• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even opnieuw voorstellen

Stiggy

Detailing trainee
11 feb 2024
32
30
Hallo allemaal,

Ik heb in het verleden (tot 2016) heel wat spulletjes bij CarClean besteld en dacht dat ik ook een account voor het forum had, maar kennelijk niet dus ik heb een nieuwe aangemaakt. Waarom na 2016 niet meer zo actief? Ik ben een 'Alfisti' en Alfa's moet je vertroetelen . Ik reed altijd lease, en nadat ik in 2016 mijn Giulietta ingeleverd heb, heb ik een Seat Leon FR gereden en daarna een Maza 3 SkyActive-X (Soul Red).
IMG_3241.jpeg

Beide ook mooie auto's waar ik wel zeer zorgvuldig mee omgegaan ben, maar de behoefte om hele zaterdagen aan poetsen te besteden had ik minder. En die gingen (de horror) dus regelmatig gewoon door de wasstraat.

Mijn lease-tijdperk is ten einde en voor het eerst in hele lange tijd heb ik weer zelf een auto gekocht. Dat moest natuurlijk een Alfa worden, dus ik heb een Giulia gekocht. Komende vrijdag ga ik hem ophalen:
650d5a691fa93b66ad7b913f_DSC02659.jpg


Die wil ik graag zo mooi mogelijk houden, dus ik ben me alweer volop aan het inlezen en lijstjes van te bestellen spulletjes aan het maken. Ik heb al wat vragen, die zal ik in een ander topic stellen.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum!

Als BMW-fan mag ik het eigenlijk niet zeggen, maar deze auto ziet eruit als een dikke 3-serie die flink wat extra tijd en liefde heeft gehad bij het ontwikkelen van sexy lijnen en vormen. :p

De kleur lijkt ook heel erg diep te zijn. Daar ga je de nodige wasstraat-krassen wel op zien, inderdaad.
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy
Welkom! Prachtige auto! Onder een alfo horen multispaak wielen, of deze jetsers. Prachtig.
Als er een station van was wist ik wel wat ik reed.
 
Welkom en veel leesplezier, hele mooie aankoop deze Giulia gefeliciteerd en gelukkig nog maar een paar daagjes wachten voor je.
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy
IMG_6342.jpeg

Ik heb hem!
Vorige week opghaald en meteen een weekendje weg over mooie stuurmanswegen gedaan. Heerlijke auto, en er zit nog een Savali tuning op ook.
Vandaag de hele middag met de velgen bezig geweest. Ze zijn net opnieuw gespoten maar ik wil ze mooi houden en makkelijk schoon krijgen.
  • Eerst schoongespoten met de hogedrukreiniger
  • Daarna verschillende malen gewassen met Dodo Juice Born to be Mild shampoo en gedroogd,
  • Gedroogd
  • Behandeld met Q²M Prep en goed uitgepoetst
  • Behandeld met Gyeon Q² Rim.
Hoop dat dat een beetje de juiste methode was.
Daarna weinig tijd meer over voor de auto zelf, dus alleen even afgespoten, gewassen en gedroogd.
Ben benieuwd of die Q² Rim echt veel doet. We gaan het zien!
 
Prachtige auto! Heb je de velgen er ook afgehaald en de binnenkant en het velgbeg ook in de coating gezet? Dat maakt het schoonhouden veel makkelijker;
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy
Uhm, nee
Ik heb geen krik en zou dat ook wel een beetje extreem vinden.
Omdat de velgen zo open zijn heb ik de binnenkant toch wel redelijk schoon kunnen maken en een beetje gecoat, maar nooit zoals met de velgen eraf natuurlijk. Scheelt dat echt zo veel voor het latere schoonhouden?