• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating keuze.

Dyan Blezer

Detailing guru
10 jun 2020
172
138
20
Gulpen
Vorig jaar augustus gewerkt met Gyeon CanCoat en Trim. Dit was de eerste keer dat ik werkte met coatings. Nu heb ik een aantal vragen.

Hoelang is de standtijd als er 1 laag Gyeon One word aan gebracht + 1 laag CanCoat?

Coatings van Gtechniq zien er qua spec en prijs goed uit. Heeft iemand ervaring met deze coatings?

Aanbevelingen van coatings mogen altijd. Liefst met een standtijd van +1 jaar.

Gr, Dyan
 
Nanolex Si3d blijft met twee lagen zeker 2 jaar zitten. Heb ik nu op diverse auto’s aangebracht inclusief mijn vorige GTI waar het 5 jaar op zat. Op de A1 van mijn vriendin heb ik het na 3 jaar weer opnieuw aangebracht. Was eigenlijk niet heel erg nodig.

Heb nu op mij huidige GTI Gyeon Syncro zitten stand-ins moet het nog bewijzen.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer en RoyR
Laten we vooral niet vergeten om bij de genoemde standtijden ook te vermelden of de auto veel/weinig gebruikt wordt, er boostende middelen worden gebruikt of juist niet, of de auto binnen geparkeerd staat, etc. ;)

Als men leest dat Si3D zoveel jaren optimaal blijft werken, dan kunnen de andere merken wel inpakken.
 
Oké dat is een eerlijk iets @Quantoxx, de auto's waar ik over spreek staan beide buiten gehele jaar door. Worden wel regelmatig gewassen en ook eens in de 3a4 wasbeurten behandelt met een detailer of sealant. Golf GTI word ongeveer 500km per week mee gereden en de Audi A1 iets van 250km per week. De andere auto's waar ik het op aangebracht heb weet ik de standtijden niet van en ook niet of die goed onderhouden worden. Kan alleen over mijn eigen auto's spreken. En ja die worden natuurlijk goed onderhouden. Moet er dan ook bij vermelden dat na 5 jaar het eind wel in zicht was van de coating. Denk ook dat de nabehandeling van lakwerk een veel langere standtijd geeft.

Wat betreft Cancoat die heb ik ook op een aantal auto's aangebracht en de 1 blijft wel lang zitten en bij de andere is er toch best snel verdwenen. Van wat ik weet dan. Ga dan ook niet vertellen dat andere producten slecht zijn maar ik kan alleen over de producten spreken die ik zelf gebruik of gebruikt hebt.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
Mijn nieuwe motor ga ik waarschijnlijk behandelen met Gtechniq.
Niks mis met Gyeon maar ook niks aparts naar mijn mening. Heb nog RIM staan dus die gaat op de velgen iig.
Niks mis met Nanolex, vind ik wel fijner verwerken dan Gyeon.
Iedereen heeft toch zijn/haar voorkeuren en ik wil nu Gtechniq wel eens proberen, ook een merk wat al heel lang mee doet, steeds vernieuwd en goede resultaten boekt.
Ook de Poorboys coating ben ik wel benieuwd naar maar kan er weinig over vinden en vind de prijs toch fors voor een "poorboy's world"product.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
Bij mij zit Gyeon Cancoat er nu 3 jaar op en hij doet het nog steeds prima. Alleen helemaal onderdaan de dorpels is het ietsje minder dan in het begin, maar zeker geen probleem. Zoals @Quantoxx aangeeft heeft dat heel erg te maken met onderhoud, gebruik en stalling van de auto. Zo staat hij bij mij altijd binnen (en toen ik nog naar kantoor mocht overdekt in een parkeergarage) en wordt er ~10-15000 km per jaar mee gereden. Heel soms gaat er een laagje Cure over, meer omdat het kan dan omdat het nodig is. Met ~26000km/3j zit ik dus ruim over de geadverteerde standtijd, maar beperkte weersinvloed door binnen te stallen zal daar veel mee te maken hebben!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Dyan Blezer
Dankjewel voor de tips.
Er zijn 2 auto's waar op gecoat zal worden. 1 auto is zeker, de Clio van mijn ouders.
Waarschijnlijk gaat op een zwarte V40 ook gecoat worden. Deze staat het gehele jaar door buiten vandaat dat een standtijd van 1.5 tot 2 jaar netjes zou zijn.
Is het aanbrengen van de Nanolex gemakkelijk?

Dankjewel.
 
Mijn nieuwe motor ga ik waarschijnlijk behandelen met Gtechniq.
Niks mis met Gyeon maar ook niks aparts naar mijn mening. Heb nog RIM staan dus die gaat op de velgen iig.
Niks mis met Nanolex, vind ik wel fijner verwerken dan Gyeon.
Iedereen heeft toch zijn/haar voorkeuren en ik wil nu Gtechniq wel eens proberen, ook een merk wat al heel lang mee doet, steeds vernieuwd en goede resultaten boekt.
Ook de Poorboys coating ben ik wel benieuwd naar maar kan er weinig over vinden en vind de prijs toch fors voor een "poorboy's world"product.
Poorboys coating ook zeer benieuwd naar maar kan er ook weinig over vinden.
Qua lakbescherming (Wax) niet helemaal tevreden over Poorboys.
 
Heb overlaatst thé One van geyon aangebracht , als eerste coating , na jaren wax gebruikt te hebben . Verwerking ging goed , standtijd is afwachten . Deze zou toch een jaar moeten houden. Binnenkort nog een wagen coaten , weet ook nog niet welke het gaat worden .Liefst eentje met lange standtijd . Dus volg dit even mee . Hoe is de geyon syncro ? Kwa aanbrengen en standtijd ? Dit is toch wel de duurste van geyon , zou dan wel ook de beste van geyon moeten zijn ?
@RoyR ,mag ik meer info wat jij van de syncro vond ? en standtijd was kort ?
 
Dankjewel voor de tips.
Er zijn 2 auto's waar op gecoat zal worden. 1 auto is zeker, de Clio van mijn ouders.
Waarschijnlijk gaat op een zwarte V40 ook gecoat worden. Deze staat het gehele jaar door buiten vandaat dat een standtijd van 1.5 tot 2 jaar netjes zou zijn.
Is het aanbrengen van de Nanolex gemakkelijk?

Dankjewel.
De coating aanbrengen is niet heel moeilijk, heel goed verdelen en goed uitwrijven. De voorbereiding is het belangrijkste van het aanbrengen van de coating.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
@patje Ik heb ook voor Gyeon Syncro gekozen voor mijn auto. Vorige week laten aanbrengen. Volgende week mag ik hem weer wassen dus er volgt (ergens op de forum) een update daarover. Standtijd zou nog moeten blijken maar ik verwacht geen wonderen. Auto draait 20,000+ km per jaar en staat altijd buiten. Wel wordt het elke 2 weken gewassen en vaak geboost met Cure.
Hiervoor had ik Turtle Wax Ceramic Spray coating (geen echte coating) en zonder uitgebreide voorbereiding (niet gekleid of gepolijst, alleen ontvet) zag het er na 4 maanden nog uit alsof het net aangebracht was.
Met mijn onderhoud hoop ik iets in de buurt van 1.5-2 jaar standtijd te halen met Syncro.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Dyan Blezer
Even een paar vraagjes.

Bij de Nanolex SI3D zou bij 2 lagen het ongveer 2 jaar moeten uit houden, maar hoelang moet er tussen deze twee lagen zitten bij het aanbrengen?
Hoelang zou deze coating ongeveer houden met 1 laag?