Mijn eerste detail klus die niet voor mezelf of mijn ouders was, dus vond het best spannend!
Het gaat om een 16 jaar oude mercedes, ik ben niet thuis in dit merk dus wel type is me even ontgaan, iets met 200 en diesel weet ik nog :-"
De eigenaar had zelf het interieur al helemaal gedaan met de bekende cockpit spray...achja het glom in ieder geval wel mooi.
de stappen die ik heb doorlopen:
- alle naadjes en kiertjes nagaan met apc(1:15) en een kwastje
- velgen en banden insprayen met apc(1:15) en daarna met een borstel schoon gemaakt
- auto afgespoten met hogedruk reiniger
- gewassen met PBW SS&S (4 emmers gebruikt, 1 met sop, 2 om te spoelen omdat de auto erg vies was en 1 voor de wielen)
- auto gekleid met de mothers clay kit, was erg hard nodig zeg, kwam veel troep van af
- PBW pro polish op witte monelle handpad
- PBW white diamond op rode monello handpad, ondanks dat het een donkere lak is toch geprobeerd met wd, swirls werden niet extra benadrukt dus besloten om de hele auto er mee te doen.
- PBW natty's op gouden concorse pad die geur!
- banden in de Meg's tiregel en niet afgenomen, eigenaar vond de hoogglans mooi
- ruiten met de megs nxt glasscleaner
Vies bah!
Nog meer vies bah!
Hmm SS&S! lekker!
Kleien was dus erg nodig, dus is het resultaat van de motorkap 8-())
Glimmende bandjes en Natty's aan het curen
De inmiddels bekende "nicknameless"
Reflectie!
Mooie bella in ie reflectie zeg!,^^
commentaar en tips even welkom als altijd!
Groetjes, Jacco
Het gaat om een 16 jaar oude mercedes, ik ben niet thuis in dit merk dus wel type is me even ontgaan, iets met 200 en diesel weet ik nog :-"
De eigenaar had zelf het interieur al helemaal gedaan met de bekende cockpit spray...achja het glom in ieder geval wel mooi.
de stappen die ik heb doorlopen:
- alle naadjes en kiertjes nagaan met apc(1:15) en een kwastje
- velgen en banden insprayen met apc(1:15) en daarna met een borstel schoon gemaakt
- auto afgespoten met hogedruk reiniger
- gewassen met PBW SS&S (4 emmers gebruikt, 1 met sop, 2 om te spoelen omdat de auto erg vies was en 1 voor de wielen)
- auto gekleid met de mothers clay kit, was erg hard nodig zeg, kwam veel troep van af
- PBW pro polish op witte monelle handpad
- PBW white diamond op rode monello handpad, ondanks dat het een donkere lak is toch geprobeerd met wd, swirls werden niet extra benadrukt dus besloten om de hele auto er mee te doen.
- PBW natty's op gouden concorse pad die geur!
- banden in de Meg's tiregel en niet afgenomen, eigenaar vond de hoogglans mooi
- ruiten met de megs nxt glasscleaner
Vies bah!
Nog meer vies bah!
Hmm SS&S! lekker!
Kleien was dus erg nodig, dus is het resultaat van de motorkap 8-())
Glimmende bandjes en Natty's aan het curen
De inmiddels bekende "nicknameless"
Reflectie!
Mooie bella in ie reflectie zeg!,^^
commentaar en tips even welkom als altijd!
Groetjes, Jacco