• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

100% Carnauba ?

Vincentos

Detailing addict
16 mei 2008
141
62
Binnenkort ben ik door mijn NXT wax heen. Nu zag ik het volgende op carclean.

LINK ->100% Carnauba

Heeft iemand ervaringen met dit product. Honderd procent is toch niet te verwerken of toch wel? :grinning: Ik ben best benieuwd!

Groetjes,
Vincent
 
In een ander draadje ging het ook over het percentage carnauba in een wax...
Hieronder een quote van Havana.

Even ter info over dat welles/nietes Carnauba percentage:

Stel je hebt een wax/polish en daar staat op: 100% carnauba, dan zit dat er ook in! En of dat nou wax is van een geeltje de pot of een maandsalaris voor een potje enzymen en adere muffe bacterien maakt nu geen biet uit: TECHNISCH gezien onmogelijk, maar dat is dus de truc die fabrikanten maken.

Uitleg:

als een fabrikant UITSLUITEND carnauba als wax gebruikt in z'n potje/flesje, en geen andere wax soorten of parafines o.i.d. erbij in mixt, dan liegt hij niet dat er 100% Carnauba wax in zit.

Nu komt het punt waar iedereen vaak de mist in gaat:



Stel je hebt een potje Carnauba-wax van 200 gram en op de inhoud staat: bevat 35% carnauba wax
Is het dan 35% van die 200 gram? Ja, daar kan je wel van uit gaan, als het Carnaubawax heet moet het hoofdbestandeel uit carnauba bestaan. Dus in dit geval zal dat zo'n beetje 70 gram echte carnauba bevatten.

Nu bestaan er ook waxen zoals die P21S (potje van 200 ml.) en daar staat op 100% carnauba wax. Zit er dan 200 ml. carnauba in? Nee, want zoals al eerder werd opgemerkt kan je mekaar daar de hersens mee inslaan als je zin hebt Wat de fabrikant echter bedoeld is dat hij/zij UITSLUITEND carnauba heeft gebruikt als wax en geen andere soorten. Dat er dus wat olieën en andere semi-interessante bestandsdelen inzitten om de boel lekker zacht en gangbaar te maken mag dus in dit geval achterwege gelaten worden

Dus iemand die zegt dat zijn of haar product uit 75 - 100 % carnauba bestaat heeft helemaal gelijk, hij/zij bedoeld dus (onbewust) het bovenstaande

Hoop dat het zo begrijpelijk is voor iedereen.

Het betreffende topic en dan pagina 3.

Zoekfunctie :rules

:slotje

Patrick