• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zrobb's BMW E39 Sedan en meer

Heb ik voor nu na de wasbeurt gedaan maar mijn idee was, coating is nu vers en nog niet (veel) gecontamineerd. Als ik iets aan toe zou willen voegen (lees laagje Cancoat) is het een "permanente" oplossing i.p.v. tijdelijk Cure.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Vandaag was de bedoeling om Cancoat op de deuren te doen als een extra laagje bescherming bovenop Gyeon Pure.
Vanochtend de 4 deuren voor het appartementsgebouw gewassen op een wat bijzondere wijze...
2 emmers meegenomen beide met schoon water. Eentje gebruikt om mijn washmitt nat te krijgen en vervolgens met Gyeon Bathe in een IK foamer de deuren gefoamd en mijn washmitt verzadigd. In diezelfde emmer heb ik na de linker kant van de auto mijn washmitt afgespoeld zoals in een 2-emmer methode. Deuren op deze manier gewassen en vervolgens afgespoeld met water uit de 2e emmer. Klein monello flesje gebruikt om telkens water over de panelen heen te gieten.
Vervolgens gedroogd met Gyeon Silk Dryer XL en alles opgeruimd.

Vervolgens naar de binnenstad Leeuwarden gereden waar een parkeergarage (met binnenruimte zonder dat wind/regen bij de auto kan) te vinden was en de auto geparkeerd op een grotendeels lege onderverdieping. Speciaal een plek gekozen waar ik aan beide kanten fatsoenlijke verlichting had.
De 4 deuren 2 maal ontvet met Gyeon Prep en afgenomen met de groene Monello doeken.

PXL_20211102_115405550.jpg


Vervolgens van de Gamma Seal van de emmer een werktafeltje gemaakt om mijn applicator en suède doekjes ergens kwijt te kunnen. :joy:
In het bovenstaande afbeelding is ook een herbruikbare tasje te zien. Die speciaal meegenomen om na het afnemen van Cancoat mijn doeken gelijk mee te nemen om ze thuis in warm water en Dreft te laten weken.

PXL_20211102_115412136.jpg


En als laatste Cancoat aangebracht. Ik had geen pipet maar wilde toch een applicator gebruiken, dus een paar meter van de auto op het suède doekje gesprayd en elke deur in 4 secties gedaan. Vervolgens 1e keer afgenomen met het witte MF doek wat bij Cancoat komt. 2e keer met een zwarte The Rag Company coating doek gedaan en 3e keer met een Gyeon Suède doek (40x40 cm) gedaan. Auto vervolgens achtergelaten om Cancoat te laten curen...en gelukkig ook! Onderweg naar huis natgeregend :joy:.
Hopelijk is alles goed gegaan en heb ik geen delen gemist met afnemen. Maar iig een leuke eerste ervaring met een (lite) coating. Vanuitgaand dat het allemaal goed is gegaan geeft dit me wel vertrouwen om straks mijn vaders en mijn eigen velgen te behandelen. Gelukkig hoef ik daarvoor niet naar een parkeergarage. :p

PXL_20211102_115417296.MP.jpg
 
Ze hebben mij wijs gemaakt dat als je Cancoat geen 24 uur kan laten curen, je beter een uurtje kunt wachten na het aanbrengen (en afnemen) van de cancoat en er dan een laagje Cure op zetten: dat voorkomt dat wat vocht op de lak gelijk de kwaliteit van je coating aantast.
 
@Cordoba oh nog nooit gehoord maar in mijn geval laat ik hem gewoon 24 uur binnen. Ik haal hem morgenavond pas een keer op dus hij heeft zels meer dan 24 uur om te curen in een binnenruimte met enigszins stabiele temperatuur/vochtigheid
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Cordoba
creatieve oplossing, parkeertarieven moeten dan wel aantrekkelijk zijn. Anders wordt het nog een dure aangelegenheid :)
 
Kleine update! Vanochtend had ik al deze foto van morning beads gedeeld.
Dit was na zo'n 700 km nog steeds uitstekend. Al met al kan ik volgens mij de conclusie trekken dat Cancoat (op de deuren) goed is gegaan!

PXL_20211123_085145330.jpg


Vanmiddag aangekomen in Hamburg en in de parkeergarage wat foto's kunnen maken. 1000 km na laatste wasbeurt, ondanks regen en alles op de weg vond ik de auto verassend schoon uitzien. De achterkant heeft bij de 207 heel wat te verduren qua vervuiling dus daar zag je dat natuurlijk wel. Maar de rest van de auto zag er top uit. Zo echt het voordeel zichtbaar van een goed werkende coating op de auto. Tuurlijk hoor en lees je altijd "je auto blijft langer schoon" maar echt fijn om dit zelf ook te beseffen met een auto die dagelijks gebruikt wordt.

De winterset die niet gecoat is (alleen na elke wasbeurt met Gyeon Wetcoat afgetopt) had het wat moeilijker om schoon te blijven. Vooral de velgen voor waren toch wel een paar tinten donkerder dan de achtervelgen.
Zowel de zomer- als winterset staat in de planning om een laagje Cancoat te krijgen. Hopelijk kan ik die ervaring binnenkort ook met jullie delen.
Tot die tijd moet ik het hiermee doen. Dan maar wat vaker de velgen wassen. :p

PXL_20211123_142536595.jpg
 
Inmiddels probleemloos aangekomen in Gothenburg, Zweden. Het schone is er echt een beetje vanaf. Al valt het mij mee op de bovenste delen van de auto. Het wordt in ieder geval een feestje bij terugkomst met het eerste wasbeurt na zo veel kilometers!

Bij vertrek uit Leeuwarden boordcomputer gereset en nu staat ie op zo'n 1100 km en gemiddeld verbruik van 5.9l/100 km. Aangezien het grotendeels 100-110 km/u rijden was niet gek maar wel blij mee!

PXL_20211128_120159964.jpg


En de velgen...bah!

PXL_20211128_120210201.jpg


Volgende stop: Oslo, Noorwegen. :D
 
Gaaf hoor zo'n mooi rit. Als ik dit soort trips maak dan wil eigenlijk stiekem dat de auto er vies uitziet, je ziet dan ook dat er een eind mee gereden is. Het schoonmaken geeft dan extra voldoening.

Remklauwen zouden ook wel een laagje verf kunnen hebben ;)
 
Mee eens over de remklauwen. Zou het heel graag een keer willen proberen alleen is de drempel voor mij wat groot. Het staat zeker op een to-do lijstje maar helaas staan veel meer dingen erop. :sweat:
Denk dat de kans groter is ik dat met de opvolger een keer doe en vervolgens beter bijhoud.
 
@Zrobb Dat voorvelgen sneller vuil worden dan achtervelgen is normaal, zelfs als je rondom schijfremmen hebt: meeste remkracht moet van voor komen, dus ook het meeste remstof. Overigens kan een ander merk/type blokken of ander merk/type schijven ook veel verschil maken. Blokken die met schijven van merk X weinig remstof geven, kunnen in combinatie met schijven van merk Y wel veel remstof geven. De hoeveelheid remstof is nooit alleen afhankelijk van de blokken of de schijven, maar altijd de gebruikte combinatie.

En trommelremmen geven natuurlijk veel minder remstof op je velgen (blijft voor een groot deel binnen de trommels).
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb
Mee eens over de remklauwen. Zou het heel graag een keer willen proberen alleen is de drempel voor mij wat groot. Het staat zeker op een to-do lijstje maar helaas staan veel meer dingen erop. :sweat:
Denk dat de kans groter is ik dat met de opvolger een keer doe en vervolgens beter bijhoud.

Remklauwen spuiten is niet heel veel werk hoor. Schuren, goed ontvetten, paar laagjes hittebestendige lak en je bent klaar. Ben er 30-45 minuten per wiel mee bezig geweest.

Leuke trip overigens, ik hou ervan als een auto na zo'n trip compleet zwart op de oprit staat!
 
Na een roadtrip van ~2600 km was de 207 zo vies als het kon...
Vanaf een afstand leek het mee te vallen maar een paar stapjes dichterbij...
De achterkant was grotendeels mat geworden :joy:.

PXL_20211206_101230834.jpg
PXL_20211206_101312109.jpg
PXL_20211206_101320851.jpg
PXL_20211206_101334469.jpg


Hieronder: een huilende auto omdat ie zo vies is... o_O

PXL_20211206_101352428.jpg
PXL_20211206_101405384.jpg


Gezien de vervuiling de auto toch 2 keer moeten wassen. De eerste keer was mijn washmitt bruin na een halve paneel.
Tijdens het drogen kwam ik erachter dat ik de accu van de bladblazer was vergeten...zucht! Toch maar ouderwets drogen met droogdoeken.
Het resultaat was er wel. De 207 stond weer te blinken zoals die deed vlak voor vertrek.
Toen ik naar huis reed heb ik nog alle ruiten voorzien van een vers laagje Clearvue.

Et voilà, het resultaat:

PXL_20211206_123630638.jpg
PXL_20211206_123649968.jpg
PXL_20211206_123659420.jpg
PXL_20211206_123711463.jpg
PXL_20211206_123718822.jpg