• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo S80 T6 awd (MY2009) - Black Sapphire metallic

Dinant

Detailing addict
22 sep 2015
11
70
Zwijndrecht
Hoi,
Ik ben onlangs begonnen met mijn 'zoektocht' naar het (beter) detailen van m'n zwarte S80.
Een tijd geleden had ik al eens wat spullen besteld, waaronder ook een kleisetje van Monello.
Bij mijn zilverkleurige V70 is het er echter nooit van gekomen om daar ook echt een begin mee te maken, maar vanwege het mooie weer eind februari ben ik bij mijn S80 maar wel eens begonnen.
Als eerste de motorkap maar eens goed gewassen, om em daarna te kleien. Dat heb ik afgewerkt met Sonax Xtreme 3. Een flesje dat ik nog had staan ...
Datzelfde heb ik een week later ook met het dak en het kofferdeksel gedaan. En toen was m´n wax en spray op.
Ik had echter de smaak nu wel te pakken, dus op advies van meerdere kennissen een fles Collinite 845 besteld, en een grote bus "perfetto spray".
Gister heb ik dat spulletje eerst maar eens geprobeerd op mijn zomervelgen. Het resultaat? .... :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Ik ben heel benieuwd hoe de Black Sapphire er straks bij gaat staan ... :cool::cool:

Foto's volgen binnenkort ...
 
Koffie getapt, lekker gaan zitten, even lekker een showoff lezen van een schitterende wagen.....is het een teaser o_O

Gekkigheid, ik ben benieuwd! Is de lak nog gecorrigeerd, in goede staat, of vol swirls? Zwart tekent nou eenmaal zo, maar geeft ook een prachtig eindresultaat.
 
  • Leuk
Reactions: Dinant
Haha RoCo, sorry. :innocent:
Maar, géén swirls. Wel een paar lelijke krassen, en lelijk bijgewerkte steenslagschades.
Schade 01.JPEG

Schade 04.JPEG

Schade 02.JPEG

Die laatste zit op het dak, ter hoogte van mijn hoofd ongeveer ...
Daar ga ik me in de toekomst zeker nog een keer op storten, nu eerst maar eens mijn draai vinden in het detailen.
Na het kleien en waxen van de motorkap is het dit het eerste resultaat:
Poetsen 03.JPEG

Poetsen 04.JPEG

Poetsen 06.JPEG


Toen was m'n perfetto spray op en moest ik even wachten op mijn bestelling.
Heb nu dus ook een flesje Collinite 845 aangeschaft en dat eerst eens op mijn zomervelgen geprobeerd:
Velg 05.JPEG

Daar ga ik straks wel blij van worden als ik dat op de lak toepas ...
 
Ziet er schoon al een stuk beter uit!

Op de eerste foto is net links van het licht overigens goed te zien dat er ook een hele hoop lichte krassen (swirls) in de lak zitten, en ik vermoed dat dat stiekem voor de hele auto geldt ;)
 
  • Leuk
Reactions: Dinant en RoCo
Ik zag het ook, maar het is wel een dankbare kleur om schoon te maken en te verzorgen. Ook een "gezonde" dosis Orange Peel; lijkt wel een Volvo dingetje te zijn. Al met al genoeg ruimte om te verbeteren, hij kan er alleen maar nóg mooier op worden.

Mooie Bor velgen ook! Zullen de S80 goed staan. Zeker i.c.m. een eibach setje :innocent:
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: tamer en Dinant
Ik heb altijd moeite om de ruiten van binnen goed schoon te krijgen. Op één of andere manier worden de ruiten toch zo vettig dat ik altijd strepen achterlaat, welk product ik ook gebruik...
Er is echter één product wat ik af en toe in "noodgevallen" dan maar gebruik dat altijd goed resultaat geeft, en dat is de 'Glashelder Autoruitenreiniger' die ik ooit eens bij de Autototaalglas kreeg ....
 
  • Leuk
Reactions: Kuip
Welke glasreinigers heb je geprobeerd dan?

Een glasreiniger met IPA, zoals Clearly Menthol, werkt veelal goed.

1) Reiniger op een MF-pad en boenen.
2) Nawrijven met een wafeldoek.