• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur reinigen

Ronnie1990

Detailing rookie
7 jul 2020
4
2
Hallo,

Ik wil met een tapijtreiniger proberen de vlekken uit de zetels te krijgen. Heeft iemand een suggestie voor een product. Ik zie er namelijk meerdere maar heb geen idee welke ik het best kan bestellen.

Stappen die ik ga uitvoeren:

Alcantara gedeelte:
-stofzuigen
- licht vernevelen met een plantenspuit. (Water/reiningsmiddel.) Laten intrekken (5min?)
- zachtjes borstellen.
- met de tapijtreiniger en opzetstuk voor zetels,behandelen. (Tapijtreiniger vullen met LAUW water.)
- met de tapijtreiniger alles nog een keer droogzuigen.

Materiaal:
- paardenborstel pb
- Reiningsmiddel, merk? (Komt nog)


Tips tricks welkom. De bijrijdersstoel is overigens erg vies foto zal ik later posten. Mort ik nog even maken.



H

20200621_200140.jpg
20200621_200156.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leder zou ik anders aanpakken dan stof. ;)

Zoek eens met de zoekfunctie naar " leer behandelen" o.i.d. ;)

Voor stoffen bekleding/matten/etc. vond ik de Valet Pro - Upholstery Cleaner prima zijn ding doen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ronnie1990
Je zou voor het gebruik van de extractor de zetel of iig het stuk met de vlek extra kunnen behandelen met een detailbrush en de genoemde reiniger. Als het vuil alvast een beetje geagiteerd en losgeweekt is dan zal het er met de extractor ook makkelijker helemaal uitkomen. Verder een prima plan en je gaat vast heel veel verschil maken, maak vooral een goede before & after foto :)
 
  • Leuk
Reactions: Ronnie1990
Als ik inzoom op de foto dan lijkt het deels stof (het lichte deel waarin idd een mooie grote vlek zit) en deels leer. Maar dat gaat Ronnie ons natuurlijk nog even bevestigen. Leer heeft natuurlijk een andere aanpak nodig..
 
Als het lichte gedeelte geen stof, geen leer, maar alcantara is, dan kun je dat beter eerst proberen met alleen lauw water en zachtjes borstelen, en dan met extractor droogzuigen. (dus zonder gebruik van interieurshampoo)
 
  • Leuk
Reactions: Ronnie1990
@DetaiLeo Gebruik van middelen bij alcantara geeft risico op (extra) vlekken, maar dit is ook zeer afhankelijk van de vlek, het middel en het alcantara. Daarom adviseert CC ook om alcantara alleen met lauw water te reinigen. Als dit niet voldoende is, kun je altijd nog een stap verder gaan.
 
Bedankt allen voor jullie hulp. Ik heb een foto gemaakt. Ik zal inderdaad een before and after picture maken. Mogelijk deze week de materialen bestellen, ik wacht eerst de reacties af (weinig ervaring hiermee) maar wil dit zelf aanpakken. Het is een Volvo s40 met inderdaad 2 stoffen waarbij de donkergrijze gedeelte een soort van leer is? . Owja.. Hierbij de fotos met een liter opgedroogd cranberrysap

Ik kom deze stof niet vaak tegen maar vermoeder het lichte gedeelte alcantara en donkergrijze gedeelte is hoogstwaarschijnlijk leder. Morgen even uitzoeken
20200707_215746.jpg
20200707_215739.jpg
20200707_215749.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn goede vlekken! Het donkergrijze is vrij zeker leer of kunstleer. Alcantara komt volgens mij niet voor in een s40 en gezien de ernst van de vlekken ga je het met lauw water sowieso niet redden. Neemt niet weg dat je het moet uitzoeken.
Bestel in ieder geval een goede detailbrush (of twee) als je die nog niet hebt en kijk eens een Youtube filmpje over interrieur reinigen met een brush, dat als eerste stap en daarna verder met de extractor. En lees je verder in op leer. Reinigen met cleaner, brush en mf doek zal daar waarschijnlijk voldoende zijn.
suc6 en we zijn benieuwd naar het resultaat.
 
  • Leuk
Reactions: Brad
@DetaiLeo Gebruik van middelen bij alcantara geeft risico op (extra) vlekken, maar dit is ook zeer afhankelijk van de vlek, het middel en het alcantara. Daarom adviseert CC ook om alcantara alleen met lauw water te reinigen. Als dit niet voldoende is, kun je altijd nog een stap verder gaan.

Ik ben bekend met het Sonax verhaal en waarom CC het niet meer verkoopt en dus het warme sopje aanbeveelt bij het reinigen van alcantara. Toch zijn er ook veel grote detailers die het product nog wel prijzen, en natuurlijk snap ik de motivatie van CC dit niet meer te doen. Een sopje werkt goed maar soms zijn er vlekken die echt iets "sterkers" nodig hebben, ik had een vlekje op mijn stoel aangezien het p&s product op leer ook kan worden gebruikt (ik weet dat Alcantara geen leer is) heb ik het geprobeerd. Het product was bij het schoonmaken van de wangen al even met het Alcatara in aanraking gekomen en ik zag dat dit geen kwaad kon. De plek dus kort behandeld afgenomen met een MF en een dag later kan ik er dus niks meer van zien. Of ik het product langdurig zou inweken op Alcatara dat weet ik niet, voor mij heeft het iig wel zijn ding gedaan op kleinere plekjes.
 
wow dat zijn beste vlekken, was er iemand vergeten een luier te dragen?

Succes met het schoonmaken van, doe ons een update tzt ik ben erg benieuwd.
 
Is dit je eigen auto? Ik vraag mij toch altijd af hoe mensen het zo ver kunnen laten komen haha. Zijn beste vlekken inderdaad, de apc plus is ook wel een aanrader vind ik, alleen dan moet je wel in 1 keer een gallon kopen, voordeel is wel dat je tot je pensioen een goede tapijtreiniger hebt :p