• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2003 Audi TT Roadster

DolomiteGreyTT

Detailing addict
21 okt 2009
435
65
Heb de auto nu 10 maanden en heb alleen wat kleine dingen gedaan, zoals:

Reinigen kap voor/na:
6na1voor.jpg

kapna1.jpg

6na2voor.jpg

kapna2.jpg




Roosters voor/na:
DSCF0740.jpg

DSCF0746.jpg



Bosch Aerotwins:
DSCF0744.jpg

DSCF0745.jpg

DSCF0742.jpg

DSCF0743.jpg


Bij veel regen kwam er een waterval tevoorschijn bij het openen van de achterklep. Ik heb dus de spoilerrand voorzien van een kitlaag:


Echter lekte er toch nog vocht door de schroefgaten van de spoiler. Kortom: eraf met die spoiler. Dit samen met Bartezzz gedaan, was een rotklusje. Nieuwe afdichtrubbers zijn besteld.

DSCF0787.jpg


Met een lakstift heb je altijd kleurverschil. Dus heb ik de spoiler ingeleverd bij een verfbedrijf. Ze hebben de lak exact kunnen namaken. Ook zitten er metallicdeeltjes in:

DSCF0789.jpg


Dan nu de schades:

Schade 1: de ergste schade
schade1ra.jpg


Schade 2: aan de andere kant
schade4la-glans.jpg


Schade 3: skirt
schade3rskirt-sinas.jpg


Roestplekje
schade2roestlv.jpg


Voor het roestplekje heb ik Noverex gehaald.

DSCF0795.jpg


Het was de bedoeling de auto af te krijgen voor de SDD, maar ik moet nu pas beginnen dus dat gaat niet lukken. Ik zal aankomende dagen wat updates plaatsen van het aantippen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit charlie!

Verschil met en zonder spoiler:
2012-06-24_21-12-09_765.jpg

2012-06-24_21-13-07_169.jpg


Succes met aanstippen! rustig aan, en niet te dik! slechts inkleuren eigenlijk :)

kleur is mooi bijgemaakt?
 
Het staaltje is exact gelijk, ik zal vanmiddag het blik open trekken, nog bedankt voor de tip! En ook bedankt voor de tip voor Noverox, flesje zit nog dicht, maar het meurt idd al hetzelfde als Iron X.
 
Als je nu eens 1 projecttopic opent....... Daarvoor heet het een project, toch?:rules
 
Vanochtend eerst een foto gemaakt van hoe het ergste plekje er nu uit ziet:
DSCF0812.jpg


Enorme vooruitgang dus. Hierna een auto van het werk aangetipt. Toen de foto's hiervan naar een pc geupt. Daarna werkte de USB kabel ineens niet meer ]-0 Dus ik moet ff wat verzinnen om de foto's van de geheugenkaart af te krijgen. Vandaag namelijk veel foto's gemaakt van de roestbehandeling. De Noverox leek in eerste instantie niet te werken, pas na 3x een uur inwerken zag ik een verandering. Na de 4e keer zag ik dat de roest veranderd was in metaal, dus heb ik dit vervolgens aangetipt. Ook heb ik de gehele auto nog eens nagelopen met ipa en hier en daar nog wat aangetipt. Ook nog wat schimmel verwijderd in een bakje onderin de middenconsole. Morgen ga ik de spoilerbevestigingskit met nieuwe afdichtingsrubbers ophalen bij de dealer.
 
Vergt denk ik erg veel geduld en werk, maar is spotrepair indeze niet veel beter qua resultaat? Die leveren ook erg netjes werk en dan is niet zo heel erg duur.
 
Hou er dan rekening mee dat Novorex niet of amper overschilderbaar is. Ook plamuur zal niet goed hechten.

Zal geen issue zijn voor die achterbumper, maar ik denk , ik zeg het even voor diegene die door dit topic op idëeen komt.
 
+1: van die Noverox ga je niet blij worden. Fertan is dan een betere optie. Noverox blijft wat snotterig, Fertan wordt keihard.
 
Brunox is nog beter, epoxy roestomvormer en grondlaag in een! Diverse keren gebruikt bij een restauratie. Houd zeer goed en stopt het roestproces.
 
Op de TT zat maar 1 roestplekje van 2mm op het voorscherm. De Noverox is een soort pasta, heb het met een sateprikker aangebracht. Na een uur inwerken verandert het in een druppeltje vloeistof. Heb er foto's van, maar die komen zodra ik ze op de 1 of andere manier van de camera krijg.
 
Als het echt zo klein was: Iron X, schoonmaken en bijtippen met een sateprikker en lakstift. :roll
 
Ik ben al bijna klaar, dus andere oplossingen zijn niet nodig.

emiel10 zei:
Vergt denk ik erg veel geduld en werk, maar is spotrepair indeze niet veel beter qua resultaat? Die leveren ook erg netjes werk en dan is niet zo heel erg duur.
Dat valt wel mee, als je eenmaal bezig bent stelt het niks voor en ben je zo klaar. Ik weet niet precies hoe spotrepair werkt, ik dacht dat ik nu zelf spotrepair uitgevoerd heb?

McShine zei:
Als het echt zo klein was: Iron X, schoonmaken en bijtippen met een sateprikker en lakstift. :roll
Iron X verwijdert de roest en Noverox zet de roest om in metaal. Dus dan hoeft er minder aangetipt te worden en heb je het gladste resultaat.
 
Hij is idd aardig getekend met de kilometers, maar komt vast goed!
Moet je ook niet aan de nieuwe banden?
 
Heb de zin verwijderd, want het duurt nog wel ff voordat ik die 2 ton haal. Gekocht met 180.000 en nu pas 185.000 erop. Heb idd nieuwe banden nodig, maar er is 1 velg niet goed, hier zit een bobbel in. Ik zal nog wat testen doen met de velg, want heb nu een lichte trilling bij 90km/h.
 
Ach maakt allemaal niet uit bij goed onderhoud...
Omdat ik in 2009 wel echt op zoek was naar wat minder km's en deze met 37600 gekocht heb bij Audi zegt dat bij deze auto's weinig hoor, die kunnen wel wat hebben.. ik moest die van mij helemaal beter inrijden want de vorige eigenaar had hem niet goed ingereden.
Alles lekker soepel nu inmiddels met 88000 erop!

Mijn Porsche 944S2 kocht ik met 197000 op de teller en dat was na wat dingetjes een naald in de hooiberg en verkocht met 224000 als zeer goed exemplaar.

Die bobbel moet je er wel idd. uitkrijgen anders zul je problemen blijven houden.
Even langs de velgen/richtboer..

Anders koop je maar mijn setje 19 inch BBS replica hehe
 
DolomiteGreyTT zei:
... en Noverox zet de roest om in metaal.

Bull*kuch*shit.... :-"

Noverox zet roest niet om in metaal maar stopt het proces doordat dit product het roest afsluit van de buitenlucht. Het vormt een taaie laag.
Ik heb nog nooit van m'n leven gezien dat roest weer ineens metaal is...

Noverox® is de methode om roest te bestrijden. Zodra de witte emulsie op geroest staal of ijzer is aangebracht, vormt deze een zwarte, stabiele verbinding. Het product bevat geen lood, gif en anorganische zuren, is niet etsend en verspreidt geen onaangename geur. Bij lassen komen geen giftige dampen vrij en het product bevat geen agressieve stoffen.. Het is niet gevaarlijk voor de huid, niet brandbaar en bovendien milieuvriendelijk. Het kan op een vochtige ondergrond worden aangebracht. Noverox® tast bestaande laklagen niet aan en hecht op oude verflagen en verzinkte ondergrond.