• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

303 Fabric Guard - hoe gebruiken?

Arfman

Detailing addict
5 jul 2009
149
62
47
Gisteren oa. de 303 Fabric Guard mogen ontvangen en gelijk de vloermatten van de Yaris geextract en ingespoten met dit goedje. Gisteravond even een paar druppels water op gegooid, maar die trokken gelijk weer in de stof. Als test heb ik toen 1 mat nog een keer ingespoten met de FG, maar ook die liet vanmorgen zo de druppels door. Als ik dan op YouTube dit soort videos zie:
dan krijg ik het idee dat ik iets fout heb gedaan. Iemand tips/ervaring met de 303 FG? Hoe krijg ik mijn vloermatten zo lekker waterafstotend als in de video?

Ik heb product zelf niet, maar misschien heel gek idee... wat staat er op de verpakking over de verwerking? :-" (RTFM dus ;) )

Bedankt, goed idee! :lol

Ik heb dat uiteraard gedaan, en daar staat op dat je de stof moet natspuiten en 6 tot 12 uur moet laten drogen. Dat heb ik dus gedaan maar helaas. Misschien ligt het aan de automatten? Omdat die zo enorm veel kleine "haartjes" hebben? En dat de FG het best tot z'n recht komt op de wat gladdere oppervlakken zoals de cabrio in het filmpje?

Volgens mij heeft het niets te maken met de matten set maar wel met de manier van drogen. Fabric guard van chemical guys moet drogen in de zon anders blijft het spul wat vettig en is de beading niet optimaal. Deze zelfde ervaring heb ik ook met de 303, opsrayen op een setje schone matten en daarna lekker drogen. De laatste keer had ik er een halogeen lamp op gezet en toen waren ze ook snel zat droog.

Gevonden op de 303 site:

Question:
How do I apply 303 High Tech Fabric Guard Correctly ?

Here are some special tricks to applying 303 High Tech Fabric Guard.

* Make sure the surface you are treating is clean.
* Make sure the surface you are treating is dry.

Do not overspray! Saturation is not necessary. The surface needs to be slightly damp but not soaked. The polymer 303 uses in it's Fabric Guard helps the product go down deep into the fabric. There is no need to treat both sides of the surface. The top side is preferred.

Maintenance is essential. You can lightly mist the surface every 6 months to check the water repellency. Friction will wear away product more quickly leaving the fabric unprotected. If this is the case ... such areas can be spot treated to renew repellency.

Opsprayen en klaar als ik het zo lees...

Ik heb nu de matten van de Altea gedaan, zon is helaas een beetje schaars op dit moment. De matten van de Yaris had ik wel geextract en waren dus niet kurkdroog. Die stap heb ik nu maar even overgeslagen, dus ik ben benieuwd. Bedankt voor het meedenken!

@dennis aka skybump...das de werkwijze die je altijd moet hanteren volgens mijn:cool