• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

#24 CarGroom CreamWax

turbopoetser

Detailing chief
14 mei 2015
51
75
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van deze wax (ik dacht o.a. @Cordoba dat jij er wel eens wat over geschreven had op het SF?)

Ik heb het onlangs geprobeerd maar het spul is keihard, ongeveer zoals versuikerde honing, nauwelijks smeerbaar.

Ik krijg het nauwelijks uit de fles, ook na langdurig schudden niet (wat nogal een uitdaging is - de fles weegt volgens mij bijna 4 kilo) Het lukte wat om er wat met een theelepeltje uit te krijgen, vervolgens kreeg ik het niet fatsoenlijk op de pad (van de DAP) en uitgesmeerd. Vanwege tijdnood heb ik de poging verder moeten staken toen. Hoop komende zomer wat meer tijd te hebben voor t poetsen, dan zou ik het graag beter voorbereid nog eens willen proberen.

Mijn andere potje carnauba-wax heeft nogal een korte standtijd (slechts een paar weken), ben benieuwd of deze beter is.

cargroom1.jpg
cargroom2.jpg

Benieuwd naar of dit spul hier herkend en gebruikt wordt (is dacht ik niet bij CC te verkrijgen) het is een Amerikaans product als ik het goed heb. Heb het via via gekocht.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik herken het spul van het Skoda forum waar deze ooit als bulk zijn ingekocht en verkocht. De meeste daar weten weinig over de juiste behandeling van autolak.
De resultaten welke daar getoond werden was ik niet van onder de indruk, matige beading en sheeting, weinig toegevoegde glans en veel krijtsporen na het uitpoetsen op alle randjes en kunststof delen.

Ik zou mijn verwachting niet te hoog stellen als ik eerlijk ben.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@turbopoetser Ik heb 'm ook een keer gebruikt, en bij mij was ie wel wat zachter als bij jou, als ik het zo lees. Volgens mij heb ik 'm ook handmatig aangebracht en was het een kl*tebaan om uit te buffen. Volgens mij heb ik op een gegeven moment zelfs wat spray & wipe er op gespoten om 'm fatsoenlijk uitgebufd te krijgen, en ik geloof dat ik alleen voor het in de wax zetten destijds 2 uur bezig ben geweest, en dat was ploeteren.

Standtijd weet ik niet meer, ik geloof dat ik 'm na een maand of 3 er af gehaald heb om een winterbeurt te geven. Het is in elk geval niet mijn favoriete wax.

Volgens mij heb ik het hier ook wel eens gemeld omdat ik toen bij @mainstreet aan het detailen was.
 
Oei, dat zijn dus al 3 minder goede ervaringen... Dat voorspeld inderdaad niet veel goeds. Nou ja, misschien een miskoop gedaan. Had de fles idd via het skodaforum op de kop getikt, daar gingen ze als warme broodjes dus ik nam maar even aan dat het best een populaire middle-of-the-road wax was. Ik had zomaar het idee dat een vloeibare wax makkelijker is om aan te brengen, maar misschien is dat juist wel andersom.

Goeie tip om het eens te proberen als ik de fles in warm water heb gezet, dat ga ik proberen. Of in ieder geval in een warme omgeving zetten voor gebruik.

Dank voor de replies!
 
Peter, deze wax is niet echt vloeibaar (zoals Collonite 845 wel is), maar zit dichter tegen een vaste wax aan. Zo moet je 'm eigenlijk ook gebruiken, en dan krijg je er best een fraaie glans/wetlook van. Dit is een wax die je niet onder tijdsdruk toe moet willen passen, want dan wordt het alleen maar lastiger.
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Oke helder, ik vraag me dan af hoe ik die wax het beste kan aanbrengen (los van evt tijdsinvestering) machinaal/hand en hoe krijg je een vast wax uit een flessenhals :p

Ik ga eens even verder neuzen hier op het forum!
 
Ja, idd die tip gaf Marcel ook al, ik bedoelde dat ik me afvraag is dat normaal of gangbaar om te doen bij zulke producten. Jij schrijft dat je dat bij de Collonite ook zo moet doen, dus het antwoord is dan 'ja' :)
 
Peter, ik heb hem flink geschud en dan op het laatst tegen de dop aan schudden. Rustig overeind zetten en de dop eraf, en dan de wax pakken van de klodder die in de dop zit. (De wax was bij mij, zoals dat in de voedingswereld wordt genoemd "dik vloeibaar")

Ik zou zeggen begin gewoon met een klein paneel, en kijk even of dat goed wil lukken voor je verder gaat.