• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2001 Chevy Tahoe grijs-kenteken project

Tonny

Detailing guru
1 mei 2017
318
153
33
Lemmer
Hee mensen,

Via deze weg keer ik weer terug op forum. Eigenlijk nooit weg geweest maar een tijdje niet actief geweest. Inmiddels ben ik ZZP'er en werk o.a. twee dagen als car cleaner bij een autobedrijf. Natuurlijk moest mijn bedrijfsauto geen Caddy worden maar een Amerikaan :D:D Wel een Chevy Tahoe 5.3 v8 op grijs kenteken. Even een paar foto's;


Met mijn toen huidige Peugeot 106.. Inmiddels verkocht..
IMG_1174.JPEG

117641


Los van de detail zal de laadruimte aangekleed worden en voorzien van bedrijfswageninrichtingen. Ik wil graag een vloerlade en ruimte om al mijn detail-materiaal geordend mee te nemen. Wil zelfs zover gaan als een externe accu met omvormer om mijn accu's op te kunnen laden. Dit project gaat in week 23 beginnen, laden waren als voorbeeld op deze foto's;
117642

117643

Goed, verder naar het detailen. Tsja, hoe ver ga je met zo'n auto. Een bedrijfswagen waar al het een en ander is overgespoten in slechte zin. Toch wil ik er het beste van maken met de mogelijkheden die ik en de Chevy bieden. Inmiddels al een paar stappen gemaakt en hoop jullie snel verder up te daten over deze beul. Op het moment sta ik met een lekke radiateur. Morgen komt de nieuwe binnen dus die er even inschroeven en weer gaan.

Inmiddels het volgende gedaan. Op het dak begonnen met Iron Remover, mijn vermoedens werden werkelijkheid:
117644

117645


Dit nog geheractiveerd maar nog lang niet weg. Het plan is om het toch maar te gaan kleien. Wordt nog een projectje.
117646



Top zover. Morgen nog een update.
 
Zo dan! Beter vul je een bad en rijd hem daar doorheen! :D Benieuwd naar het vervolg..
Haha ja het liefst wel.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan en met de Tahoe!
Wordt een leuk detail-project......wat een oppervlakte.
Bedankt Kees! Ja klopt. Heb er erg veel zin in.


Helaas is de radiateurswap niet verlopen zoals had gemoeten. De auto wou op geen enkele manier meer starten na de swap. Na veel onderzoek is het waarschijnlijk de brandstofpomp die zo maar de geest heeft gegeven. Hele tank moet er onderweg. Is nog wel even een projectje. Dus mijn excuses dat de beloofde update wat langer op zich zal laten wachten..
 
Reed jij van de week of ergens vorige week om de Achmea toren heen? Zou zweren dat ik deze auto heb zien rijden, het was in ieder geval een grijs busje met een roffelende Amerikaan in het vooronder?
Nee dat was ik niet, de kans nog niet gekregen om ermee naar Lwd te rijden:joy:

Daarbij, mijn Chevy hoor je helemaal niet, een Diesel maakt meer lawaai Kanon van een demper hangt eronder..o_O
 
Yes!! De Chevy loopt weer. Met hulp van andere mensen :) Lang verhaal kort. Waarschijnlijk zit er veel troep onder in de benzinetank. Uiteindelijk een paar klappen op de tank gegeven en met perslucht vanaf het brandstoffilter de tank in geblazen. Omdat we de brandstofpomp wel hoorde draaien, gingen we uit van een verstopping. Daarna benzinereiniger in de tank gegooid en lekker gereden vanavond. Hij rijdt weer als nieuw!! o_O Nu even zien of we de tank er nog onderweg gaan halen om te reinigen. Voor nu lijkt het goed en vanaf morgen weer lekker op gas rijden. Ook hebben we de kappen voor over de mechanische fan aangepast zodat deze over de nieuwe, iets kleinere radiateur konden passen. Vooral het leidingwerk zat hierbij in de weg.


Nieuw VS oud. Kleiner VS groot. Was wel even vreemd toen er een kleinere radiateur binnen kwam. Echter zaten er gewoon mounts voor deze radiateur en is ie ook geschikt voor de Chevy Avalanche. En vandaag kunnen testen dat dit groot genoeg is want hij bleef perfect op temperatuur, ondanks de hitte vandaag.
117776


En dus de kap aangepast omdat de leidingen nu in de weg zitten:
117777

117778


Dit is inmiddels bij mijn neef binnen gekomen. OEM replacement fender flares. Bij deze Tahoe zitten ze er origineel niet op maar omdat elke fender wel een deuk heeft en 1 ook homemade is bijgespoten, ervoor gekozen om fender flares te monteren. Zijn inmiddels bij mijn neef in Amerika afgeleverd, hij gaat ze opsturen!
117779


Wat ik een aantal weken terug heb aangepakt is de motorkap. Ook hier is er bijgespoten waarbij het niet mooier is geworden.
Ik heb iron remover gebruikt en daarna flink gekleid. Eerst gefocust op het rechter deel om ook het verschil te kunnen zijn. Het is deels overspray wat ik heb kunnen wegkrijgen. Dit project loopt nog want ik ga denk ik toch de gok nemen om grof te gaan schuren om een hele laag weg te halen in de hoop dat er nog goede lak onder de vinden is. Er zitten ook een paar flinke japen in maar het kan echt wel minder opvallend als dit.

Zoals hij was:
117780


117787

Stukje motorkap gekleid:
117781


50/50
117782


En nu in deze conditie:
117784


117785


117786


We spreken mensen! Groetjes:)
 

Bijlagen

  • IMG_1339.JPEG
    IMG_1339.JPEG
    166,1 KB · Weergaven: 92
Laatst bewerkt:
Lekker bezig geweest om de Tahoe weer in een status te krijgen die het verdient.
Wat voor een pad is dat, en wat is ermee gebeurt?
Dit heb ik nog niet eerder gezien
 
@Brad :
@M3fan :
Ik denk dat het dit is.. staat juist onder de foto van de fender flares...
"Wat ik een aantal weken terug heb aangepakt is de motorkap. Ook hier is er bijgespoten waarbij het niet mooier is geworden."
 
  • Leuk
Reactions: Brad en M3fan
Lekker bezig geweest om de Tahoe weer in een status te krijgen die het verdient.
Wat voor een pad is dat, en wat is ermee gebeurt?
Dit heb ik nog niet eerder gezien
Dat is een wollen pad, on-uitgeblazen na één hit.. Helaas ook geen perslucht thuis dus ben constant pads aan het wisselen...

Alleszins grote verbetering. Welke plek is dat in het midden van de motorkap? Lijkt een nogal olieachtig iets..
Ja dat zat ik mij nou ook af te vragen. Misschien heb ik er over gelezen?
@Brad :
@M3fan :
Ik denk dat het dit is.. staat juist onder de foto van de fender flares...
"Wat ik een aantal weken terug heb aangepakt is de motorkap. Ook hier is er bijgespoten waarbij het niet mooier is geworden."

Ja ik ben het eerlijk gezegd nog steeds aan het uitvogelen. Bij de vorige eigenaar is er bij het uitlenen van de auto een keer wat vanaf het imperiaal op de motorkap gedonderd. Het is wat gedeukt en je kan ook een paar diepe krassen zien die met iets zijn opgevuld (de lak of iets anders). En je ziet overgangen van dingen door elkaar heen. Ik meet echter nog steeds hogere waarden op dat gedeelte dan de rest van de motorkap dus ik ga denk ik nog de gok nemen om wat groffer te gaan schuren te zien of er nog goede lak onderweg komt.. Hier ook nog een draadje op Detail Masters: Detail Masters Draadje

Ik kom binnenkort ook wel even met een goed schadeoverzicht van deze auto. Niet alleen de motorkap is bijgespoten maar bijna alle krassen zijn bijgespoten. Vanavond nog even met de voorkant/motorkap/raam bezig geweest om te wassen, kleien en in de wax te zetten. Tenminste wat bescherming met al die muggenellende en vogelschijt.

Hier even een fotootje.. Maar zoals gezegd kom ik aankomende dagen even met een goede update over de staat van de auto...
117806


Ook zijn mijn fender flares vandaag opgestuurd. Komen donderdag al binnen. Via de lucht. Uiteindelijk met kortingen via mijn neef $5 duurder dan via het water. Maar schrik niet, $145 om ze op te sturen. dat is meer dan ze kosten. Maar alsnog zijn ze het voor mij waard. En ik wist dit van te voren. :innocent:
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen eerst het roofrack is losgeschroefd. Vind hem zonder ook wel erg dik, tot nu toe het roofrack nog niet gebruikt. Maar nu kan ik tenminste fatsoenlijk gaan kleien op het dak! Hier even wat foto's om gelijk een idee van de staat van de auto te krijgen. Inclusief wat close -ups van defecten die ik op de foto kon krijgen. Veel krassen en natuurlijk swirls maar die kreeg ik nu niet op de foto. Had misschien wat tape kunnen gebruiken maar je vind ze zo ook wel

Rondje om de auto:
117842


117844


117846


117847


117848


117849


117850



En dan hier een rondje met wat dingen zoals krassen, bijgespoten defecten. En je kunt zien dat de spatborden bijna allemaal wel wat hebben, daarom de fender flares. Maar toch is hier wel iets heel leuks van te maken!
117851


117852


117853


117854


117855


IMG_1618.JPEG


IMG_1621.JPEG


117858


117859


117860


117861


117862
 

Bijlagen

  • IMG_1607.JPEG
    IMG_1607.JPEG
    410,3 KB · Weergaven: 309
Laatst bewerkt:
Tevens vandaag vanavond met mijn collega zzper (deze jongen heeft goude handen) bij Friesland Bedrijfswagen Inrichtingen aan de gang gegaan om de laadruimte aan te pakken. Al doende gaat dit zich vormen is vandaag wel gebleken... Het plan was om een nette vloer te maken en deze te stofferen inclusief de vloerlade en de bekisting die daarbij zal komen.

Dit was de huidige situatie. Even met de lade als voorbeeld erin:
117863


Vervolgens heb ik de vloer door middel van een koevoet los gemaakt maar de heftruck moest er aan te pas komen om hem eruit te krijgen.o_O De vloer was vast gekit. Ik had besloten om het linker interieurplastic er sowieso uit te laten omdat wij hier die lade gaan inbouwen..
117865


Maar ik bedacht had dat het rechter gedeelte er ook maar uit moest kwam ik erachter dat daar de kachelunit zit :D
117866


Oja hier de vloer er uit:
IMG_1636.JPEG


Toen begonnen met het inmeten van de lade. Gekozen om de huidige vloer te gebruiken en deze te stofferen. Ook schroefdraad in geslagen zodat de lade goed bevestigd wordt.

Maar wat is dat stofferen satisfying zeg!!
117867


117868


117869


117870


En toen keek ik is naar dat interieurplastic... En vroeg aan mijn collega; kan dat niet gestoffeerd worden? Jawel...
117871


117872


117873


117874


117875



Goh wat ziet dit er heerlijk uit! Met veel dank aan mijn collega, ik heb 1 stukje gedaan!:innocent:

Hier gaan we volgende week mee verder! In de tussentijd kunnen jullie wel een update verwachten wat betreft het detailen. o_O

Huldeu!
 
Thanks mensen!

Mooi!
Zijn dat de definitieve nummerplaten? De kronkels erin doet je geleverde werk teniet.
Nee komen uiteindelijk een paar verse platen voor. Maar wil “voor” denk ik met klein Amerikaans gaan rijden en dan achter gewoon Nederlands want de uitsparing is voor een NL nummerbord.:)
 
  • Leuk
Reactions: Brad
Is iemand ook in staat om het Chrome op mijn auto zwart te photoshoppen. Chrome is helemaal niet mooi meer dus ik denk aan iets als plasti-dip? Of gewoon spuiten? Zou tof zijn als iemand dat kan photoshoppen :innocent::)

117884


Greets
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba