• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1-staps polijsten advies

bighead

Detailing chief
27 dec 2008
152
103
Binnenkort ga ik een Le Mans blauwe BMW E92 Coupe aanpakken (verlaat vaderdagcadeautje ivm tijdgebrek). De auto wordt altijd verkeerd gewassen, 1 emmer met weinig water of wasstraat. Iedereen heeft dus wel een idee hoe de auto er uit ziet o_O

De eigenaar vindt de auto nu al mooi, dus ik wil de auto gaan aanpakken met 1-staps polijsten. Nu heb ik het volgende liggen:

Polijstmiddelen:
Scholl S3, S17, S30 en S40

Pads:
Scholl Sandwich Spider pad, LC Oranje en LC Blauw

Machines:
- Dap EVO
- Flex PXE80

Wat zouden jullie aanraden om te gaan gebruiken als 1-stap? Of toch Rupes UHS-systeem aanschaffen (polijstmiddel en pads) of iets anders?

Bedoeling is het volgende:
- Wassen
- Kleien
- 1-staps polijsten
- Evt Autoglym SRP (heb ik nog nooit gebruikt, maar in dit geval wel een mooi testobject)
- Waxje er overheen
 
Laatst bewerkt:
De juiste spullen zijn al in huis ,mijn e92 had een keiharde lak en in mijn geval had 1 staps polijsten niet genoeg geweest dan ging er nog geen swirl uit.
Ik zou 1 rondje S3 en 1 rondje s30 doen dan heb je een veel mooier resultaat gok ik.
 
Ik ben ook erg benieuwd naar de uno protect, lees er voor een aio goede dingen over. Lijkt me ideaal als ik snel de auto van vrienden doe waarvan ik weet dat ze toch wel weer een wasstraat gaan bezoeken
 
Ik heb de Rupes Uno Protect besteld, samen met Rupes Blue Coarse Wool pads. Vrijdag ga ik er mee bezig, en laat mijn bevindingen met deze combinatie wel weten.
 
Ben ook wel benieuwd eerdaags BMW Grand Coupe doen van collega en wil dit ook liefst in 1 stap doen, gaat toch weer krasstraat in.
 
Ik ben ook wel benieuwd hoe de blauwe woolpad icm Uno Protect het op harde BMW lak doet, in het filmpje komt duidelijk naar voren dat je met techniek nog een hoop kan variëren.
 
  • Leuk
Reactions: marcovanderniet
vind dit persoonlijk wel wat wazig. is het normaal niet de combinatie die de slijpgraad bepaalt. ik dacht altijd dat fijne pasta met een ruwe pad hologrammen maakt en een fijne pad met ruwe pasta geen knijt doet?
Je moet ook niet meteen met 2 gestrekte benen er vol in gaan hè. Testspot maken en je weet welke pad en pasta je kunt gebruiken.
 
Je moet ook niet meteen met 2 gestrekte benen er vol in gaan hè. Testspot maken en je weet welke pad en pasta je kunt gebruiken.
Nee dat sowieso. Maar ik gebruik altijd matchende pads en pasta bvb rupes blauwe pad met blauwe pasta. Gele pad met gele pasta etc etc
 
Dat is ook een goed plan maar hoeft niet altijd de beste oplossing te zijn, of dat je niet mag combineren.
Proberen en kijken naar het resultaat. One-steps hebben meestal een langzaam afbrekende korrel waardoor je eigenlijk grof-middel-fijn in 1 pasta hebt. Grove pad is dus veel correctie en iets minder finish. Fijne pad is minder correctie maar mooiere finish.

Simpel gezegd, gebruik wat je bevalt en gebruik dat veel!
 
Ik heb een vraag, ik ga voor een collega zijn net aangeschafte Tiguan geheel doen.
Ik wil dit gaan doen in een 1 Staps polijst proces. En dan een coating erover van Nanolex. Nu lees dat Rupes UNO Protect siliconen bevat.
Is dit goed te verwijderen met Gyeon Prep of moet ik nog een stap maken om dit geheel siliconenvrij te krijgen?
Of moet ik het gewoon met een ander product gaan doen? Heb natuurlijk wel wat liggen aan producten. Maar mij leek de mogelijkheid van variatie van Rupes UNO Protect erg handig.
 
Ik zou protect niet gebruiken als je erna nog een bescherming gaat aanbrengen, dan moet je de rupes pure hebben die geen bescherming achterlaat.

Ik zag tevens ergens in een filmpje van rupes dat het niet alleen siliconen zijn maar ook componenten van 3 verschillende waxxen maargoed dat kan ook marketing zijn
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Heb ook nog Menzerna 2200, PB Professionel Polish, Scholl S3 Gold liggen en Sonax perfect finish dus daar zou het dan ook mee kunnen als de Rupes UNO Protect niet de meest beste optie is.
 
Ik zou de "nieuwe" Tiguan eerst maar eens goed bekijken. ;)

Persoonlijk zou ik de voorbereiding goed willen, je wilt immers een coating goed laten hechten. Dus zou IK zeker goed wassen, de-ironizer om vliegroest aan te pakken én als prewash-effect,
dan met een Dappie een fijne combi eroverheen trekken om eventuele LSP en vervuiling te verwijderen. (En waarschijnlijk zelfs iets meer hoogglans)
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ik zou de "nieuwe" Tiguan eerst maar eens goed bekijken. ;)

Persoonlijk zou ik de voorbereiding goed willen, je wilt immers een coating goed laten hechten. Dus zou IK zeker goed wassen, de-ironizer om vliegroest aan te pakken én als prewash-effect,
dan met een Dappie een fijne combi eroverheen trekken om eventuele LSP en vervuiling te verwijderen. (En waarschijnlijk zelfs iets meer hoogglans)
Hij Is niet nieuw 2018 en de eigenaar heeft geen verstand van auto's polijsten (gaat graag door krasstraat) maar heb hem laten zien wat er mogelijk is aan de hand van mijn auto. En nu ziet hij zelfs dat er swirls in de lak zitten. Wil ook niet meer door de krasstraat straks.
En ja natuurlijk ga ik eerst een stuk testen maar dacht juist met de Rupes UNO Protect juist makkelijk de graad van polijsten te kunnen aanpassen door druk of snelheid van bewegen.