft voor ons huis de lantaarnpaal schoongemaakt met een hoogwerker waardoor onze auto helemaal onder het zand, mos en algen kwam te zitten. Dit terwijl de auto op eigen erf staat en er iemand thuis was om hem te verzetten.

Vervolgens vond deze medewerker het ook nodig om onze auto helemaal af te spuiten met een hogedrukreiniger. Mijn vrouw was net te laat om alles in de gaten te krijgen wat er gebeurde en heeft deze meneer er meteen op aan aangesproken waar hij in hemelsnaam mee bezig was en te stoppen. Verbolgen en nog 2 x spuiten vond hij het de normaalste zaak van de wereld..

Naast dat ik het onbegrijpelijk vind dat er niet is gevraagd om de auto even aan de kant te zetten (had hem net gecleand en zag er tip top uit), vind ik het ergste dat je een ander zijn auto op eigen erf ongevraagd met de hogedrukspuit gaat staan afspuiten, leuk met al dat zand ook.. :confounded: Niet normaal toch??

Maar nu komt het.. toen ik 's middags thuis kwam van mijn werk en de zooi was opgedroogd zat de auto natuurlijk onder de kalkvlekken. :worried: Maar wel van een dergelijke aard welke ik nog niet eerder heb gezien, ook de ramen etc.. Ik heb wat foto's toegevoegd.

Wat zouden jullie in zo'n geval doen? En met welk stappenplan kan ik dit nu het beste oplossen.. o_O
 

Bijlagen

  • 20190820_161715.jpg
    20190820_161715.jpg
    170,6 KB · Weergaven: 871
  • 20190820_161752.jpg
    20190820_161752.jpg
    208,3 KB · Weergaven: 646
  • 20190820_161825.jpg
    20190820_161825.jpg
    251,6 KB · Weergaven: 1.161
  • 20190820_170600.jpg
    20190820_170600.jpg
    249,5 KB · Weergaven: 621
Pfff, wat een bizarre actie zeg. Ik zou eerst kijken wat er gebeurt als je de auto wast. Mocht het alleen oppervlakkig zijn dan is het probleem daarmee wellicht al verholpen. Als de vlekken zich echt hebben ingevreten in de lak zit er daarna niks anders op dan de polijstmachine te pakken.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Mozes kriebel. Dat ziet er inderdaad meer dan pittig uit zeg! Heb ik nog niet eerder gezien zo.
Ik zou ook de gemeente aansprakelijk stellen voor dit resultaat. Daarnaast zou ik een prijsindicatie zoeken ter ondersteuning van de mogelijk te maken kosten. Veel detailbedrijven hebben een lijstje met wat het verwijderen zou kosten. Dit ter onderbouwing van jouw mogelijke declaratie.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Oke, misschien maak ik nu geen vrienden, maar er zitten natuurlijk wel meerdere kanten aan. :innocent:

Vooropgesteld dat ik persoonlijk ook heel erg zou balen.
Hier op kantoor gebeurt me dit geregeld als ze de ramen weer eens gewassen hebben zonder te melden.
Ik sta dan ook ff te tieren en vervolgens denk ik "life goes on" en als helemaal als ik dan op de radio hoor wat er soms bij mensen gebeurt...

Qua grootte lijken ze wel vergelijkbaar overigens. Omdat de auto in de bescherming staat is wassen en drogen bij mij vaak voldoende. Niet gaan pielen met een doekie en QD, dat zand gaat alleen maar krassen, kortom wat @Jansen al aangeeft.

Even voor de nuance dan nog maar:
Wat als hij de lantaarnpaal schoon maakt en je auto niet had afgespoten??
Vaak mogen dingen niet te veel geld kosten. Het moet allemaal snel en dan jakkeren we er maar met een HD overheen. Je kunt het de beste man niet eens kwalijk nemen, want hij heeft misschien niets met auto's en al helemaal niet met detailen, dus probeerde alleen maar z'n best te doen. Aanbellen is veelal onbegonnen werk voor die mannen, want de kans dat er iemand thuis is, is vaak niet zo groot, en het moet allemaal snel snel ivm kosten.

Mijn ervaring overigens met aansprakelijk stellen: er komt iemand langs met/zonder bloemetje en je mag de bon van de wasstraat declareren. Een detailbeurt gaan ze je niet vergoeden, jammer genoeg.

Maar als gezegd, ik zal vast geen vrienden maken...
 
Laatst bewerkt:
dat zijn geen normale kalkvlekken, goed mogelijk dat er bij hun hoge druk reiniger ook nog een goedje mee gespoten werd, en natuurlijk dun zand en andere troep die nu op je auto opgedroogd is.

dat wordt flink foamen, en afspuiten, liefst 2 keer voordat je kan zien of het er enigszins afgaat met gewoon wassen.

Als eerste zou ik een offerte ergens vragen, wellicht diventa bella ;) en de gemeente aansprakelijk stellen, hun fout, hun schade.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Typisch een gevalletje “ik ga lekker doen wat ik wil en de rest kan de pest krijgen” daarmee bedoel ik ZIJ hebben de beoogde klus geklaard en de rest ziet maar.
Mijn achterbuurman huurt bedrijf in om zijn muur opnieuw te laten voegen (ook zo 1...)
-bedrijf zet steigers op mijn grond (pad achter mijn tuin)
-geen stofdoek of wat
-ik kom thuis en de hele tuin incl pad zit onder het gruis/puin incl dak van mijn schuur.
-andere buurman meld mij dat iemand op mijn dak geweest is om het grove puin ervanaf te spuiten.
-ander dingetje er zitten 2 deuken in de alu dakrand...

Ik naar de buurman en vertel dat ik hier niet gelukkig van wordt en stel nadrukkelijk dat ik niemand op mijn dak wil! (Voordat ze mijn dak lektrappen )
-hij verwijst naar de uitvoerder waarop ik stel dat ik hem aansprakelijk hou want zijn zwartwerkers zijn over 2 dagen pleite
-afijn ik werken en wordt gebeld tijdens mijn werk dat die knakker weer op mijn dak staat.
-ik weer langs en de buurman begint al weer wat minder gewillig te worden en probeert weer de verantwoording te verleggen.
-dag later ik kijk nu zelf uit het raam WEER die knakker op mijn dak foto’s maken van de deuken die hij zogezegd niet heeft veroorzaakt.
-weer naar de buurman en na veel 5en en 6en is het soort van opgelost.

Moraal van het verhaal= men doet gewoon maar wat en kijkt later wel zolang er voor de buurman geen gevolgen zijn wat zou hem het jeuken immers hij heeft gevoegde muren en de rest? Tja dat raakt hem toch niet?
=ook gewoon 0 rekening houden met zijn omgeving en soort zelfde geval...
 
Laatst bewerkt:
Het gaat hier niet over buurmannen, het gaat over een gemeente en een uitvoerder
De gemeente moet de uitvoerder voorwaarden stellen en instructies geven
Als we daar met zijn allen niet steeds op aandringen wordt het nooit wat

Nou heb ik inmiddels mijn ingangen bij de gemeente :p
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Gaat idd niet over buurmannen.
Het gaat over mensen die zonder communicatie de boel bij je komen verklooien als je niet thuis bent en zich er lekker makkelijk vanaf proberen te maken....
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Triest dit soort acties, ik ben alleen bang dat je er heel veel energie in moet steken om ook maar enige tegemoetkoming te krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Ik ben vandaag bij een professioneel poetsbedrijf geweest voor een test. Helaas zijn de vlekken niet meer uit de lak te polijsten. Ook de ramen en chromen/alu onderdelen zijn ingevreten.

Waarschijnlijk heeft er een chemisch goedje nog in het water gezeten.. :confounded:

De enige optie is opnieuw laten spuiten, dus laten beoordelen door een schade expert.

Ik hoop dat dit correct opgelost gaat worden. Want onze mooie auto blijkt dus behoorlijk beschadigd... :oops:

Word vervolgd...

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
 
Als je rechtsbijstand hebt dan zou ik die inschakelen, jouw verzekeringsmaatschapij zal de schade moeten zien te verhalen op de gemeente/schoonmaakbedrijf. Iedere melding, telefonisch/schriftelijk/per mail, naar de gemeente wordt sowieso geregistreerd. Het betrokken schoonmaakbedrijf ook even bellen, als het een beetje professioneel bedrijf is zullen ze de betreffende medewerker er echt wel op aanspreken, voor hetzelfde geld heeft de slimmerik al meer auto's vernaggeld.
 
Ik ben vandaag bij een professioneel poetsbedrijf geweest voor een test. Helaas zijn de vlekken niet meer uit de lak te polijsten. Ook de ramen en chromen/alu onderdelen zijn ingevreten.

Waarschijnlijk heeft er een chemisch goedje nog in het water gezeten.. :confounded:

De enige optie is opnieuw laten spuiten, dus laten beoordelen door een schade expert.

Ik hoop dat dit correct opgelost gaat worden. Want onze mooie auto blijkt dus behoorlijk beschadigd... :oops:
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik had eerlijk gezegd gedacht dat het er wel uit te polijsten zou zijn, ben je lekker mee,
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Ik ben vandaag bij een professioneel poetsbedrijf geweest voor een test. Helaas zijn de vlekken niet meer uit de lak te polijsten. Ook de ramen en chromen/alu onderdelen zijn ingevreten.

Waarschijnlijk heeft er een chemisch goedje nog in het water gezeten.. :confounded:

De enige optie is opnieuw laten spuiten, dus laten beoordelen door een schade expert.

Ik hoop dat dit correct opgelost gaat worden. Want onze mooie auto blijkt dus behoorlijk beschadigd... :oops:

Word vervolgd...

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Dat vreesde ik al, dit zal voor de gemeente een kostenpost van vele duizenden euro's gaan worden, opnieuw spuiten, nieuwe ramen, nieuwe chromen delen, en reken er maar op dat het niet alleen bij jou gebeurd is.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
De test is machinaal gedaan ?
Een poets bedrijf klinkt me nou niet echt heel jofel.

Heb je na fotos van die test? Ben wel erg benieuwd naar het resultaat.
Had/heb het idee dat de plekken weg te krijgen zijn dmv polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan en RoyR