• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2de bestelling

leonauto

Detailing rookie
13 sep 2015
9
15
Hoi, hier ben ik weer.

Enkele maanden geleden al wat producten gekocht en wil nu wat uitbreiden.


Producten

Autoglym - Bumper & Trim Gel - 325ml € 12,99 € 12,99
Autoglym - De-Icer - 500ml € 6,99 € 6,99
Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml € 13,99 € 13,99
Poorboys World - Black Hole - 473ml € 18,99 € 18,99
Carclean.com - Micro-Restore Concentrate - 946ml € 16,49 € 16,49
Monello - Piccolo Nero Trio - 35x35cm € 8,98 € 8,98
Monello - Wheel Woolie - Medium € 19,99 € 19,99
Monello - Vetro Bianco € 8,99 € 8,99
Monello - Disco Duo applicator pads € 3,99 € 7,98
Monello - Lege fles met verdeling en sprayer 250ml - 3-pack € 9,99 € 9,99
Monello - Monello Non-Ferro Heractivatiebundel € 14,49 € 14,49
Gyeon - Q²M Smoothie Wash Mitt € 19,99 € 19,99
Dodo Juice - Air Freshener Spray - Born to be Mild - 100ml € 5,99 € 5,99
Monello - Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad
Poorboys World - Professional Polish - 473ml


Zaken die ik nog heb van vorige bestelling:
Collonite 845 wax
2x emmer + grit guards
Autoglym Vinyl & Rubber care
Poorboys spray & wipe
Dodo's born to be mild
Dolce verde klei
monello peluche verde x3
Monello Senza Acqua drying towel
Monello thick mitt

Het stappenplan
  1. Auto afspuiten met tuinslang (geen hd)
  2. Velgen met non ferro inspuiten, afspuiten & nog verder proper maken indien nodig
  3. wassen 2 emmer methode
  4. Auto inspuiten met non ferro (best voor of na het wassen?)
  5. Non ferro eraf spuiten
  6. Kleien
  7. Poorboys professional polish aanbrengen met Monello - Disco Duo applicator pads
  8. Black hole aanbrengen
  9. Collonite aanbrengen
  10. Bumper & Trim Gel aanbrengen op kunststof onderdelen exterieus

Vraagjes:
Rondom mijn wielkassen zijn er kleine zwarte harde plekjes op de lak (teer?) Nadat ik de auto goed gewassen had afgelopen weekend deze proberen te verwijderen met de Dolce verde klei & S&W 1:1 verhouding zonder veel success. (wel nog maar eeste x dat ik gekleid heb) sommige stukjes vervuiling willen gewoon niet lossen. Kan non ferro of iets anders me hierbij helpen?

Kleur van mijn auto is "monsoon grey" (kijk avatar) Ik veronderstel dat black hole hier geschikt voor is?
Welke pads moet ik aanschaffen voor welke producten aan te brengen?
Iemand nog tips / opmerkingen wat beter / anders kan (ook ivm mijn stappenplan)?
 
Laatst bewerkt:
prima stappenplan. Om even een aantal vragen te beantwoorden:

Die zwarte harde plekjes zijn hoogstwaarschijnlijk teer of boomhars. Een non ferro moet hier grotendeels wel wat aan kunnen doen(aan de teer dan). Black hole is gemaakt voor donkere lakken, maar je kunt het eigenlijk op elke lakkleur gebruiken. Op de donkere lakken komt hij alleen het best tot zijn recht. nu zijn er nogal wat discussies gaande of een glaze wel noodzakelijk is na het polijsten.

succes met de klus!
 
  • Leuk
Reactions: leonauto
@ZZZ079 : Na machinaal polijsten zal Black Hole weinig toevoegen inderdaad, maar als je alleen een polish met de hand inwerkt zal het zeker nog wat doen. Zeker een harde VAG lak zul je met de hand nooit echt perfect gecorrigeerd krijgen.

Ik heb de Black Hole afgelopen weekend op een zwaar bekraste zwarte auto gesmeerd in ik was echt geshocked hoe mooi die werd. Zwart was veel dieper en de krassen een heel stuk minder zichtbaar. Ik vind het echt een aanrader.

Verder mooi lijstje producten! Dat gaat je auto zeker goed doen! non-ferro zou ik na het wassen doen. Ik was de auto eerst, spuit hem af en laat hem even uitdruppen, maar niet helemaal drogen en spuit dan de non-ferro erop.
 
  • Leuk
Reactions: leonauto en ZZZ079
Rondom mijn wielkassen zijn er kleine zwarte harde plekjes op de lak (teer?) Nadat ik de auto goed gewassen had afgelopen weekend deze proberen te verwijderen met de Dolce verde klei & S&W 1:1 verhouding zonder veel success. (wel nog maar eeste x dat ik gekleid heb) sommige stukjes vervuiling willen gewoon niet lossen. Kan non ferro of iets anders me hierbij helpen?

Kleur van mijn auto is "monsoon grey" (kijk avatar) Ik veronderstel dat black hole hier geschikt voor is?
Welke pads moet ik aanschaffen voor welke producten aan te brengen?
Iemand nog tips / opmerkingen wat beter / anders kan (ook ivm mijn stappenplan)?


Teer vlekken zijn ontzettend moeilijk te verwijderen. Je zou een teer verwijderaar kunnen aanschaffen. Er zijn verschillende merken die deze hebben. In jouw geval denk ik dat Dodo Juice Tarmelade wel ideaal zal zijn. Is pasta vorm dus zuinig in gebruik en loopt niet van de auto af.
IJzerdeeltjes zul je uitstekend met Non-Ferro verwijderen. Worden ze lekker paars en daarna spoel je ze zo weg.


Black Hole zal in jouw geval zeker een toevoeging zijn.

https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Finishing_Hand_Pad_Black_MHPB_101164
Deze voor Black Hole.
https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Polishing_Hand_Pad_White_MHPW_101176
En deze voor Professional Polish.

Als toevoegingen kun je nog kijken naar :
Ruitenreiniger
Rain Kleer
Ruiten polijst
 
  • Leuk
Reactions: leonauto
Die zwarte plekjes zijn hoogstwaarschijnlijk inderdaad teer, en Non-Ferro zou daarop NIKS doen. Kleien helpt wel, maar dat kan soms even duren. Je kan ook kijken naar een teerverwijderaar zoals ValetPro citrus tar and glue remover.
 
  • Leuk
Reactions: leonauto
Bedankt allemaal voor de uitgebreide informatie!
@Istnogferarie Ik heb "Glass cleaner signature series" van Chemical guys hier nog liggen, zal wel voldoen, polish voor men ramen is nog niet echt nodig denk ik, ze zijn nog zeer proper & krasvrij, Bedankt voor de tarmelade & pads, toegevoegd :) Rain-x ook nog toegevoegd

@EJ2NH503P Ik heb op dit moment eigenlijk nog niets van krasjes of swirls op mijn auto, lak is nog in perfecte staat buiten de vuiligheid rond mijn wielkasten, is het dan nog de moeite om polish + black hole aan te brengen, of zou ik beter gewoon direct black hole zetten (zonder de polish)? Ik had de polish eigenlijk toegevoegd voor het geval als ik lichte marring zou krijgen na het kleien, maar wat ik gelezen heb zou je daar met de harde VAG lak normaal gezien geen last van mogen hebben?

Is er een groot verschil tussen de tarmelade van dodo en valetpro citrus tar? scheelt namelijk wel wat in prijs. (buiten dat tarmelade een paste is)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Valet Pro kun je wat meer vergelijken met DJ Supernatural Tar & Glue Remover.
Maar het is altijd een keus va de gebruiker.
Tarmelade is een populair product omdat het zuinig gebruikt wordt en heel plaatselijk kan worden aangebracht. Maar npgmaals het is een keus
 
  • Leuk
Reactions: leonauto
owkey! Toch maar voor de tarmelade gegaan!

Bedankt iedereen, bestelling is geplaatst!