• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanbrengen Wax coating Fusso, kleien vooraf nodig?

Kevin Verstappen

Detailing rookie
21 jul 2017
7
15
30
Limburg
Goedemiddag mede forumleden,

Ik ben van plan de auto weer in een nieuwe wax laag te zetten.
Nu vraag ik me af of ik deze voor het waxen moet kleien? Ik neem aan dat de auto na het kleien gepolijst moet worden?
Afgelopen zomer is de auto compleet gekleid, gepolijst (3 stappen) en gewaxed. De lak ziet er mooi diep glanzend uit, met enige kleine krasjes van het handwassen. Ik heb de wax Fusso Coat 12 months aangeschaft, en ik wil deze goed tot zijn werking laten komen. Hebben jullie adviezen voor en na waxen? Zelf nam ik voor om de auto grondig met de hand te wassen en hierna te waxen. Zijn er nog stappen voor of na wat de lak nog beter tot zijn rechts laat komen? Evt producten die jullie me aanraden ook te gebruiken?

Alvast bedankt.

Groetjes Kevin
 

Bijlagen

  • Screenshot_2017-07-18-17-19-56.png
    Screenshot_2017-07-18-17-19-56.png
    763,2 KB · Weergaven: 174
Deze kende je vast al:
  • Als er geen tijd is om te kleien, te polijsten en dan te waxen -> Dan liever alleen kleien en waxen.
  • Als er geen tijd is om te kleien en te waxen -> dan liever alleen waxen
  • Als er geen tijd is om te waxen -> dan is je auto onbeschermd. Liever dus gewoon alsnog een waxje opbrengen.
Voor een goede hechting van de wax, kun je nog een stap met paintcleaner overwegen, zodat oude waxlaag volledig verdwenen is.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ik neem nog af met Prep voor ik de Fusso aanbreng.
Uitbuffen veel doeken gebruiken om de vlekken te voorkomen.
Ik haal goede standtijden op de Focus, nu wordt het wat minder en boost ik nu nog even met Acquafobia tot de voorjaarprep.

Geregeld wassen en meer doe ik niet aan de Fusso. Een andere laag aanbrengen doe ik eerder dan van alles over elkaar smeren, de acquafobia uitgezonderd.

Of bedoelde je banden, trims, ramen etc??
 
Ik zou de auto zeker wel kleien na zo'n lange periode. Vervolgens inderdaad een paint cleaner of op zijn minst ontvetten. Dan natuurlijk een nieuwe laag wax of andere LSP aanbrengen.

Geen tijd hebben voor wat nodig is betekent in mijn opnie dat je dan beter een moment moet kiezen dan je wél de tijd hebt. ;) Zo geniet je langer van een mooiere auto.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Bedankt voor de informatie. Ik heb de recensies van de Prep gelezen en het blijkt goed te werken. Ik ga voor het Quick Clay set van Meguiars, en de Prep (ontvetter).


Ben benieuwd hoe het lekker zacht de lak met de Fusso Coat hiermee gaat worden.
 
Ik heb deze Fusso Wax vorig jaar na een polijstbeurt aangebracht, en het zit er nog steeds op, nu ruim 7 maanden. Ik gebruik voor het wassen de ph neutrale shampoo van Wolfs zodat de wax lang aanhoud. De instructie voor het aanbrengen van de Fusso Wax heb ik me een aantal keer doorgelezen want deze moet je inderdaad anders aanbrengen dan andere Waxen, het was even zoeken naar een instructie in het engels maar het was gelukt.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior