• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1 ste keer detailing

VolvoRider

Detailing trainee
17 mei 2019
6
45
32
Deinze, België
Beste CC leden,

Ik zou voor de 1ste keer mijn wagen volledig onder handen nemen, graag jullie advies/mening wat er kan aangepast worden.

Wassen:
- pre wash: Turtle wax Hybrid Snow Foam

- wassen zelf: alsook de turtle wax ( had ik nog staan )

Drogen:
- met de droogdoek valma softfibre

Kleien: ( dit is 1ste keer )
- Monello Dolce Verde Klei set


Polijsten: ( alsook 1ste keer )
- DAP900 V3 Monello Raffini starterskit

Wax
- Collinite Liquidatie Insulator wax No 845

En dit zou het dan zijn?

Wat ik ga aanschaffen:
- Monello Dolce Verde klei set
- Maskeertape
- DAP900 V3 Monello Raffini starterskit
- Collnite Liquidatie Insulater
- extra pads van Monello voor polijst machine: Geel, Oranje en wit

Zijn er volgens jullie nog benodigdheden wat ik best direct aanschaf voor mijn wagen? Ik ben een beginner zonder materiaal zoals kleien, polijsten. Dus graag hoor ik jullie feedback voordat ik mijn aankoop doe. Alsvast bedankt voor de hulp.
 
* Prewash & Wassen - Uit de beschrijving van de Hybrid Foam haal ik dat het toevoegingen bevat en voor zowel foamen als handwas gebruikt kan worden. Ik zou dit vervangen voor een pure shampoo en een prewash product. (Zonder polymeren/wax/etc)

* Dolce Verde Klei Kit - Zou ik vervangen voor de losse Dolce Verde klei + Dodo Juice - Born Slippy Concentrate. (In de kit zit maar 500ml glijmiddel)

* Droogdoek zou ik vervangen voor een SilkDryer XL / Delirium / Senza Acqua. (Meer doek)

* DAP-setje - Een Powerpack bevat al een heleboel. Eigenlijk mist hieraan alleen een ontvetter, zoals Nanolex - EX.

* All-round doeken - Monello Peluche Verde (Voordelige goede doeken, in voordeelset - Trio. 2-3 Trio's zou ik toch wel aanraden)

* Handpad voor aanbrengen wax (en vele andere dingen) - Monello - Disco Rosso / Nero.

* Extra pads is altijd makkelijk (5,5''), maar ook kleinere pads voor op de kleine plate is makkelijk. (Niet in set)

* ...?...


Maar... Jouw auto lijkt mij aardig nieuw en nog in prima staat? Polijsten lijkt mij niet 1-2-3 nodig. Ik denk dat het belangrijker is om eerst een goed was-arsenaal aan te schaffen zodat je de auto goed en veilig kan wassen. Zo behoudt je de huidige staat, maar ook zeker wanneer je wél gepolijst hebt. Zonde om je gedane werk weer teniet te doen door verkeerd te wassen :p