• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

50-50 Gyeon Tire en Infinity Rubber wax

MeganeRS

Detailing guru
6 jul 2016
670
153
49
Heerhugowaard
Goedeavond, ik heb vandaag even een 50-50 gedaan met 2 banden dressings en een banden reiniger die ik nog niet had geprobeerd..

Met dank aan @Istnogferarie voor de bandenreiniger en @350Z voor het meenemen van de rubber wax uit Schotland.

De gebruikte producten staan hieronder:

https://www.carclean.com/nl/product/Mothers_Wax/Back_to_Black_Tire_Renew_Cleaner_710ml_102440?o=srMothers tire

https://www.carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2_Tire_400ml_102613?o=srQ2m tire

https://www.carclean.com/nl/product/Mothers_Wax/Tire_Brush_100578?o=srMothers tire

Infinity wax - Rubber wax

IMG_0111.JPG


IMG_0112.JPG


Eerst even een gewoon wasje gedaan met shampoo, daarna aan het borstelen geweest met de Mothers cleaner, ben 3x flink aan het schrobben geweest toen was er wit schuim over.

IMG_0114.JPG

IMG_0116.JPG

IMG_0117.JPG


Eerst rechts de Gyeon tire aangebracht daar was ik mee bekend heerlijk spul smeert lekker uit en mooie glans op de banden die ik persoonlijk altijd even naveeg met een oude doek om de glans wat weg te halen maar blijft wel mooi donker zwart.

IMG_0119.JPG


Links de rubber wax aangebracht, smeert lekker weg uit de pot, ik dacht eerst wat een plakkerige zooi doet niet veel, maar na goed uitsmeren bleef er een mooie egale matte zwarte band over.

IMG_0120.JPG


De standtijd van de rubber wax kan ik niks over zeggen nog, de Gyeon blijft toch meestal 4 weken zitten en dan nog niet op zeg maar.

***update na bijna 1000 km***
IMG_0198.JPG



Greetzzzz
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig! Inderdaad benieuwd naar de standtijd, volgens die vent 4-8 weken maar uiteraard afhankelijk van gebruik.

Ik blijf erbij dat ik de velgen wél mooi vind ;)
 
Leuke test zo!
Ik vind de Gyeon er wat te "nat" uitzien, ik zou gaan voor de Rubber Wax.
Ik ken het achterliggende verhaal niet maar ik vind de wielen iig ook mooi :p
 
Leuke test zo!
Ik vind de Gyeon er wat te "nat" uitzien, ik zou gaan voor de Rubber Wax.
Ik ken het achterliggende verhaal niet maar ik vind de wielen iig ook mooi :p

Ja klopt de Gyeon glimt iets meer, wat betreft de velgen, ik vind deze velgen een beetje de auto somber maken, omdat de rs al zwart is en dan nog eens donkere velgen eronder de zomerset zit meer bling in ;).
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Zijn inderdaad mooie velgen die Oz's:cool: Best duur als wintervelg haha;) Vind de Gyeon Tire glans persoonlijk mooier staan:) Ben ook benieuwd hoe de bandjes er nu bij staan:D
 
Zowel het matte als het glanzende vind ik wel iets hebben.

Off-topic:
Is de binnenkant van je velgen trouwens nog vies? Of is dat gewoon hoe het eruit hoort te zien?
 
@Altos @Ries
Foto erbij geplaats na een wasbeurtje van de auto,de velgen met non ferro ingespoten, en daarna met een sopje gewassen.

Off-topic
@Jansen
Heb net bij deze wasbeurt het velgbed even nagekeken, idd deze set heb ik nog niet aan de binnenzijde gepolijst en behandeld, wordt een klusje voor van de zomer als ze eraf zijn, kan ik me uitleven met de aangeschafte rupes mini .

Greetzz