• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aanbrengen Monello - Ibrido Hybrid Wax

Corradoholic

Detailing rookie
11 jun 2010
10
0
zoals het onderwerp al aangeeft hoe kan ik het beste de Monello - Ibrido Hybrid Wax aanbrengen met een soft foam Applicator Pad of met een soft microfiber pad?? of maakt het geen verschil welke pad ik hiervoor gebruik.
Ik had het forum al doorzocht maar kan hier niks verder over vinden.

MVG, Henk-Jan

In theorie kan het met beiden, maar foam heeft de voorkeur
MicroFiber neemt teveel wax op en houdt dat vast. Dan krijg je een klodder op de pad en strepen op de lak
Foam neemt minder op en verdeelt makkelijker.
Heel dun opbrengen en afnemen met een doek met heel korte of geen vezel (suede / velvet smooth)

+1 redcat . Ik vind foam applicators ook veel fijner voor bijvoorbeeld een vaste wax. White diamond bijvoorbeeld neig ik wel eerder naar een MF pad.

zijn wel filmpjes van te vinden op google, bepaalde sites geven uitgebreide instructies. Dit geeft een duidelijker beeld van de handeling maar in het echt zien bij iemand dit het voor doet is nog beter natuurlijk :)

MF pads durven eens agressiever zijn dan een foam applicator.
@Jowie: white diamond is een glaze en moet een beetje meer "ingewerkt" worden. waarschijnlijk daarom dat dit dan ook beter gaat met een MF pad.

Je hebt gelijk, dit is dichterbij en uitstekende info.. waar ik op doelde was buiten deze site en ze verkopen ook spullen dus wilde ik niet door linken

Het is trouwens niet verplicht om dat potje zo te houden he:-d .De dop zal uiteraard netjes afgewerkt zijn, maar ik zou de andere kant pakken en de dop er niet op die manier achter schuiven rofl