• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 vragen

quido

Detailing addict
1 jul 2011
78
55
58
Mijn eerste vraag: "Wat is met deze klei aan de hand? Amper een paar maanden oud en trekt helemaal uit elkaar.

dsc0118qb.webp

tweede vraag: Hoe krijg je het beste de type aanduiding terug gereinigd? Ik heb deze met een borstel en extra shampoo proberen terug netjes te krijgen, maar niet echt een mooi resultaat. Heb het al eens met wattenstaafjes geprobeerd. heb iets straffers nodig hiervoor.

dsc0124cq.webp

Wat heb je met de klei gedaan? Is ie al eerder gebruikt, heb je 'lube' op gespoten, en hoe heb je 'm bewaard?

Ik heb de klei gebruikt van Meguair's claybar. Omdat mijn fles detailer verbruikt was heb ik gekleid met shampoo van Turtel wax. Eerder heb ik dit ook met NXT shampoo zonder probleem gebruikt. Ik bewaar mijn klei in het bijgeleverd doosje. Na het uiteentrekken van deze klei heb ik een nieuwe claybar van sonax gebruikt die ook uit elkaar trok.
Zou het aan de shampoo van Turtel Wax kunnen liggen?

Kleien met een shampoo oplossing is killing voor je klei. Shampoo heeft een reinigende en ontvettende eigenschap en sommige bestanddelen van de klei kunnen waarschijnlijk hierdoor oplossen waardoor de klei uitgedroogd aanvoelt en uit elkaar brokkelt.

Het beste alternatief zou nog kleien met water zijn, al gaat dat niet van harte.

Overigens je kunt ook gewoon losse flessen 'lube' kopen bij Carclean, bijvoorbeeld Spray & Wipe van Poor Boy's
Poorboys_World100902.webp

dat uit elkaar trekken ligt volgens mij ook wel aan de temperatuur buiten hoor (stop hem maar eens een paar minuten in een bakje warm water dan zul je zien dat je er geen last meer van hebt)

De gewone "wash and shine" is behoorlijk sterk, de nano staat vol met polymeren
Klei na ieder gebruik afspoelen en droogdeppen voordat je dubbelvouwt scheelt een hoop

De klei wordt idd aangetast door de shampoo. Hier is al vaker een topic aan gewijd. Oplossing: Poorboys Spray & Wipe (eventueel verdund).

Wat betreft vraag 2: de ruimte is te krap om voldoende druk uit te kunnen oefenen. Probeer eens een filler rijk middel zoals Autoglym Super Resin. Lukt het niet om te polijsten cq. te reinigen, dan maar maskeren. Je kunt de emblemen natuurlijk ook verwijderen, maar dat moet je wel willen. Het is al genoemd, mogelijk behaal je met Poorboyd World Professional Polish een goed resultaat. De Prof Polish is voor mij een vast onderdeel in mijn collectie. Ik gebruik het zelfs in mijn keuken :-)