Vandaag als "tegenprestatie" de auto van een goede vriend / huismonteur eens onder handen genomen.
Vanmorgen om 10.00uur trof ik de auto zo aan :
Omdat er zoveel stuifmeel, sahara zand, muggen en ander ongewenste spullen op de auto zaten deze eerst maar eens afgespoeld om te kijken wat eronder zou zitten :
Van een beading was dus al geen sprake meer. Eerst maar eens een emmertje met NXT shampoo en de washmitt gepakt.
Vervolgens alle kunstof delen, de velgen en logo's schoongemaakt met een kwastje en APC 1:15
Hierna de auto helemaal afgespoeld -
Tja, de foto's zeggen al genoeg denk ik - erg veel diepe krassen en swirls.
Omdat ik er nog niet vaardig genoeg en ben en het rustig wil opbouwen werdt al snel duidelijk dat ik deze er niet uit ging krijgen omdat ik tot op heden alleen SSR1 gebruik.
Toch doorgezet en gekeken hoe ver we zouden komen. Ondertussen waren de hulptroepen ook gearriveerd en konden we de rest met zijn 2en aanpakken.
Het nut van de 2 emmer methode :
Volgende stap was het clayen. Dit was op 12 september 2008 voor het laatst gebeurd.
Voor het eerst heb ik hier de Poorboys clay gebruikt ipv de Mequiars clay. Zeker in samenwerking met de PB Spray & Wipe werkt dat zeer prettig !
Terwijl we aan het clayen waren kwam er nog even een klant met zijn auto langs :
Dit moet in ieder geval te evenaren zijn dacht ik zo
Nadat de auto goed was opgedroogd de kunstof delen afgeplakt :
Nu alles was afgeplakt de 4 stap : SSR1 met een oranje pad
Stap 5 : SSR1 met een witte pad :
Van stap 6 : Black hole en stap 7 : NXT tech 2 wax heb ik geen foto's. Denk dat iedereen wel weet hoe dat eruit ziet.
Helaas had ik geen Natty's, daarom de keuze voor NXT tech 2 ondanks de lichte cleaners.
Eindplaatje :
Helaas was er van de motorkap niet veel meer te maken :
Wellicht dat SSR2 in de toekomst hier wel wat mee doet.
Bedankt voor het lezen !
Gr. Arjan
Vanmorgen om 10.00uur trof ik de auto zo aan :
Omdat er zoveel stuifmeel, sahara zand, muggen en ander ongewenste spullen op de auto zaten deze eerst maar eens afgespoeld om te kijken wat eronder zou zitten :
Van een beading was dus al geen sprake meer. Eerst maar eens een emmertje met NXT shampoo en de washmitt gepakt.
Vervolgens alle kunstof delen, de velgen en logo's schoongemaakt met een kwastje en APC 1:15
Hierna de auto helemaal afgespoeld -
Tja, de foto's zeggen al genoeg denk ik - erg veel diepe krassen en swirls.
Omdat ik er nog niet vaardig genoeg en ben en het rustig wil opbouwen werdt al snel duidelijk dat ik deze er niet uit ging krijgen omdat ik tot op heden alleen SSR1 gebruik.
Toch doorgezet en gekeken hoe ver we zouden komen. Ondertussen waren de hulptroepen ook gearriveerd en konden we de rest met zijn 2en aanpakken.
Het nut van de 2 emmer methode :
Volgende stap was het clayen. Dit was op 12 september 2008 voor het laatst gebeurd.
Voor het eerst heb ik hier de Poorboys clay gebruikt ipv de Mequiars clay. Zeker in samenwerking met de PB Spray & Wipe werkt dat zeer prettig !
Terwijl we aan het clayen waren kwam er nog even een klant met zijn auto langs :
Dit moet in ieder geval te evenaren zijn dacht ik zo
Nadat de auto goed was opgedroogd de kunstof delen afgeplakt :
Nu alles was afgeplakt de 4 stap : SSR1 met een oranje pad
Stap 5 : SSR1 met een witte pad :
Van stap 6 : Black hole en stap 7 : NXT tech 2 wax heb ik geen foto's. Denk dat iedereen wel weet hoe dat eruit ziet.
Helaas had ik geen Natty's, daarom de keuze voor NXT tech 2 ondanks de lichte cleaners.
Eindplaatje :
Helaas was er van de motorkap niet veel meer te maken :
Wellicht dat SSR2 in de toekomst hier wel wat mee doet.
Bedankt voor het lezen !
Gr. Arjan