Een maand of 3 geleden heb ik mijn auto uitgebreid voorbereid op de winter, Collinite 845 moest de wax worden.
Aangezien men hier nogal eens het idee heeft dat de 845 door zijn oplosmiddelen onderliggende lagen aan kan tasten vond ik het wel eens tijd voor een probeerseltje.
Ter voorbereiding is de hele auto gekleid, behandeld met IronX en uitgebreid gepolijst.
Ontvet met zowel IPA 1:3 als Eraser.
Het gros van de auto werd voorzien van 2 lagen Collinite 845, na aanbrengen 1 dag met rust gelaten alvorens een 2e laag aan te brengen.
Het dak is iets anders gedaan.
Op het voorste deel van het dak heb ik een laagje ChemicalGuys Vertuabond aangebracht, alvorens de 845 aangebracht werd.
Het achterste deel van het dak (laadruimte) heb ik voorzien van 1 laagje 845, verder niets mee gedaan.
Dit was voor mij puur even een testje om te zien hoe ik het meest duurzame resultaat kon bereiken in 2 handelingen.
Om te zien hoe dit er nu na ruim 3 maanden bij staat heb ik even een filmpje gemaakt van de sheeting na de wasbeurt.
Kleine kanttekening voor je het filmpje gaat bekijken:
Het dak van de laadruimte (wat je eerst ziet) ligt zo goed als 100% vlak, dat komt de sheeting ook niet helemaal ten goede.
Het dakje vooraan (2e stukje in het fimpje) helt sterker naar beneden dan de motorkap.
Mijn conclusie tot zover:
De delen waar 2 lagen zijn aangebracht sheeten nog beduidend sneller dan de andere delen, scheelt nogal wat.
De combinatie met Vertuabond ben ik nog niet van overtuigd, ik zal het tzt ook eens met Poorboys Black Hole proberen.
Zo te zien werkt mijn Youtube linkje ook weer eens niet, krijg je toch wat van...]-0
Dit is iig de juiste link: http://youtu.be/Go6UfZKOmnc
Aangezien men hier nogal eens het idee heeft dat de 845 door zijn oplosmiddelen onderliggende lagen aan kan tasten vond ik het wel eens tijd voor een probeerseltje.
Ter voorbereiding is de hele auto gekleid, behandeld met IronX en uitgebreid gepolijst.
Ontvet met zowel IPA 1:3 als Eraser.
Het gros van de auto werd voorzien van 2 lagen Collinite 845, na aanbrengen 1 dag met rust gelaten alvorens een 2e laag aan te brengen.
Het dak is iets anders gedaan.
Op het voorste deel van het dak heb ik een laagje ChemicalGuys Vertuabond aangebracht, alvorens de 845 aangebracht werd.
Het achterste deel van het dak (laadruimte) heb ik voorzien van 1 laagje 845, verder niets mee gedaan.
Dit was voor mij puur even een testje om te zien hoe ik het meest duurzame resultaat kon bereiken in 2 handelingen.
Om te zien hoe dit er nu na ruim 3 maanden bij staat heb ik even een filmpje gemaakt van de sheeting na de wasbeurt.
Kleine kanttekening voor je het filmpje gaat bekijken:
Het dak van de laadruimte (wat je eerst ziet) ligt zo goed als 100% vlak, dat komt de sheeting ook niet helemaal ten goede.
Het dakje vooraan (2e stukje in het fimpje) helt sterker naar beneden dan de motorkap.
Mijn conclusie tot zover:
De delen waar 2 lagen zijn aangebracht sheeten nog beduidend sneller dan de andere delen, scheelt nogal wat.
De combinatie met Vertuabond ben ik nog niet van overtuigd, ik zal het tzt ook eens met Poorboys Black Hole proberen.
Zo te zien werkt mijn Youtube linkje ook weer eens niet, krijg je toch wat van...]-0
Dit is iig de juiste link: http://youtu.be/Go6UfZKOmnc