• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1sta keer DAP

Brownshaun

Detailing chief
15 jun 2017
63
90
Hallo afgelopen woensdag besloten mijn auto te behandelen.
Gefoamed met slick n suds + karcher
Standaard wassen 2 emmer techniek met slick n suds.
Daarna gaan nat kleien foto was bij elke paneel hetzelfde
972cac410870b17d12d2408a35d2ee19.jpg


Gepolijst met Veloce op geel resultaten waren ok voor een eerste keer. Helaas vergeten foto's te maken was bloody hot zelf s in de schaduw.
Gevoed met black hole en afgetopt met Natty's Black.

Voor
35c095f7346fcb5d2bc871e936034d33.jpg


Na

4e5e2511f13e8764b5cde18f73c274b5.jpg


Voor
53b6cd09da68182b3984ae93f08ea7ed.jpg



Na
963ee0eaff2d285f3d265826fd39fe8b.jpg
 

Bijlagen

  • be9fd328e921ce15dec0082e57015d89.jpg
    be9fd328e921ce15dec0082e57015d89.jpg
    43,6 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Timm
Goedemorgen!
T zal inderdaad knap warm geweest zijn...
Met welk middel heb je precies gepolijst op een gele pad? Monello Veloce Inizio, Mezzo... of... Finale?
En... heb je daarna nog een stap ingebouwd of meteen afgenomen en de lak gevoed met black hole?
 
Met Veloce op de gele pad afgenomen met een doek wou eigenlijk nog nabewerken met finale maar het was veels te warm dus daarna gevoed met black hole
 
Heb je Veloce Inizio of Veloce Mezzo gebruikt? Na Veloce volgt nog een stukje productnaam namelijk...
Als jij bereikt hebt wat je wilde bereiken is het prima toch? Als ik je een vrijblijvende tip mag geven, zou ik altijd kiezen voor afbouwen en dus nabewerken.... maar wie ben ik.
Zwart is in ieder geval een dankbare kleur, dus je zal ongetwijfeld eer van je werk hebben.
 
Haha wist ik veel er staat alleen Raffini Veloce premium compound op de fles. Wil nog wel de klus echt afmaken met de finale polish zeg maar. Hoe verwijder ik dan de wax en de voeding? Moet ik dan opnieuw kleien Enzo.
 
My bad... voorheen stond er Inizio op de fles.
Anyway... Veloce (oude Inizio) is een compound. Tijdens het polijsten breekt de korrel van Veloce af. Kortom; hoe langer je met het product werkt, hoe fijner de afwerking.
Het is mogelijk om, mits op de juiste wijze gebruikt, met een compound een mooi eindresultaat te bereiken. Echter zal heel vaak geadviseerd worden 'af te schalen'. De krasjes en oneffenheden die na de compound over blijven, kun je dan nabewerken met bijvoorbeeld Monello Mezzo en/ of Monello Finale.

Inderdaad, je zult de auto weer goed moeten wassen en/of kleien. Ik persoonlijk zou de stap kleien niet overslaan. Een glaze vult zeg maar de resterende oneffenheden in de lak op. Je zult dat weer eerst moeten verwijderen alvorens je weer gaat corrigeren.
 
Hoe snel wil je weer gaan polijsten? Als je een auto gekleid heb is het een beetje onzin om hem binnen een week weer te kleien.

Wassen uiteraard wel, maar dat lijkt me logisch.

Met kleien verwijder je ook de waxlaag niet.
 
Er is een bizar simpele test om te checken of kleien zin heeft....boterhamzakje, hand erin steken en op verschillende panelen even over de lak gaan. Mocht je dan nog 'puntjes' of ruwe deeltjes voelen, zou ik je adviseren toch nog te kleien. Uiteraard na het wassen.
 
Aan de foto van je klei te zien is er al aardig veel vuil verwijderd. Als ik de onderkant van mijn auto klei is de klei niet zo vuil denk ik :p
Gewoon opnieuw wassen, testen (boterhamzakje) of kleien noodzakelijk is (zoals Maaike reeds aangaf) en opnieuw polijsten (zoals Quantoxx reeds aangaf)