• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clio Patra

Zucht...


IMG_20200609_124845.jpg

IMG_20200609_124919.jpg

Gelukkig is het de buurman van een paar huizen verderop dus konden we netjes de formulieren invullen.
Ik moest van de verzekering zo snel mogelijk de schade laten bepalen. De monteur heeft 2 tellen gekeken en zei... 700 euro schade. Maar voor een auto uit 2013 zou ik het geld lekker in je zak stoppen... euhm... dat bepaal ik zelf wel.

afijn, eenmaal thuis zag ik dus dat mijn koplamp op half 11 hing... Dus daar gingen we weer! Bumper er af.
Kwam er toen achter dat 2 van de 3 steunen van de koplamp zijn afgebroken. zucht... Ook zijn alle clipjes aan de linkerkant van de bumper afgebroken.

IMG_20200610_075532.jpg

IMG_20200610_073858.jpg


Maandag word er een offerte opgemaakt. En moeten ze dus ook een nieuwe koplamp regelen... Ik zit momenteel midden in de verbouwing van mijn nieuwe huis. Dus dit schiet niet op.

Wordt vervolgd...
 
Ik denk dat jouw bumper de koplamp heeft opgedrukt, met de afgebroken bevestigingspunten als gevolg. Wat de motorkap betreft: check ook even bij de scharnieren en onder de voorruit (incl. ruitenwissers) of je daar geen verborgen schade hebt.

Dit is wel het zoveelste bewijs dat die autopilotfunctie niet zo goed is als Tesla beweert. Ik zag deze week ook al een filmpje in Belgie van een Tesla die in het donker volautomatisch een loslopend varken op een buitenweg had ontweken en de weg vervolgd, allleen bleek dit later een actie van de alerte bestuurder te zijn, en dus niet van de autopilot.
 
Ik denk dat jouw bumper de koplamp heeft opgedrukt, met de afgebroken bevestigingspunten als gevolg. Wat de motorkap betreft: check ook even bij de scharnieren en onder de voorruit (incl. ruitenwissers) of je daar geen verborgen schade hebt.

Dit is wel het zoveelste bewijs dat die autopilotfunctie niet zo goed is als Tesla beweert. Ik zag deze week ook al een filmpje in Belgie van een Tesla die in het donker volautomatisch een loslopend varken op een buitenweg had ontweken en de weg vervolgd, allleen bleek dit later een actie van de alerte bestuurder te zijn, en dus niet van de autopilot.

Nee inderdaad je zou denken dat er wel een piepertje inzit als er een felrode clio achter je staat haha.
Ik ga morgen inderdaad maar de motorkap even inspecteren of die niet verbogen is...

Tjonge jonge. Dat is balen!
Flinke schade ook nog.
Hopen dat alles maar weer netjes word.
Ja het schiet niet echt op dit... De bumper staat volledig in de Gyeon Mohs en CanCoat... Maar mijn potje Mohs is dus op... beetje jammer als ik straks een nieuwe bumper heb en een hele kit moet kopen... Denk dat het 2 laagjes CanCoat gaat worden op de nieuwe bumper.
 
@Donovan Vervangende verse Gyeon Mohs inclusief het bijbehorende werk, lijkt mij onderdeel van de toegebrachte schade. Zorg dat je in elk geval ook de nota van de gebruikte spullen van de vorige keer, ook aan de schade-expert laat zien.
 
Onbegrijpelijk dat mensen zomaar achteruit gaan rijden zonder eens te kijken in hun spiegels (en camera)... de gedachten ook goed bij het verkeer : unamused:.
Een kleine aanraking kan van buiten niet erg lijken, maar onderin zit er altijd meer schade.
Hopelijk raakt het allemaal snel opgelost.
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Zou je ook een coating (+ bijkomende onkosten) kunnen claimen?

Hoe toon je aan dat je daadwerkelijk deze kosten heb gemaakt? Een factuur van CC zegt niks over het feit dat het op je auto zit, hoe kan je vervangingskosten berekenen, heb je een factuur nodig van een bedrijf dat de coating officieel aangebracht hebt, etc?

Ben erg benieuwd. :)
 
Zucht...


Bekijk bijlage 129218
Bekijk bijlage 129219
Gelukkig is het de buurman van een paar huizen verderop dus konden we netjes de formulieren invullen.
Ik moest van de verzekering zo snel mogelijk de schade laten bepalen. De monteur heeft 2 tellen gekeken en zei... 700 euro schade. Maar voor een auto uit 2013 zou ik het geld lekker in je zak stoppen... euhm... dat bepaal ik zelf wel.

afijn, eenmaal thuis zag ik dus dat mijn koplamp op half 11 hing... Dus daar gingen we weer! Bumper er af.
Kwam er toen achter dat 2 van de 3 steunen van de koplamp zijn afgebroken. zucht... Ook zijn alle clipjes aan de linkerkant van de bumper afgebroken.

Bekijk bijlage 129221
Bekijk bijlage 129222

Maandag word er een offerte opgemaakt. En moeten ze dus ook een nieuwe koplamp regelen... Ik zit momenteel midden in de verbouwing van mijn nieuwe huis. Dus dit schiet niet op.

Wordt vervolgd...
ja dat is mooi k....t:weary_face: maar hopen dat het snel en goed geregeld wordt
 
Ik denk dat jouw bumper de koplamp heeft opgedrukt, met de afgebroken bevestigingspunten als gevolg. Wat de motorkap betreft: check ook even bij de scharnieren en onder de voorruit (incl. ruitenwissers) of je daar geen verborgen schade hebt.

Dit is wel het zoveelste bewijs dat die autopilotfunctie niet zo goed is als Tesla beweert. Ik zag deze week ook al een filmpje in Belgie van een Tesla die in het donker volautomatisch een loslopend varken op een buitenweg had ontweken en de weg vervolgd, allleen bleek dit later een actie van de alerte bestuurder te zijn, en dus niet van de autopilot.
Dit filmpje heb ik ook gezien maar naar mijn weten stuurde de tesla bestuurder vol richting de berm om het zwijn te ontwijken waarna de tesla autopilot de tesla op de weg wist te houden.
 
@Timobijnen84 De bestuurder was een Belgische (chocolade)bakker, en toevallig dat verschillende kennissen van mij persoonlijk contact met hem hebben gehad, en de bestuurder heeft aangegeven dat de autopilot niets heeft gedaan, alleen het ESP heeft ingegegrepen, maar zo'n ESP is volgens mij al een jaar of 10 verplicht voor iedere nieuwe auto in Europa, en is als optie al zo'n 25-30 jaar leverbaar op heel veel auto's. Het oorspronkelijke verhaal blijkt via social media flink vervormd te worden doorgegeven.
 
Oke ik had het gezien uit een filmpje waar het tijdens een interview met hem gezegd werd. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat het allemaal vervormd wordt wat jammer genoeg vaker gebeurd.
 
Update time!

Dat is een tijd geleden. Inmiddels ben ik na 3 maanden helemaal klaar met de verbouwing van mijn huis. Daar heeft de nodige tijd in gezeten. De auto is volledig als werkpaard gebruikt in de afgelopen maanden.

Zie hier de voor en na:
IMG_20200603_081237.jpg
IMG_20200912_133211.jpg


IMG_20200603_081316.jpg
IMG_20200912_133914.jpg


Wel tijdens de verbouwing nog een Clio meeting dagje gehad. Enorm mooi tour gemaakt door het noorden van het land. De enige rode clio in het rijtje.

FB_IMG_1595283034981 (1).jpg


De schade aan de bumper heb ik laten repareren. Helaas vertelde het schadebedrijf dat het niet mooi zou worden als ik besloot om de bumper te laten spuiten i.v.m een toevoeging van de kleur rood aan de clearcoat. Ze vertelden mij dat ze de bumper nooit mooi in dezelfde kleur konden krijgen. Ik heb besloten om het kleine plekje bij te laten werken met een lakstift en het te laten polijsten. Je ziet het nog zitten, maar voor nu is dat helemaal prima. Alle clipjes die waren afgebroken zijn weer gemaakt, dus de bumper zit weer netjes op zijn plek.

IMG_20201003_084542.jpg


Helaas viel 1 koplamp echt van de narigheid uit elkaar. Ook was in de xenon kit en het gedoe er mee helemaal zat. Ik heb de originele koplampen laten terug plaatsen met xenon look lampjes en LED grootlicht. Helemaal prima voor nu. Met deze kleine reparaties kon ik mooi 700 euro in mijn zak houden van het geld wat ik had ontvangen van de verzekering.
Dat geld was ook erg snel weer op haha. Ik heb een nieuwe radio laten plaatsen door iemand van het Clio forum. De radio is super snel en heeft ondersteuning voor android auto. En dat werkt echt heel erg fijn.

IMG_20200828_192709.jpg


Paar weken later ging helaas mijn ruitenwissermotor kapot. Motor + mechaniek moest vervangen worden. 500 euro verder... au....
Verder remblokken aan de voorkant laten vervangen en we konden weer lachend door de apk.

Auto voordat het slecht weer wordt een decon wash gegeven.

IMG_20200920_142142.jpg

Ook gelijk de chromen strips aan de voorkant voorzien van plastidip. Ziet er wel strak uit hoor! (Al zeg ik het zelf haha)
Plastidip op het renault logo is inmiddels ook opnieuw gedaan.

IMG_20201003_084542.jpg


Aantal weken later... oeps... velg langs de stoep.... ai ai ai wat was ik er zuur van.
Tijdens het uitparkeren stak er een tegeltje uit die langs mijn achterwiel schraapte. Spotrepair van de velg zou uitkomen op 80 euro. De velgen waren nieuw 90 euro. Dus dat vond ik het niet waard.
Dan maar zelf aan de gang met vulmiddel en een spuitbus. Resultaat mag er wel wezen voor een middagje werk. (ook al zeg ik het zelf weer haha)
Geen goede foto kunnen maken, maar ik kan jullie verzekeren dat het gerepareerde stuk hoogglans is.

inCollage_20201004_152002675.jpg


Het laatste wat ik heb gedaan is de chromen strip rondom de radio zwart gemaakt. Nu is het interieur 1 geheel zwart met rode accenten.

IMG_20201011_151540.jpg


Wat nu op de planning staat is om mijn dak in hoogglans zwart te laten wrappen. Heb al een aantal offertes opgevraagd. Dus dat gaat binnenkort gebeuren. :)


Tijdens mijn verbouwing ook nog een vriendin geholpen die helaas een klein ongelukje had gehad. Auto was door de schade total loss verklaard.
Nadat ik de bumper en alle beschadigde onderdelen had losgehaald was er nergens schade te bekennen behalve de bumper, koplamp en spatbord.
Na het bestellen van nieuwe / gebruikte onderdelen heb ik alles weer gemonteerd op de auto omdat ze er mee op vakantie moest.

Aantal weken later hebben we met spuitbussen met de goede kleur de hele voorkant van de auto overgespoten. Het is niet perfect en zeker niet spiegelglad maar van een afstandje ziet de auto er weer keurig netjes uit. De schade was getaxeerd op ruim 2000 euro (vandaar ook total loss)
Totale reparatiekosten nu: 500 euro en een kratje bier voor mij.


inCollage_20201005_101108303.jpg

Dat was het weer voor nu. Tot de volgende update! :)
 

Bijlagen

  • IMG_20200603_081237.jpg
    IMG_20200603_081237.jpg
    168,9 KB · Weergaven: 135
  • IMG_20200828_192709.jpg
    IMG_20200828_192709.jpg
    215,3 KB · Weergaven: 136
Laatst bewerkt:
Ze vertelden mij dat ze de bumper nooit mooi in dezelfde kleur konden krijgen
De rode Clio's (flamme rouge?) die ik heb gereden heb hadden sowieso een bizar kleurverschil tussen de kunststof delen en de rest van de auto, dus veel slechter zou het niet zijn geworden ;)
 
  • Leuk
Reactions: Donovan