• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3 maal Mazda 6 detail

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Zaterdag was de dag aangebroken voor met 3 medeforummers van het Mazda6forum onze kleine detail meeting gingen realiseren.
Ook zij zitten hier op het forum

Deze drie jongens heb ik min of meer ook besmet met het detail virus en de schoonvader Cavemania, eigenaar van de grijze 6, is ook al een beetje besmet en was ook deze dag aanwezig.
De vader van ArjanD300,eigenaar van de blauwe 6, was er ook de hele dag.
ArjanD300 had geregeld dat we bij goede kennissen van zijn ouders deze 3 auto's konden gaan poetsen en zo gebruik mochten maken van de schuur.
Aan het einde van de dag hebben we deze mensen een slagersbon aangeboden en voor de man nog een zak met bounty's waar die gek op is.

Maar goed hier het verslag met als eerste de blauwe 6.

ArjanD300heeft zelf de auto gewassen met Dodo Juice BtbM en vervolgens gekleid met de elastic clay van PB en wederom gewassen.
De velgen hadden we eerst nog ingespoen met IronX.
Daarna eerst onder een kapschuur hebben we samen de trims afgeplakt met tape die zijn vrouw had geregeld van haar werk (schadeherstel bedrijf) om die tegelijk te testen.
Daarna de Pro900 met witte pad gebruikt om de Meguairs 205 stap te gaan doen.
Deze was voldoende omdat er maar weinig swirl aanwezig was.
Toen met de Dap900 de EX-p op rode pad aangebracht.
In die tussentijd hebben Cavemania en Serge, Serge is de eigenaar van de donker grijze 6, deze beide ook gewassen en gekleid zoals bij de blauwe ook was gebeurd en deze in de schuur konden worden gezet om te worden afgeplakt.
De Blauwe 6 met daarop nog de EX-p ook de schuur ingezet om daarna de EX-p uit te poetsen.
Als laatste heeft ArjanD300 de gehele auto in de Collinite 915 gezet en uitgepoetst.

De donkergrijze heb ik met de Serge bekeken of het nodig was deze ook nog te behandelen met polish.
Nadat we een aantal plekken hadden bekeken met de Brinkmann hebben we besloten deze stap over te slaan.
Serge had zijn eigen Dap500 mee genomen en daarmee de EX-p op rode pad aangebracht.
Na deze stap wilde hij graag mijn PB Natty's liquid gebruiken om die te testen wat uiteraard geen probleem was en die ook heeft aangebracht met de Dap en rode pad.

Met Cavemania heb ik eveneens met de Brinkmann bekeken of er swirs aanwezig waren en besloten om toch nog even de PRO900 met de Meg. 205 op witte pad er over te laten glijden.
Hij had zelf de auto al helemaal met de hand een keer gedaan maar toch waren alle swirls er nog niet uit.
Tijdens dit heb ik Cavemania het gevoel laten ervaren van de Pro900.
Vervolgens met de Dap900 de EX-p op witte pad aangebracht en dit ook door Cavemania zelf laten doen om ook het gevoel van deze machine te laten ervaren en ging helemaal goed.
Als laatste had hij de auto helemaal voorzien met de Dodo Juice Light Fantastic en één paneeltje met Dodo Juice Diamond White die hij even mocht gebruiken van mijn broertje.

En toen waren de auto's helemaal gereed voor de fotoshoot.
De foto's zijn gemaakt door ArjanD300 en enkele foto's zijn bewerkt maar daar komen jullie gauw genoeg achter:lol
Wel handig zo'n fotograaf erbij.

Geniet van de foto's

dsc8314a.webp

dsc8323n.webp

dsc8326o.webp

dsc8329o.webp

dsc8330.webp

dsc8336p.webp

dsc8367g.webp

dsc8369x.webp

dsc8375.webp

dsc8376c.webp

dsc8379a.webp

dsc8384.webp

dsc8386.webp

dsc8391h.webp

dsc8395.webp

dsc8404.webp

dsc8393.webp

dsc8390.webp

dsc8407.webp

dsc8411y.webp

dsc8413g.webp

dsc8417p.webp

dsc8419.webp

dsc8421wj.webp

IMG_0036.webp

IMG_0038.webp

IMG_0040.webp

Alvast bedankt voor het lezen en ArjanD300 voor het verzorgen van de foto's

Erg mooi geworden en het ziet er daarnaast ook nog eens bijzonder gezellig uit.
Knap dat jullie in een dag zover zijn gekomen.

Mazda Nederland zou willen dat ze allemaal zo in de showroom staan...

Mooi resultaat hoor maar zijn jullie bij die donkergrijze niet iets te ver gegaan? Het lijkt wel of ik door de motorkap heen kan kijken.:lol

Leuke bijdrage Janhenduk. Het was een super gezellige dag :jippie . Om snel nog een keer over te doen. En de resultaten logen er niet om.

Eenmaal thuis gekomen heb ik de kop van de auto nog maar eens gewassen :'( Was onderweg een vogel die zo nodig nog even op mijn mooie glimmende bolide moest sch......:-&

Ik kan geen foto's zien, er staan plaatjes met upgrade to pro today, photobucket. :weetniet

Klopt helaas heb ik de maximale upload per maand gebruikt wat voor het gratis account geldt.
Vanaf de 16de staat de teller weer op nul, maar ik maak er nog een account bij aan want voor de 16de heb ik nog 2 details te doen en dan zou ik die ook niet kunnen posten.

Maar mocht je te nieuwsgierig zijn kun je via DEZE LINK de foto's wel bekijken.

Ik heb de foto's op het Mazda 6 forum bekeken en ik moet zeggen.... Wat een mooie foto's en dito resultaat natuurlijk!

Prachtige detail van prachtige wagens en supermooie foto's! :cool De blauwe is nog steeds mijn favoriet, wat een glans en diepte zit daarin. Mijn RS en A1 komen niet eens in de buurt :no

Het was inderdaad een superdag en ik reed net als Serge met een smile van oor tot oor naar huis. Helaas kon een vogel het niet laten het resultaat de laatste kilometers te verpesten. Heb hem bij thuiskomst direct nog maar even gewassen...

Helaas is mijn zilvermetallic heel moeilijk vast te leggen op de gevoelige plaat maar het resultaat was/is super.

Prachtig resultaat, jullie zullen vast een aantal mensen op jullie forum jaloers maken/interesseren in het detaillen!

DarkBlue zei:
Prachtig resultaat, jullie zullen vast een aantal mensen op jullie forum jaloers maken/interesseren in het detaillen!

Om het leuker te maken is er onlangs een Detail Forum gedeelte aangemaakt om zo andere topics schoon te houden:lol

Serge zei:
Was een super dag ik reed in mijn donkergrijze zwaar glanzende 6 met een glimlach naar huis toe :-d

jah dat heb ik nog gezien toen je met een omweg naar de A30 onderweg was vanuit Lunteren :lol :lol

Nog steeds zit deze dag in ons hoofd, was zeker geslaagd !!

Dat probleem heb ik ook dat die dag nog steeds in mijn hoofd ronddwaald.
Geeft wel aan dat het een zeer geslaagde dag was.