Eind vorig jaar heb ik me een extra hobbyauto aangeschaft: een Peugeot 205 Dturbo uit 1992. Overgenomen van de tweede eigenaar, die de auto maar liefst 17 jaar (!) in bezit heeft gehad. Technisch prima in orde (boekjes keurig afgestempeld) en an sich ook netjes gehouden. Wel duidelijke gebruikssporen en van detailing had de vorige eigenaar nog nooit gehoord...
Sinds de aanschaf heb ik de Dturbo nog altijd niet echt goed gewassen. Na de jaarwisseling heb ik 'em alleen een keer door de wasbox gejaagd om de vuurwerk- en kruitresten eraf te spoelen. Daarna nog helemaal niks mee gedaan, behalve een paar keer mee naar het werk gereden. Vandaag goed weer, dus heb ik de koets maar eens een full detail gegeven
Zo stond-ie erbij vanmiddag:
Niet eens zo slecht, maar met de zon erop zijn de waskrassen toch duidelijk zichtbaar:
De plastics toch duidelijk verbleekt door 21 jaar en 311K km aan weersinvloeden:
Nog een detailshot van de krassen:
Aan de slag in de wasbox (met twee emmers water en twee kisten vol met detailing spulletjes):
Daarna terug naar huis en de auto gekleid. Het was wel duidelijk dat dat in de afgelopen 21 jaar nog nooit was gebeurd... De klei kon daarna meteen de container in :roll
Even een hapje gegeten en daarna de spullen ingeladen en naar de loods gereden om te gaan polijsten...
Bandjes in de dressing gezet en de plastics en rubber behandeld. Kort intermezzo na het polijsten om de rug even bij te laten komen:
Het resultaat na een dagje buffelen:
Ongeveer 80% correctie behaald. Ik heb het vermoeden dat mijn DAP900 defect is, aangezien op standje 2-3 (product verdelen), de schijf niet meer ronddraait zodra ik de pad contact laat maken met de auto. Ook op de hoogste stand (6) draait-ie niet van harte, terwijl ik nauwelijks tot geen druk uitoefen op het apparaat....
Gebruikte producten:
- Wassen (2BM) met Monello Lavare en Supernatural 'Wookie's Fist'
- Kleien met Monello Dolce Verde en DJ Born Slippy
- Gyeon Q2M Iron
- Auto Finesse Imperial Wheel Cleaner
- Monello Wheel Woolies
- Mother's Wheel Brush
- Wolfgang Black Diamond tire dressing
- Meguiar's APC (1:10, 1:4 en 1:1)
- Monello Raffini Veloce (op 5,5" Monello oranje pad en Monello oranje handpad)
- Monello Raffini Mezzo (op 5,5" Monello groen)
- Monelle Raffini Finale (op 5,5" Monello wit)
- Collinite 845 op zwarte Monello handpad
- Auto Finesse Revive
- Diverse foam pads
- Diverse Monello MF-doeken (Piccolo Nero, Peluche verde, Peluche Bianco)
Sinds de aanschaf heb ik de Dturbo nog altijd niet echt goed gewassen. Na de jaarwisseling heb ik 'em alleen een keer door de wasbox gejaagd om de vuurwerk- en kruitresten eraf te spoelen. Daarna nog helemaal niks mee gedaan, behalve een paar keer mee naar het werk gereden. Vandaag goed weer, dus heb ik de koets maar eens een full detail gegeven
Zo stond-ie erbij vanmiddag:
Niet eens zo slecht, maar met de zon erop zijn de waskrassen toch duidelijk zichtbaar:
De plastics toch duidelijk verbleekt door 21 jaar en 311K km aan weersinvloeden:
Nog een detailshot van de krassen:
Aan de slag in de wasbox (met twee emmers water en twee kisten vol met detailing spulletjes):
Daarna terug naar huis en de auto gekleid. Het was wel duidelijk dat dat in de afgelopen 21 jaar nog nooit was gebeurd... De klei kon daarna meteen de container in :roll
Even een hapje gegeten en daarna de spullen ingeladen en naar de loods gereden om te gaan polijsten...
Bandjes in de dressing gezet en de plastics en rubber behandeld. Kort intermezzo na het polijsten om de rug even bij te laten komen:
Het resultaat na een dagje buffelen:
Ongeveer 80% correctie behaald. Ik heb het vermoeden dat mijn DAP900 defect is, aangezien op standje 2-3 (product verdelen), de schijf niet meer ronddraait zodra ik de pad contact laat maken met de auto. Ook op de hoogste stand (6) draait-ie niet van harte, terwijl ik nauwelijks tot geen druk uitoefen op het apparaat....
Gebruikte producten:
- Wassen (2BM) met Monello Lavare en Supernatural 'Wookie's Fist'
- Kleien met Monello Dolce Verde en DJ Born Slippy
- Gyeon Q2M Iron
- Auto Finesse Imperial Wheel Cleaner
- Monello Wheel Woolies
- Mother's Wheel Brush
- Wolfgang Black Diamond tire dressing
- Meguiar's APC (1:10, 1:4 en 1:1)
- Monello Raffini Veloce (op 5,5" Monello oranje pad en Monello oranje handpad)
- Monello Raffini Mezzo (op 5,5" Monello groen)
- Monelle Raffini Finale (op 5,5" Monello wit)
- Collinite 845 op zwarte Monello handpad
- Auto Finesse Revive
- Diverse foam pads
- Diverse Monello MF-doeken (Piccolo Nero, Peluche verde, Peluche Bianco)