• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1Z (Einszetts) verbannen uit mijn Collectie

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Beste mede detailers,.

Na enkele keren producten te hebben gebruikt heb ik besloten 1z uit mijn collectie te halen. Ze geven niet het gewenste resulaat en zijn in verhouding nog best aan de prijs. Het geen op de verpakking staat schept een bepaalde verwachting die de producten mi niet waar maken. In tegen stelling tot bv Poorboys.....

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen met de spullen van 1z...

Gr.
 
Topic verplaatst naar merkendiscussie. :ja

Misschien zou je toe kunnen lichten waarom de spullen van 1Z (Einszetts) niet aan je verwachting voldoen? Moeilijk te verwerken, of matig resultaat?
 
Tim,.

Als je kijkt naar de X-22,.een wax/polish, makkelijk te verwerken maar een een matig resultaat. De fixglans,.zou een quick detailer moeten zijn,.de glans is echter van korte duur. De tef polish is ook niet echt mijn ding,.dikke sustantie die,.als je niet tijdig uit poetst een bitch is om te verwijderen.
De pad's van 1z hebben een lange droog duur,.ivm die van LC
Heb er regelmatig de schimmel op gehad,...

Verder heb ik de indruk dat de producten meer dingen maskeren dan defecten daadwerkelijk opheffen.

Het is het gewoon allemaal net niet. Om maar niet te spreken over een clinic die ik heb gezien waarbij met een rotary op een vuile wagen gelijk werd los gegaan.
Op mijn vraag,.wat doe je danm met die vieze pads? Werd simpelweg geantwoord...nieuwe pakken..

Voor de prijs die ik kwijt was voor mijn bestelling,.toch een dikke 100 euro had ik liever producten van bijvoorbeel PB/CG gekocht...
 
ja ik ben er ook niet zo over te spreken, maar het is met name in trek bij veel members van de tdiclub, omdat ze daar een sponsor hebben o.i.d. die het goedkoop levert.
 
Hey Snitzer

Ik wist dat wel hoor.:-"

Heb je in het verleden veel gemailt over het detailen
van auto's, ook op het forum van TDI wordt er veel over 1Z
gesproken dat het heel goed is uhh uhh, nee dus.

Dus ik reageer daar maar niet op ;)

Ik wilde heel graag naar de clinic komen, dat weet je
vond het echt jammer dat ik die gemist had, had ze weleens
willen zien, had ik ze wel even wat geleerd over het detailen :|~*

Soms is goede raad goedkoper :D

Groet John 623
 
Hi John,.

KLopt,.je hebt me goed opweg gebracht in ieder geval met je adviezen.
Ben nu m'n eigen weg aan het zoeken wat betreft detailen...

Gr.
 
Hey,

Gaat je heus lukken hoor, zeker wel,:)^
maar niet met 1Z helaas, daar ff verkopen bij de
TDI club

Groet John 623
 
De interieur producten worden door andere mensen toch hoog geprezen..
Vind je dit ook niets?

Heb er geen enkel product van dus kan het niet zeggen.
 
@BK,.

Heb wel de intereur reiniger,.maar door mijn teleurstelling van alle andere producten heb ik eigenlijk niet eens zin om hem te proberen. Zelfde geld overigens ook voor de Raindance Shampoo.
 
Das dan een dure les lijkt me...

Moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van het merk gehoord heb.
Begon met Meg ( Shampoo / Wax ) maar alles wat ik daarna heb aangeschaft is Poorboy's.

En ik moet zeggen dat dat perfect bevalt !
 
Hey Marc,

Ben het totaal met je eens ;) Menzerna en Poorboys World zijn voor het polijsten (heb alleen maar polijstzpul van 1Z)
Bij mij gaat ie er ook uit :)

ps. de pads wat vind je daarvan?:s
 
Heb het zelf niet, maar heb er op andere fora ook soortgelijke verhalen over gelezen, dat het het toch allemaal net niet is...
 
Hoi Sven

Het haalt het bij lange na niet vind ik

Als je dan leest dat ze met vuile pads op een meeting
werken, dan is het helemaal 8-o
 
Tja, ik ben (als ex-voorzitter) verantwoordelijk voor de 1Z hype bij de TDIclub :-"
Ik zocht voor de leden een alternatief voor de dure spullen van Meguiars.
Financieel is 1Z dat natuurlijk wel, maar in kwalitatieve zin niet. We hebben er een paar leuke dingen mee bereikt:
- 1Z is sponsor geworden van de TDIclub en da's leuk voor de leden;
- 1Z heeft een stukje bekendheid gekregen en da's leuk voor 1Z;
- flink aantal mensen zijn geinteresseerd geraakt voor het poetswerk.
Vooral dat laatste is wel grappig. Mensen die hun auto daarvoor nooit wasten, kochten plotseling een hele serie was- en poetsproducten.
Wat Snitser zegt klopt voor het grootste deel ook wel, alleen schimmel op de pads heb ik niet ervaren (vochtige garage Marc?)
Voor de rest heeft 1Z wel lekker grote flessen om een beetje 'gul' mee om te gaan.
Leuk om de auto van de buurvrouw eens mee in de was te zetten!
Persoonlijk behandel ik mijn autootjes ook liever met Collinite #476 wax...
Ach, mijn motto is: "probeer alles en behoud het goede" :ja
 
Hé Hans,.

Jammer dat je via het forum mijn on vrede over 1z moet lezen....

Zoals je zegt,.leuk spul om de auto van de buurvrouw eens mee te doen:-"
 
Graag kom ik nog even terug op 1Z. Het komt nu net over of er niks van 1Z deugd en dat zou absoluut onterecht zijn. Veel garagebedrijven en particulieren gebruiken 1Z-producten en zijn er tevreden over.

Persoonlijk heb ik ervaring opgedaan met een groot aantal van de 1Z producten. Een aantal daarvan gebruik ik nog steeds en een aantal niet meer. Dat komt ook omdat 1Z een aantal producten niet in het assortiment heeft. Een aparte 'glaze' of 'sealer' bijvoorbeeld. En de wax van Collinite, tja... Daar ben ik gewoon aan verslaafd geraakt. Dat maakt de polish- en wasproducten van 1Z nog niet slecht! Van 1Z gebruik ik bijvoorbeeld met veel genoegen de Industriereiniger, de Tefpolish voor de caravan en de interieurreiniger voor de stoffen bekleding. Ook de grove polish uit de exclusief lijn gebruik ik nog steeds en de fijne polish/wax (roze) is prima geschikt voor een snelle beurt van (de auto van) een familielid of buurman. Daar ga ik namelijk niet twee dagen aan 'smeren en poetsen'. Dat is de tijds- en financiele investering ook niet waard, omdat die autobezitters totaal geen waarde hechten aan een aparte polish, glaze, sealer en wax (zoals ik zelf).

'Schimmelende pads' ligt volgens mij niet aan de kwaliteit van de 1Z-pads, maar aan de vochtigheid van je schuurtje en of je de gebruikte pads goed schoon maakt. Pure foam kan niet schimmelen namelijk... :cool:

Daarnaast is het zo dat niet iedereen honderden euro's wil uitgeven aan de soms erg dure producten die echte fanaten - die hier op de site rondhangen - gebruiken.

Nogmaals; probeer alles en behoud het goede. Voor mij behoren een aantal 1Z-producten zeker tot de laatste categorie!