• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

STJÄRNAGLOSS

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.526
223
41
Gouda
Stjärnagloss. Een oude naam in de detail wereld echter in een compleet nieuw jasje. De man achter dit merk is Jack Cavanagh. De producten worden gemaakt door de keuken van Dodo Juice, kwaliteit moet wel goed zijn dan :)

Vandaag een paar producten getest op een Peugeot 206 (was ooit zwart) die niet vaak gewassen wordt. Aan mij dus de eer er iets moois van te maken.

IMG_0704.JPG


Voor de wieldoppen/velgen gebruik gemaakt van HJUL. Vernevelt erg mooi en makkelijk. Werkt ook goed.

Omschrijving fabrikant :
Not just an iron remover – Hjul’s a genuine all round wheel cleaner.
You may have seen colour change wheel cleaners before, but ours is different.
It’s a thicker recipe for a bit more dwell time and contains soap to remove general road grime, as well as the active ingredient that removes ferrous brake debris.
But it also has some solvent content to soften tar spots – those little black dots that often pretend to be stubborn brake dust deposits.
It’s pH neutral too, so you can use it with some of the more sensitive wheel materials and finishes (but always rinse it thoroughly after use).
Try the others, then settle on ours. It’s that good.
Hjul also makes an excellent 'fallout remover' for removing iron deposits on bodywork. Usually, these would be clayed off, but some like to use chemical fallout removers instead (or after the claying stage for the ultimate decon regime). To use in this way, simply spray on to the bodywork, allow the colour change to occur and rinse thoroughly - especially around any brightwork or metal trim. Never let it dry onto metal trim, or dwell too long on these delicate surfaces. Whilst it is pH neutral it could stain sensitive finishes if left unchecked on them for extended periods of time.

IMG_0705.JPG

IMG_0707.JPG


Voor de banden (dressing) gebruik gemaakt van GUMMI. Een niet te dikke, niet te dunne consistentie, verdeelt makkelijk en geeft een mooie glans. Ook op het kunststof ziet het er "rijk" uit. Droogt snel.

Omschrijving fabrikant:
Our satin sheen trim and tyre treatment – that won’t streak after application.
Gummi is the perfect consistency for applying to tyres and trim – a light blue cream that glides onto rubber and plastic surfaces quickly and easily. You’ll never use too much or feel it dripping down the paintwork you’ve just polished.
Once applied, allow it to sink in for a few minutes, then buff it with a soft microfibre cloth. You’ll be left with a satin finish that’s dry to the touch and that won’t streak in the rain.
It can even revive the colour of tired trim a little, darkening it effectively.
Apply every month or so for best results.
Whilst you can use a Finger Fitta foam applicator with Gummi, these will darken quickly on rubber trim and especially tyres. Consider using one of our cheaper Foam Disc applicators instead. Warning - only apply Gummi to tyre sidewalls, never tread.

IMG_0708.JPG


Het lakwerk beschermd met PARLA. Een spray sealant die wel iets anders verwerkt als dat ik gewend ben. Vernevel op een paneel en opwrijven met een hoogpolige doek. Echter blijf wrijven en doek draaien totdat het streepvrij is. Dit kan wel enkele keren duren. Maar het resultaat is wel fantastisch glad en erg veel glans.

Omschrijving fabrikant:
‘Next generation’ water based nano sealant offering amazing water repellence and durability.
Some spray sealants barely give 3-5 weeks of protection… Pärla gives you 3-5 months instead. It’s that durable!
Spray onto a clean panel, buff to a consistent finish and then admire the beading and sheeting.
You’ll find contamination finds it difficult to stick to treated panels as well, plus rain will help wash the paintwork clean.
Water soluble, so it can be applied to wet panels if required as an ‘aqua wax’ style product, or even diluted further if proving difficult to apply in hot conditions.
Also makes an impressive wheel sealant.

IMG_0709.JPG


Geen foto's maar sponningen, tijdens het drogen en voor gemiste plekjes gebruik gemaakt van SILKE. Een quick detailer met glans.
Verwerkt erg gemakkelijk. Snelle verdamping, glad resultaat.


Omschrijving fabrikant:
High gloss quick detailer to gently clean and dress hard surfaces, inside and out.
Mild cleaner for paint? Check. Satin sheen dash spray? Check. Gloss enhancer for post-wash bodywork? Check.
Yes, Silke really is that versatile.
Once you see what it can do to paint, plastics and other hard materials (whether inside or outside the car) you’ll be using so much of it, so often, that you’ll swear the bottle has sprung a leak!
Solvent-free and safe to use on PPF films and gloss wraps.

Eindresultaat :

IMG_0710.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het delen. De reden dat Parka anders is, is dat het product op waterbasis is. Hierdoor kun je het eigenlijk direct afnemen maar zul je wel een aantal keer moeten wrijven. En het is meer prijsbewust.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Hoe is de Stjärnagloss tov Dodo Juice? Gezien het uit dezelfde keuken komt. Kun je als Dodo man gelijkenissen ontdekken of is het wezenlijk anders? Je bent toch de Dodo man hier.

Bekt wel lekker, dat Stjärnagloss. Hou ik wel van.
 
Het zijn wel unieke recepten maar zeker DJ kwaliteit. Standtijden zal ik in de gaten moeten houden maar het product kwaliteit gevoel is goed.
 
Die diepe krassen/schaafplek op de wieldop, was die nog goed schoon te krijgen Arie? (op de foto is het voor mij niet 100% duidelijk, of ik in de diepste beschadigingen nu nog wat vuil of schaduw zie).
 
Vandaag de GLATT geprobeerd. Dit is de rinse aid (wetcoat achtig product). Werkt goed, geen vlekken maar dat lukt ook bijna niet bij dit weer. Wel erg goedkoop product. Je gebruikt 25 ml in een fles van 500 ml aangevuld met water en dat is je rtu product. Een fles van 500 ml haal je dus 20 keer een 500ml fles uit. Nu gebruik ik altijd overmatig (anders raakt nooit iets op :)) maar er ging 400ml op Truus (Passat station)
 
Zo dan, dus 10L eindproduct voor €15,- :D Da's een bizar verschil met bijv. Gyeon - Wetcoat Essence waar je €41,- betaald voor maximaal 8L eindproduct. (1:5 - 1:15 te verdunnen)

Hoe beviel de verwerking, beading en sheeting, etc? (Standtijd en dergelijke is nog lastig natuurlijk) 400ml lijkt mij wel erg veel voor de Passat, trouwens. Als ik Wetcoat als vergelijking neem.
 
WetCoat is een SiO2 spray coating, Glatt is een spray sealant. De chemische resistentie en standtijd zal daadwerkelijk minder zijn. Dat gezegd hebbende, het verwerkt simpelweg net als WetCoat. Ik kreeg alleen wel het gevoel dat je meer moet gebruiken dan WetCoat. Bij WetCoat doe je een spraytje en dan zie je allerlei water acradabra, hierbij zie je het pas als je de HD erop zet. Beading en sheeting zijn goed.
 
I know, I know. :D Maakte de vergelijking dan ook op de manier van verwerken.

Ben wel benieuwd hoe de standtijd en dergelijke zal zijn. Oh, en merkte je nog wat aan glans/gladheid/etc?
 
Ik heb ook de eerste producten van Stjarnagloss geprobeerd/aangeschaft. Ik heb de Gummi geprobeerd en de pre cleaner. Erg tevreden over beide producten. Van de week ga ik de Glasyr gebruiken op de Lex. Ik was aan het twijfelen tussen de spraysealant Parka en de Glasyr. Toch de Glasyr gedaan. Is misschien ook wat meer vergevingsgezind op mijn unilak black.
Wat ik er nu van zie en hoor is toch wel dat bijna iedereen erg tevreden is over de producten van Stjarnagloss. Prijs/kwaliteit is erg goed. Ik ga langzaam het een en ander verzamelen en uitproberen.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Nou, de Glasyr is nog even een strijd in de buitenlucht en de toch wel fel aanwezige zon. Ik denk dat hij te snel opdroogde wat resulteerde in vlekken en moeilijk afnemen. Ik heb op sommige plekken met een paintcleaner de Glasyr weer verwijderd en een van mijn favo waxen daarvoor in de plaats gesmeerd. (Surf city barrier reef) Ik zal het over een poosje nogmaals proberen maar dan in de schaduw of binnen. Je moet ook maar een heel klein stukje insmeren en dan gelijk afnemen, en met gelijk bedoel ik ook gelijk………
Ik heb de auto gepolijst met Gyeon polish en daarna met de primer, tussen de polish en de primer afgenomen met prep. daarna de Glasyr erop. Voorraam in de view gezet, mooi spul.

Mocht er iemand ervaring hebben met de Glasyr dan hoor ik dat graag.
8058C25F-0E7B-4F20-BA72-B9A33819E5AD.jpeg
DD9D13C2-B576-4D81-9892-F027F5F879A2.jpeg
56EA69DA-62C0-4E49-ACF9-BF902ACBADE2.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Net de tuinslang er nog even opgezet om de beading en sheeting te bekijken.
Nou, dat is dik voor elkaar. De volgende keer dus wat meer geduld met de Glasyr, niet in de zon opzetten en kleine delen per keer behandelen. Mocht iemand ervaring met de Glasyr hebben……….laat maar horen.
De Gyeon View werkte ook lekker, water liep als een malle van de voorruit af.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Nog meer mensen ervaring met de Stjärnagloss Pärla?

In het gunstigste geval ten opzichte van de Sonax BSD, Gyeon CeremicDetailer en/of P&S Beadmaker. :D
 
ook vraagje mbt parla, heb nl op de countryman nogal wat zwarte trims en wat als dit er op komt, gaat makkelijk af want als dit telkens afgeplakt dient te worden niet echt snel
 
In de omschrijving staat dat je Parla zowel op een droge als op een natte auto kan gebruiken. In dat laatste ontkom je er niet aan dat Parla dus ook op je trims terecht komen.

Verder staat er dat Parla niet vlekt op ongespoten kunststof, dus de kans op vlekken lijkt me nihil.
Desnoods even testen op een onopvallend plekje om er zeker van te zijn.

Ik heb wel eens de Gyeon Cure en Ceramic Detailer op ongespoten kunststof van m'n scooter gebruikt en tot op heden geen vlekken kunnen waarnemen.
Beide vallen ook onder de noemer "spray sealants".
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Aangezien dit weekend Stjärnagloss in de aanbieding is bij Carclean. Had ik in mijn hoofd om een aantal producten te bestellen van dit merk.
Maar wel de flesjes met de volgorde "Stjärnagloss"...
Ik in de webshop het volgende uit gezocht:

stj-bubblor.jpg

stj-gummi.jpg

stj-glas.jpg

stj_silke_ps.jpg


De Gummi heb ik thuis al staan:
Dus dan zou het setje compleet moeten zijn toch?
Pakt de fles Gummi erbij...

20220411_165646.jpg

Daar staat dus gewoon Gummi op in plaats van Ärn.

Dat word hem dus niet. Kan iemand hier duidelijkheid over geven? :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: AndyVR en Hean