• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

16 jaar oude mercedes

GiuliettaQV

Detailing guru
5 dec 2010
774
120
Zuid-Holland
Mijn eerste detail klus die niet voor mezelf of mijn ouders was, dus vond het best spannend!
Het gaat om een 16 jaar oude mercedes, ik ben niet thuis in dit merk dus wel type is me even ontgaan, iets met 200 en diesel weet ik nog :-"
De eigenaar had zelf het interieur al helemaal gedaan met de bekende cockpit spray...achja het glom in ieder geval wel mooi.

de stappen die ik heb doorlopen:
- alle naadjes en kiertjes nagaan met apc(1:15) en een kwastje
- velgen en banden insprayen met apc(1:15) en daarna met een borstel schoon gemaakt
- auto afgespoten met hogedruk reiniger
- gewassen met PBW SS&S (4 emmers gebruikt, 1 met sop, 2 om te spoelen omdat de auto erg vies was en 1 voor de wielen)
- auto gekleid met de mothers clay kit, was erg hard nodig zeg, kwam veel troep van af
- PBW pro polish op witte monelle handpad
- PBW white diamond op rode monello handpad, ondanks dat het een donkere lak is toch geprobeerd met wd, swirls werden niet extra benadrukt dus besloten om de hele auto er mee te doen.
- PBW natty's op gouden concorse pad :love die geur!
- banden in de Meg's tiregel en niet afgenomen, eigenaar vond de hoogglans mooi
- ruiten met de megs nxt glasscleaner

Vies bah!
img2782nr.webp

Nog meer vies bah!
img2783o.webp

Hmm SS&S! lekker!
img2784a.webp

img2785d.webp

Kleien was dus erg nodig, dus is het resultaat van de motorkap 8-())
img2786a.webp

Glimmende bandjes en Natty's aan het curen:)
img2791t.webp

De inmiddels bekende "nicknameless"
img2793o.webp

Reflectie!
img2796u.webp

Mooie bella in ie reflectie zeg!,^^
img2797wk.webp

commentaar en tips even welkom als altijd!

Groetjes, Jacco

Ziet er weer helemaal mooi uit! :-)^ Lijkt me trouwens best wel zwaar polishen met een handpad, niet?

Jacco89 zei:
De eigenaar had zelf het interieur al helemaal gedaan met de bekende cockpit spray...achja het glom in ieder geval wel mooi.
dat dan weer wel! :lol

Die heb ik nog wel maar ik had haast vanmiddag en geen tijd om het kenteken weg te werken :p

Ik ben van 8:30 tot 15:30 bezig geweest, niet eens pauze genomen om te eten en dat heb ik de rest van de dag geweten ook, achja.

Polishen was inderdaad vermoeiend, elke keer als ik nu bezig ben met detailen dan spoken er allemaal van die rare DAP beelden door mijn hoofd...:-"

Hier dan nog de foto's van de volledige auto
img2795q.webp

img2794mt.webp

Ziet er niet verkeerd uit! Respect voor al het handwerk, denk niet dat het nog lang duurt voor dat je een DAP hebt! Deze Benz is net zo oud als mijn 80, mooie tijd en mooie wagens. (niet echt belangrijk, maar die spoiler staat niet in mijn optiek!)

haha om eerlijk te zijn vind ik het ook een verschrikkelijke auto haha, mijn auto is ook maar 3 jaartjes jonger, nou ik weet wel welke ik zou kiezen ;)

maar ja heb de hele auto met de hand gedaan, flink pijn in mijn schouder vanochtend en ik ben ook nog snoeihard verbrand haha.

ik verbaasde mij er over hoe vies de witte pad werd met de pro polish, ik kon echt heel goed merken dat het op bepaalde delen erg stroef ging en de lak ook echt gereinigd werd

maar ik mag niet klagen, ik heb een erg ruime vergoeding gekregen en die gaat dan ook regelrecht naar zon vreemd potje op mijn bureau, er zit bijna een DAP! sticker op:-"

Netjes gedaan hoor. Ik las later pas dat je de hele auto met de hand hebt gedaan, mijn respect :)
Ga er tegenwoordig alleen nog maar vanuit dat auto's met minimaal een DAP worden gepolished hehe.