• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aandachtspunten aan “nieuwe auto”

MemoDST

Detailing rookie
27 mei 2022
3
2
Beste Leden,

Lees al een tijdje mee hier en dacht nu is het tijd voor een 1e post.

Heb ~1 maand geleden een nieuwere occasion gekocht, heb hiervoor altijd “goedkopere” auto’s gereden waarbij wat onzuiverheden mij niet echt veel uitmaakten.

Nu is het zo dat er op deze nieuwe auto ook enkele onzuiverheden zitten, zie bijgevoegde foto’s. Foto’s. Deze knagen wel aan me vooral omdat ik er best een som geld voor heb neergelegd en hem graag in top conditie houdt.

Graag zou ik jullie advies/hulp willen hoe ik deze puntjes het beste kan aanpakken.
 
Ik zou eens beginnen met de wagen grondig te poetsen, gebruik hierbij ook een teer en ijzerverwijderaar.
Enkele puntjes zijn wel degelijk steenslag en zelfs enkele waarbij al een touch-up is gebeurd.
 
Goedenmiddag, heb net de auto met de hand gewassen met 2 emmers en turtle wax zip wax shampoo. Nu valt het me inderdaad dat ik veel van die zwarte puntjes rondom de auto heb die er met het wassen niet afgaan maar wel als ik met m’n nagel eraan peuter. En enkele ijzerplekjes. Welke middelen raden jullie aan hiervoor?