• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaco DX - 'druppels' na inwerktijd

jdjta13

Detailing rookie
29 jun 2025
7
15
Vandaag voor het eerst aan de slag gegaan met Glaco Compound en Glaco DX.

Eerst mijn ruiten met klei schoongemaakt (gele klei uit Mothers-pakket). Daarna heb ik de ruiten met Glaco Compound behandeld (aanbrengen, met vochtige microvezeldoek grootste deel van de compound verwijderd en daarna de resten met water verwijderd).

Toen met Glaco DX aan de slag. Aanbrengen leek prima te gaan maar na de inwerktijd zag ik het effect zoals op de foto. Met een vochtige mv doek (uiteraard een andere dan voor de compound) over de ruit gegaan maar moest daarna met een schone droge mv doek nog flink wat werk verzetten om de ruiten weer netjes te krijgen.

Is dit normaal of heb ik iets gemist? Op de filmpjes die ik gezien heb lijkt er een egale waas te ontstaan die relatief eenvoudig te verwijderen is.

Alvast bedankt!

IMG20251002121445.webp

Benodigde snelheid is zoals gezegd normaal.
Betreft de streep: Ik heb zelf wel eens de hele compound stap 2 keer moeten doen omdat ik te snel wilde zijn. Heb je tussen compound en prep goed met de waterslang getest dat alles netjes schoon was? Wellicht dat een plek waar de ruitenwisser lastig doet net iets meer aandacht nodig had?

• Leuk
Reacties: Rytec
Zo, na een paar maanden toch die schuine wazige streep te blijven zien in fel zonlicht was ik het beu.
Ik heb meteen begin april al de Autoglym vloeistof uit het reservoir gehaald en werk nu al een tijdje met Sonax Xtreme clear view 1:100 icm gedemineraliseerd water en ik mot zeggen dat werkt al een stuk fijner dan die Autoglym maar die wazig streep bleef er toch in zitten, wellicht zat dit al in die coating ingevreten door die Autoglym ofwel door de rubbers.
Ik heb nieuwe ruitenwissers besteld en de volgende stappen vorige week ondernomen :

- nieuwe ruitenwissers geplaatst en de rubbers ervan goed ontvet met Gyeon prep.
- gepolijst met Glaco Compound van die kit die ik heb besteld.
- ontvet met Gyeon prep.
- Glaco Ultra Glass aangebracht en na 15 minuten droging afgenomen met een microvezeldoek
- de wagen 12 uur binnen laten staan.

Ik ben zeer benieuwd wat dit zal geven, voorlopig nog geen wazige strepen te zien want zoals men hierboven schrijft is het pas vanaf 60 à 70 per uur dat het water eroverheen glijdt. Onder die snelheden moet je toch af en toe eens "wipen".

Die streep die je ziet is glaco coating die door je ruitenwisser daar naartoe komt. Enige manier om dat niet te krijgen is je ruitenwissers niet gebruiken, maar wat je al aangeeft het werkt pas bij een bepaalde snelheid en veel water. Met dauw, motregen heb je toch eerst je wissers nodig voordat je op snelheid bent. Daarom ben ik gestopt met glascoatings omdat ik ook me irriteer aan die streep in het gezichtsveld.