• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Wat het sjouwen met emmers betreft: ik zet de spoelemmer altijd op zo'n 2 meter afstand van de auto: dan heb ik er geen last van tijdens het wassen, maar staat ie redelijk dichtbij. Met de sopemmer ga ik rond, als de mitt door de spoelemmer is geweest, ga ik met de mitt naar de plek waar ik aan het wassen ben, doop de mitt in en dan direct op de auto. Ik zet de emmer meestal op de hoeken van de auto, dan kan ik met 1-2 stappen vanaf de emmer een heel stuk doen. Ik begin met de helft van het dak (bijvoorbeeld links), inclusief  omdraaien van de mitt en dan de spoelemmer. Vervolgens doop ik de mitt weer in de sopemmer, leg 'm midden op dak, en loop naar de andere kant van de auto om de mitt te pakken en de andere helft van het dak te wassen. Vervolgens begin ik dan weer aan de zijkant waar de emmer staat en ga de auto paneelsgewijs rond, waarbij ik het onderste stuk van de flanken en voor- en achterbumper nog niet meepak (lager op de auto, dus meer kans op zand, bagger en troep), vervolgens doe ik het onderste stuk van portieren en dergelijke en als allerlaatste onderdorpels, onderste randje bumpers enz. Ik ga de auto dus zo'n 3 keer rond om te soppen, samen met de sopemmer. Voordeel van de spoelemmer op een vaste plek hebben staan, is dat je je ook niet snel vergist in spoelemmer/sopemmer als dit eenmaal in je systeem zit, ook niet als je er met je hoofd niet bij bent.