• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

100% Krasvrij krijgen.

Bob Rohs

Detailing trainee
11 apr 2016
14
35
30
Sint Joost
Beste cc'ers.

Ik heb laats mijn Passat eens even flink onder handen genomen en toen ben ik eigenlijk op het volgende probleem gestuit.
(Zie bijlage foto)
Het is namelijk zo dat als ik met de grove polish en oranje pad 1 paneel behandeld heb je nog altijd fijne krasjes kan zien als je er de lamp goed opzet.. Nu vroeg ik mij af wat als oplossing zou kunnen dienen? moet ik een ander product gebruiken? een andere pad? of zijn er dingen wat ik misschien niet goed zou doen omdat ze niet weggaan?
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_9248.JPG
    IMG_9248.JPG
    221,6 KB · Weergaven: 257
Beste Bob,

Welke grove polish heb je gebruikt?

In het geval van Scholl zou je dan eerst een compound (geen polish maar heftiger) S3 met een Monello Oranje Pad gebruiken en daarna S30 met een Witte Monello Pad.

In het geval van Monello is het dan Oranje + Veloce, Groen + Mezzo en finsihen met Wit en Finale
 
100% krasvrij krijgen. Wat een giller zeg....:joy:

VW staat erom bekend dat de lak best hard kan zijn. In dit geval zul je in meerdere (afbouwende) stappen moeten polijsten.
 
+1 voor de reacties. Je zult inderdaad meerdere hits kunnen doen en dan afbouwen naar steeds lichter.
Echter 100% vrij is mijzelf ook nog nooit gelukt, daarom ga ik altijd voor 80% - 95%.
 
Bij ferarie doen ze altijd kinderachtig.
Zonder dollen 100% krasvrij gaat hem niet worden.
Maar je kunt er heel dichtbij komen .
Maar dan moet je wel afbouwen
 
Goed.. weer wat geleerd haha. Meende dat dit nl wel mogelijk kon zijn, maar dan weet nu wat me te doen staat en dat het niet echt 100% haalbaar is wat ik dan bedoelde
 
Beste Bob,

Welke grove polish heb je gebruikt?

In het geval van Scholl zou je dan eerst een compound (geen polish maar heftiger) S3 met een Monello Oranje Pad gebruiken en daarna S30 met een Witte Monello Pad.

In het geval van Monello is het dan Oranje + Veloce, Groen + Mezzo en finsihen met Wit en Finale
Had deze volgorde aangehouden inderdaad, maar misschien moet ik dan maar eens meerderen hits erop doen en eens kijken waar het in kan resulteren
 
Ok... Ze vonden het bij Ferrari niet zo leuk toen ik hun showroom in kwam lopen en met mijn Rupes de hagelnieuwe auto ging polijsten... Maar hij was wel 100% krasvrij!
dan moet je er echt eens gaan kijken, om te janken hoor...
idem bij andere luxemerken...
Krijg dikwijls te horen van klanten: "hij is net nieuw dus je gaat niet moeten polijsten..."
:-D

On topic: indien je met grove pads en compounds gaat werken, moet je inderdaad eindigen met lichtere combinatie's
Ik finish meestal met M205 en finishing pad.
 
  • Leuk
Reactions: Altos