• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

.

Ja hoor, dat kan.

Kijk maar even in m'n show off topic:
https://forum.Carclean.com/cc_postst11026/Toyota-Corolla-16-GTSI-uit-1996-Roze-met-witte-vlekken-naar-rood.aspx

Daar was Wit + Inizio Forza gebruikt. Op een kunststof achterlamp van een Citroen C2 VTR heb ik ook tot nieuw gemaakt met ScratchX2.0 en een oranje handpad. Correctie op kunststof gaat soms prima met 'normale' polijstmiddelen. :-)^

GMToyota zei:
Ja hoor, dat kan.

Kijk maar even in m'n show off topic:
https://forum.Carclean.com/cc_postst11026/Toyota-Corolla-16-GTSI-uit-1996-Roze-met-witte-vlekken-naar-rood.aspx

Daar was Wit + Inizio Forza gebruikt. Op een kunststof achterlamp van een Citroen C2 VTR heb ik ook tot nieuw gemaakt met ScratchX2.0 en een oranje handpad. Correctie op kunststof gaat soms prima met 'normale' polijstmiddelen. :-)^

mooi resultaat heb je gehaald met die Corolla:-)^

Ik heb met Monello mijn achterlichten gedaan:

DSC_000987.webp

Mezzo op wit en Finale op zwart.

heyy!

ik kwam langs toen je bezig was met bij je schoonvader! (met de bruine labrador pup)

je bent praktisch m'n buurman! (woon om de hoek) haha

succes met het detail virus!

groetjes!

Haha de wereld is klein, heb je een zwarte fiat 500 met in de rechteronderhoek van het achterraam een sticker van een handje? dan zat ik net vanaf de bandenmolen achter je.

handje is "hang loose" maar inderdaad! klopt helemaal!

fiat is van mij, de polo die in de straat staat met de gepolijste ATS cup velgen is van m'n vriendin.. (te herkennen aan de grote Hello Kitty sticker..

wereld is inderdaad klein!

(vond ik al toen ik de "dap" zag) reactie van mijn vriendin:

"hee! je bent niet de enige die zo bezig is met auto's.."

Groetjes!

Mooi om te horen, ik moet van mijn Passat de koplampen ook eens onderhanden nemen. Je hebt de koplampen dus niet gedemonteerd begrijp ik ?

Heb zelf ook nog de Pro900 en de DAP900 dus dat moet in orde komen :ja

Quincy zei:
Mooi om te horen, ik moet van mijn Passat de koplampen ook eens onderhanden nemen. Je hebt de koplampen dus niet gedemonteerd begrijp ik ?

Heb zelf ook nog de Pro900 en de DAP900 dus dat moet in orde komen :ja
klopt ik heb de delen om de koplamp heen afgeplakt. Het polijstmiddel stuift wel een beetje maar dat is een kwestie van afvegen. Succes:-)^

l-roy zei:
handje is "hang loose" maar inderdaad! klopt helemaal!

fiat is van mij, de polo die in de straat staat met de gepolijste ATS cup velgen is van m'n vriendin.. (te herkennen aan de grote Hello Kitty sticker..

wereld is inderdaad klein!

(vond ik al toen ik de "dap" zag) reactie van mijn vriendin:

"hee! je bent niet de enige die zo bezig is met auto's.."

Groetjes!
Dat moet mijn vrouw ook nog door krijgen, dat ik niet de enige ben die met auto's bezig is haha.....

Paulus de Boskabouter zei:
Ik heb met Monello mijn achterlichten gedaan:

Mezzo op wit en Finale op zwart.

Paulus, zou je deze combi ook aanraden op kunststof koplampen (van mijn Leon)??daarna bijv EX-P als beschermlaag?

Gr. Wouter

Ik ben natuurlijk paulus niet maar kan ook uit ervaring spreken.
Als de koplampen een heel klein beetje dof/vergeeld/verweert zijn is mezzo op wit en finale op zwart prima ik heb zelf mezzo op wit en finale op lichtgroen gebruikt met schitterend resultaat.
Inmiddels ben ik een aantal koplampen verder en heb ik gemerkt dat al de lampen wat meer verweerd zijn, je het beste eerst met wetsandpapier grid 2000 aan de slag kan, hiervan worden ze erg dof en dat polijst je dan weer met monello met als resultaat een koplamp die er als nieuw uit ziet.

leonsport2010 zei:
Paulus, zou je deze combi ook aanraden op kunststof koplampen (van mijn Leon)??daarna bijv EX-P als beschermlaag?

Gr. Wouter

Als ze niet echt verweerd zijn wil dit prima! Ik zou trouwens Wolfgang Plastik Surface Sealant gebruiken. Speciaal voor plastic en met UV filters. Dus het beschermt tegen verkleuring en opnieuw verweren.

Als de lampen echt zwaar verweerd zijn moet je toch echt gaan wetsanden!

Toevallig vanavond van een Yaris uit 2001 de koplampen aangepakt. Gewetsand met korrel 1200, 2000, 2500. Vervolgens inizio op geel, mezzo op oranje en finale op wit (met een pro900 rotary). Helaas geen foto's gemaakt maar echt geweldig resultaat.

Vorige week de koplampen en achterlichten van mijn Corsa OPC gepolijst (net zoals de rest van de auto). Er zaten een paar kleine krasjes en vooral veen swirls op. Met Mezzo op wit en Finale op groen met de DAP500 is alles verdwenen!

En ik toevallig gisteren de gele bovenkant van mijn koplampen gedaan met de dap 900, mezzo op wit en finale op zwart. Niet eruit gehaald, gewoon mee gepolijst met de rest en ze zijn weer heerlijk helder :-)^
(ik heb de hele koplamp gepolijst trouwens ;-) )