• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 dagen poetsen op mijn nwe auto

ladybug

Detailing rookie
16 mei 2008
438
0
Eindelijk mijn nieuwe auto, dusss poetsen natuurlijk! Er is eerlijk gezegd niet veel eer aan te behalen.
De vorige eigenaar vond detailen volgens mij nog leuker dan wij allemaal bij elkaar want hij zag er niet alleen goed verzorgd uit, eenmaal de tuinslang erop dacht ik al gelijk:
Wauw welke wax zit daar op???
Maar goed, ik weet niet wanneer hij voor het laatst is ingewaxt, en waarmee. Dus toch opnieuw beginnen maar.
En er zat inmiddels wel wat vuil op, alleen op de foto is dat amper te zien.

zettie150608-00.jpg

Zo was tie.

Ik heb gevraagd aan mijn vriend om af en toe gewoon eens een foto te maken als ik bezig was. Maar die zijn niet zo geschikt voor plaatsen.
Ik sta overal gebukt op, of je ziet alleen m'n kont. Dat genre. De lolbroek. Zucht :roll

Okay, de klus.
Ik ben begonnen met afspoelen. Daarna gewassen met de Poorboys shampoo.
Toen gaan clayen, ik heb nog net het chassis niet gedaan. (Menguiars Quick detailing)
Daarna de Poorboys Black Hole, en die mag een lintje. Wat een heerlijk spul, hier kwam echt de meeste glans van het hele proces mee op de auto.
Ook supermakkelijk uitwrijven, je hebt maar weinig nodig (niet laten indrogen). Daarna afgemaakt met de Mengiuars NXT 2.0. Ook een prima "wax".
Wrijft lekker uit, goed te doen als handmatige poetser. Gaf niet echt meer glans maar het glom al keihard.
De plastic delen en rubbers met de Poorboys Trim restorer, de ramen met de Meguiars NXT Generation Glass Cleaner (superspul!).
Al overweeg ik daarvoor een waxachtig product.

De velgen heb ik gedaan met de Spray en rinse, verdund welliswaar, ze waren niet heel vies. En vervolgens met WheelWax behandeld.
Dat liep een beetje fout, de wax droogt snel en met alle kleine schroefjes zagen de velgen er in notime gewoon niet uit. Uiteindelijk schoongespoten met de hogedrukreiniger.
Was niet uit te wrijven op dit type velgen. Ik ben nog zoekende naar een alternatief in de vorm van een spray.
Overigens geen slecht spul, dat Wheelwax. Mijn vriend heeft de winterbanden afgesopt. Deze zitten op eveneens lichtmetalen BMW velgen maar een eenvoudiger spaakmodel (zie hier). Toen ingewreven met de Wheelwax en dat was prachtig. Voelen ook superglad aan.

De binnenkant moet nog maar ben al 2 dagen zoet geweest en tik met de laatste puf in m'n armen dit bericht haha.

Maar ben erg tevreden met het resultaat. Ik zit nog te denken aan een wax erover, zou de Supernatural van Dodo Juice wel eens willen proberen.

Het resultaat: De laatste foto was eigenlijk niet bedoeld voor deze topic maar is wel illustratief voor de glans. Er is niets aan of op gephotoshopt.

Sommige foto's waren overbelicht zonder in de zon te fotograferen, of met flits omdat de lak gewoon zo fonkelde. Of er was een hele roze waas naast de auto te zien.

zettie150608-01.jpg

zettie150608-03.jpg

zettie150608-04.jpg

zettie150608-05.jpg

zettie150608-06.jpg

zettie150608-07.jpg

zettie150608-08.jpg
 
Ik vind het een geweldig resultaat:)^
Geen bandendressing..?

De 5de foto.. = "The Money Shot"
 
Ziet er netjes uit G220 gebruikt of alles met de hand. Hoe vindt je zelf die velgen die er onder zitten?
 
Bedankt allemaal!

@ Reinder: Met een vergrootglas kom ik net 3 putjes tegen. Maar rij het er zelf ook nooit in (hou veel afstand).
Verder qua schade 1 milimeter lak onder een deur eraf, en paar minikrasjes onder sleutelgat van de kofferbak. Dat was echt alles.
Bizar he?
Nog niet gedaan? Je geweldige ZZZZ, die verdiend een uberglans toch! Gelukkig kom je 6 jullie naar de detailingdag.

@BK Geen bandendressing. Ze zaten er dik in toen ik begon, dacht nog... mooi want mijn fles is leeg. Maar zo goed gewassen, nu is het er af haha.

@Patrick Met de hand maar topsport hoor, poeh. Heb er 2 dagen over gedaan. De voorkant staat zelfs 3x in de NXT 2.0
Glijen zullen ze, al die insekten.
Ik vind de velgen erg mooi, maar heeel bewerkelijk. Ga er veel werk aan hebben. Maar ze passen super bij em vind ik.
 
Ziet er zeker heel mooi uit. Velgen zijn mooi jammer van die boutjes niet mijn ding maar smaken verschillen.
 
Patrick zei:
Ziet er zeker heel mooi uit. Velgen zijn mooi jammer van die boutjes niet mijn ding maar smaken verschillen.
Gelukkig maar anders reden we allemaal in dezelfde auto hahaha.
Vond het eerlijk gezegd ook niet zo mooi bij andere auto's die ik zag tijdens mijn zoektocht naar de ultieme Z3. Maar het past perfect bij em.
Het is alleen verschrikkelijk veel poetsen.
 
Erg mooie kleur voor een Z3! Zeker als hij zo mooi gepoetst is natuurlijk. De velgen zien er ook zeer mooi uit onder deze auto, dat is het extra poetsen erop wel waard.