zondag stond er een toyota celica van 2001 op het programma .
De wagen zou dienen als trouwauto en ook om foto’s mee te maken
De eigenaar wou de wagen op donderdag avond brengen na het werk en s’avonds mee terug nemen
Daar ik de vrijdag nog moest gaan werken en ik de auto volledig moest detailen ( binnen, buiten en motor) werd besloten om het zondag te doen ( zoveel mogelijk op een dag )
Zondag om 6 uur begonnen met interieur te stofzuigen en te lijf te gaan met de extractor ,en daarna
het volledige interieur gekuist met apc
toen alle deuropeningen en kofferklep met apc behandelt en ingewerkt met een borstel
vervolgens de motor ontvet met megs super degreaser en ingewerkt met borstel , en afgespoeld
met de HD op de laagste stand.
De motor ingespoten met engine dressing en laten drogen , daarna alles afgenomen met mf doek
Daarna de hele auto gewassen met dreft om hem goed te ontdoen van alle vettigheid
Tevens ook maar alle crepi spatten verwijderd van de wagen ( hun huis was een paar dagen voordien bepleisterd met gevelbepleistering en de hele zijkant hing vol met spetters, wat ze natuurlijk niet wisten)
Na de wasbeurt de auto gekleid met megs klei en last touch en terug gedroogd met een mf doek
Toen alle delen die niet in aanraking mogen komen met wax afgeplakt met 3m tape
Dan er de g 220 op los gelaten met de rode megs pad en ssr 3 van poorboys.
En om af te bouwen nog even nabehandeld met ssr 1 , en alles afgenomen met ipa en mf doek
Dan de auto in de white diamond gezet en terug afgenomen met mf
Vervolgens de exp van pb en dan de natty’s paste wax erop.
dan de lederen zetels met cleaner en conditioner behandeld en gevoed
Daarna nog het dashbord en al de rest met een dressing behandeld , en de ruiten proper gemaakt
Met nxt glass cleaner en tot slot de banden met tire dressing gevoed .
Daar dit alles op een dag diende te gebeuren heb ik niet al te veel foto’s
Heb alles op een dag klaargekregen maar het was wel een dag van meer dan 20 uur
De eigenaar was zeer tevreden van het resultaat maar moest ik meer tijd gehad hebben was
Het volgens mij nog beter gelukt . Er zaten hier en daar een paar grote krassen waar niets meer aan te doen was maar al bij al ben ik tevreden met het behaalde resultaat.
Mocht je iets zien dat voor verbetering vatbaar is laat het gerust weten.
Grtz johan
foto's van een bepleisterde celica
een foto van het interieur ( heb er maar een omdat hij er overal zo uitzag )
nog eentje van het dashbord en de vloerbekleding
en tot slot het resultaat v d buiten kant
De wagen zou dienen als trouwauto en ook om foto’s mee te maken
De eigenaar wou de wagen op donderdag avond brengen na het werk en s’avonds mee terug nemen
Daar ik de vrijdag nog moest gaan werken en ik de auto volledig moest detailen ( binnen, buiten en motor) werd besloten om het zondag te doen ( zoveel mogelijk op een dag )
Zondag om 6 uur begonnen met interieur te stofzuigen en te lijf te gaan met de extractor ,en daarna
het volledige interieur gekuist met apc
toen alle deuropeningen en kofferklep met apc behandelt en ingewerkt met een borstel
vervolgens de motor ontvet met megs super degreaser en ingewerkt met borstel , en afgespoeld
met de HD op de laagste stand.
De motor ingespoten met engine dressing en laten drogen , daarna alles afgenomen met mf doek
Daarna de hele auto gewassen met dreft om hem goed te ontdoen van alle vettigheid
Tevens ook maar alle crepi spatten verwijderd van de wagen ( hun huis was een paar dagen voordien bepleisterd met gevelbepleistering en de hele zijkant hing vol met spetters, wat ze natuurlijk niet wisten)
Na de wasbeurt de auto gekleid met megs klei en last touch en terug gedroogd met een mf doek
Toen alle delen die niet in aanraking mogen komen met wax afgeplakt met 3m tape
Dan er de g 220 op los gelaten met de rode megs pad en ssr 3 van poorboys.
En om af te bouwen nog even nabehandeld met ssr 1 , en alles afgenomen met ipa en mf doek
Dan de auto in de white diamond gezet en terug afgenomen met mf
Vervolgens de exp van pb en dan de natty’s paste wax erop.
dan de lederen zetels met cleaner en conditioner behandeld en gevoed
Daarna nog het dashbord en al de rest met een dressing behandeld , en de ruiten proper gemaakt
Met nxt glass cleaner en tot slot de banden met tire dressing gevoed .
Daar dit alles op een dag diende te gebeuren heb ik niet al te veel foto’s
Heb alles op een dag klaargekregen maar het was wel een dag van meer dan 20 uur
De eigenaar was zeer tevreden van het resultaat maar moest ik meer tijd gehad hebben was
Het volgens mij nog beter gelukt . Er zaten hier en daar een paar grote krassen waar niets meer aan te doen was maar al bij al ben ik tevreden met het behaalde resultaat.
Mocht je iets zien dat voor verbetering vatbaar is laat het gerust weten.
Grtz johan
foto's van een bepleisterde celica
een foto van het interieur ( heb er maar een omdat hij er overal zo uitzag )
nog eentje van het dashbord en de vloerbekleding
en tot slot het resultaat v d buiten kant