• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 rondjes velgenreiniger Aldi

Kikker79

Detailing chief
15 okt 2013
56
75
44
Amersfoort
Afgelopen week bij een Aldi filiaal in Amsterdam velgenreiniger meegenomen. Gewoon om te proberen.

Vandaag links- en rechtsvoor behandeld. De gehele winterset staat overigens niet in de bescherming. Na de winter gaan ze namelijk naar de coater.

Volgens het etiket is het middel zuurvrij en geeft het een kleurindicator.

Na het (royaal) aanbrengen (goede spraykop) valt de geur direct op. Best lekker eigenlijk! Na een paar minuten ziet de velg al aardig paars. 5 minuten laten intrekken, kwasten, wachten en afspoelen. Dit herhaal ik nog een keer.

Even los van de staat van de velgen doet het middel het gewoon goed. Zeker i.c.m. een goede borstel (Autoglym) en wat geduld.

Conclusie? Handig om op de plank te hebben staan. Het werkt prettig en voor die €2 ziet het er weer aardig uit.

EF9971C5-769E-498C-B6F6-1C8E221E3C43.jpeg
DC8EAAFC-97E2-43F6-8F6A-9CC69E6B68EC.jpeg
C1069519-2621-4E9A-8B35-F87C514B0D0A.jpeg
96ECCD4C-BCEC-4601-9B5D-3CCD3C187C8F.jpeg
F02A9D07-9460-46B9-BD69-A8926EAC9241.jpeg
5F6B2A20-4910-46A2-8B22-5179C1236567.jpeg
 
Gezien de paarse verkleuring verwacht ik dat er in de velgenreiniger dezelfde ijzerverwijderaar gebruikt wordt als bij de hier bekende ijzerverwijderaars die bij Carclean te koop zijn. Gezien de vuile velgen, en de maar licht paarse kleur, gok ik dat de concentratie ijzerverwijderaar in de Aldi velgenreiniger een aantal malen lager is, dan in de middelen die wij gewend zijn.
 
Gezien de kleur is de conclusie gerechtvaardigd dat er een (zelfde) indicator in zit
Over de andere ingrediënten zegt de indicator weinig tot niets, wel over de Ph

Fenolftaliën worden paars in een base
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Kikker79
Gezien de paarse verkleuring verwacht ik dat er in de velgenreiniger dezelfde ijzerverwijderaar gebruikt wordt als bij de hier bekende ijzerverwijderaars die bij Carclean te koop zijn. Gezien de vuile velgen, en de maar licht paarse kleur, gok ik dat de concentratie ijzerverwijderaar in de Aldi velgenreiniger een aantal malen lager is, dan in de middelen die wij gewend zijn.

Absoluut waar hoor. Het verschil tussen budget en premium is duidelijk zichtbaar. Maar ach, om te proberen is het best ok.