• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aaahrrrggg ingebeten vogelpoep!

A90

Detailing chief
30 apr 2011
167
103
53
Nieuw Vennep
Ik wordt niet goed.

Woensdag 1 juni heb ik mijn auto weggebracht naar de garage. Er zat een rammel in die ze gingen opsporen en tijdens mijn vakantie zouden fixen. Ik had gevraagd of ze de auto niet door de wasstraat wilden halen omdat ik geen zin had in krassen op mijn 3 maanden oude lak.

Dinsdag de 14 was ik terug maar de auto nog niet klaar het ging nog wel een week duren.

Vandaag laat was de auto klaar en heb ik hem opgehaald. Wat me gelijk opviel was dat er vogelpoep (4 grote plekken) op de motorkap lag en voor zover ik kon zien lag het er al even op.

Gelijk langs de wasplaats gereden om het de hoge druk de vuiligheid eraf te spuiten en naar huis om te kijken hoe het er voor stond.

Aaargh !!! het zit er nog steeds ! }:)w

Eerst klei, maakt niets uit
Daarna met de hand geprobeerd met de rode handpad en finale, geen resultaat
Daarna met de rode handpad en mezzo, geen resultaat.
Daarna een witte handpad en mezzo, geen resultaat

Van het weekend misschien nog proberen met de DAP maar ik denk dat het wederom spuiten wordt.

Gek wordt ik ervan, in maart de voorbumper en motorkap laten spuiten om wat steenslag weg te werken en dan kan ik nu weer aan de gang.

Beide plekken ongeveer 10 cm doorsnee

vogelpoep1.webp

DSC_9645.webp

Heel stom, maar laat 't even rusten. Welke logica erachter zit weet ik niet, maar ik heb al eens meegemaakt dat zo'n plek 24u na het wassen wegtrok.

Als ik het zo lees is het de garage geweest die de witte boodschap van Pino niet van je lak heeft gehaald... Ik zeg niet dat je hem meteen aansprakelijk kan stellen, maar je kan hem hiermee op z'n minst confronteren. Misschien dat de garage er wel wat mee kan qua verzekering als je het er zelf niet meer uit krijgt. Een garage zou toch moeten weten dat je die droppings er zo snel mogelijk af moet halen...:klap

Sterkte verder..

OMG! Dat ziet er idd vreselijk uit.
En dat net na een spuitbeurt zeg!
Ik hoop dat je het er nog uitkrijgt met de dap

Ik denk dat het nog wel te redden valt zonder spuiten. Hiervoor zal je wel moeten gaan wetsanden en polijsten. MK-us heeft onlangs zijn collectie uitgebreid met een Fein Rubber kurkje en Fein schuurplakkers 2800grid.
[topic=6769]Klikkie[/topic] en ga naar post #97. Dit is een mooi setje om een heel dun laagje blanke lak te verwijderen. Hopelijk is het niet helemaal door de lak heen gevreten en is het nog te redden. Ik weet niet waar MK-us het setje gekocht heeft, maar je zou het hem kunnen vragen.

Dank voor de support mannen,

Ik heb vandaag de garage gebeld en het verhaal gedaan. Van de week rij ik bij hun langs zodat ze de schade kunnen bekijken, wellicht dat het met een combinatie van wetsanden en flink polijsten nog wel op te knappen is. Overigens heb ik het idee dat het verhaal van de 17thEngineer misschien wel een beetje opgaat. Het voelde vandaag minder bobbelig aan en ik had het idee dat het wat vlakker trekt.

Maar goed, eerst maar eens laten polijsten en als het me niet bevalt laat ik het alsnog spuiten. (kan dat wel zo snel na elkaar ?)

gr.

Michael

Verwacht niet teveel van alleen polijsten. Ik denk dat er niet aan wetsanden te ontkomen valt. Wat betreft het flink polijsten, doe rustig aan. Een zware combi van pad en polijstmiddel (wolletje icm met Inizio Forza bijvoorbeeld) is een behoorlijke aanslag op je lak. Als de garage een oplossing biedt is dat erg netjes, maar vraag wel even door wat ze gaan doen. Stellen ze spuiten voor, dan zou het mijn voorkeur hebben het eerst te proberen met wetsanden en polijsten om zo de originele lak te behouden. Stel dat ze zelf aan de slag gaan met schuurpapier, pads en polijstmiddel, dan zou ik wel graag zeker willen weten dat ze weten wat ze aan het doen zijn.