• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nog eens Voorstellen

Midlifecruiser

Detailing rookie
9 feb 2026
10
15
Dag beste mede-autofanaten - zals mijn Nickname al zegt, na vele jaren werken en kinderen en vanalles en nog wat is het tijd voor mij. Dus kocht ik een MX-5 roadster, een ND 2 soft top met de 2 liter van 184 PK. Machine Gray, ik denk de SkyCruise uitvoering van 2020. De wagen ziet er heel goed uit, zeer weinig KMs en het was dan ook een investering. Die ik wil behouden voor lange tijd. Dus enkel weekends en mooi weer. Maar daar komt onderhoud bij kijken, en daar kan ik alle tips voor gebruiken. Ik ben bijvoorbeeld bezorgd voor roest. Of voor de zon op de mooie kap (zwart). Alle tips zijn welkom. Bedankt alvast.

Wat een actief forum! Nee @Miep geen schrijfvaut (tien voor taal?), de andere foto's komen nog. Foto van website garage en daaronder een in real life. Framing noemen ze dat. Hopelijk kan ik dat ook ooit eens doen met mijn huis. Alleen past het zo moeilijk in die showroom....
1770760921886.webp

1770760972962.webp

Ik las over de mogelijkheid van de onderkant te behandelen met Dintitrol... nu ziet het er nog goed uit - maar ik ben al bang als ik aan het zout denk.... thuis had mijn vader ooit een Mitsubishi, en ik herinner me dat die letterlijk is weggeroest. Mijn grote angst....

1770760890389.webp

Ah ja en nog iets.... ik ben 1,87 en dat past wel. Net. Maar niet op de passagiersplaats, daar heb ik echt geen plaats voor mijn knieën. Dat wordt nog een dingetje.

• Leuk
Reacties: ElBarto
Ik heb me al laten gaan op de site. Ik vanalles proberen, kan niet wachten op de lente.
Shampoo en Fabric Convertible Top + paardenharen borstel voor kap gekocht van McGuires
Ultimate Leather Balm en 303 protectant + de Meguiars Ultimate Wash & Wax Autoshampoo + Meguiars Hybrid Ceramic Spray Wax.

De Meguiars Ultimate Wash & Wax Autoshampoo kende ik al en was er heel lyrisch over. We shall see said the blind man.

Wat een actief forum! Nee @Miep geen schrijfvaut (tien voor taal?), de andere foto's komen nog. Foto van website garage en daaronder een in real life. Framing noemen ze dat. Hopelijk kan ik dat ook ooit eens doen met mijn huis. Alleen past het zo moeilijk in die showroom....
Bekijk bijlage 180302
Bekijk bijlage 180303

Ik las over de mogelijkheid van de onderkant te behandelen met Dintitrol... nu ziet het er nog goed uit - maar ik ben al bang als ik aan het zout denk.... thuis had mijn vader ooit een Mitsubishi, en ik herinner me dat die letterlijk is weggeroest. Mijn grote angst....

Bekijk bijlage 180301
Ik bedoelde dat ik jou naam verkeerd las, niet dat jij een schrijffout had gemaakt

Slaapt ie buiten of binnen? Als ie binnen staat zou ik mij niet zo’n zorgen maken over roest gezien hoe je m wil gebruiken. Zo niet, als die buiten foto jouw tuin is zie ik ruimte voor een carport ;-).

Iemand ervaring met Dinitrol of andere producten voor roest te weren?
Lijkt mij overbodig bij de hedendaagse auto's. Mijn echtgenote rijdt haar MX5 het jaar door en slaapt ook buiten (de MX5, niet mijn echtgenote;)) en nog nergens roest te bespeuren.
Zal ook krap zitten met je 1,87m, ik ben zo'n 10cm kleiner en ik moet de zetel volledig achteruit schuiven om erin te passen.
Ik rij er om die reden zelden mee omdat het veel te krap aanvoelt, maar mijn vrouw is er weg van en zou die enkel nog voor een BMW Z4 willen inruilen.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Welkom op het forum, en mooi cabrio. Ook ooit voor gekeken maar pas er gewoon weg niet goed in. Ik zou me over roest niet al te druk maken tegenwoordig is bij niks meer van staal. En ik zie wel eens in de YouTube filmpjes van John van de Rijt dat Dinitrol voorbij komen en dat ziet er dan toch best vreemd uit. Weet niet of dat plakkerig blijft of dat het droog en glad is.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Lijkt mij overbodig bij de hedendaagse auto's. Mijn echtgenote rijdt haar MX5 het jaar door en slaapt ook buiten (de MX5, niet mijn echtgenote;)) en nog nergens roest te bespeuren.
Zal ook krap zitten met je 1,87m, ik ben zo'n 10cm kleiner en ik moet de zetel volledig achteruit schuiven om erin te passen.
Ik rij er om die reden zelden mee omdat het veel te krap aanvoelt, maar mijn vrouw is er weg van en zou die enkel nog voor een BMW Z4 willen inruilen.
ze zeggen dat de auto past als een handschoen. Wel, dat klopt. Ik pas er net in dankzij kortere bovenlichaam en langere benen. Als het andersom was dan was het niet mogelijk.... Nu past het maar mijn ook al niet zo heel grote MB CLA Shooting Brake van 2022 voelt ineens heeeeel groot aan :-) wel grappig. Ik kom van een Skoda Superb vliegdekschip en een Grand Scenic machtig mooi ruimtewonder. Groot, kleiner, kleinst?

• Leuk
Reacties: Matsu