• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf clay-set

QuoreSportivo

Detailing addict
11 aug 2020
78
50
Beste Allen,

komende maand wil ik mezelf trakteren op een Clay set,
nu heb ik uiteraard ook even het stappen plan gelezen en daar kwam de DoDo Juice uit die je zelf mengt 1:10 en de Monello Clay bar (100+150 gr) (en wat flesjes voor de slippy en mijn multiwash TFR)
https://www.carclean.com/nl/monello-dolce-verde-klei-150-gram-plus-100-gram-gratis.html

ikzelf beschik (helaas) nog niet over een DAP (na de winter, eerst nog maar even bufferen voor het nieuwe huis) en heb gelezen dat de Monello Clay een beetje "marring" kan veroorzaken, is het misschien handig om van DODO Juice de zachte klei te bestellen?

ook had ik gelezen dat het bij een dedicated clay lube wel verstandig was om daarna de auto nogmaals te wassen, is dit ook het geval bij de Slippy?
alvast bedankt,
 
Ik heb net een oude BMW met de Monello klei gedaan, samen met de Born slippy gemengd 1:10.
Ben met beide zeer tevreden... Hiervoor deed ik kleien met Poorboys spray and wipe en ook dat is een fijne combinatie.

Ik heb wel de Dodo Juice supernatural medium grade clay gekocht, Ik wil die ook eens een keer proberen.

Ik heb niet gekeken naar "Marring", want ik had na de (pre) was al het idee om de oude dame te verwennen met een polijst beurt!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst de monello set ook gebruikt voor het kleien en ik ben geen marring tegengekomen. Goed nat houden en niet teveel druk zetten en het moet goed komen
 
Ik gebruik al lang de Dolce Verde klei en moet ook nog marring ontdekken. (Zelfs bij flinke vervuiling en flink raggen)

Moet er wel bij zeggen dat ik de Born Slippy lekker gulzig gebruik, kost toch geen drol. ;)
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en Rippie
Heren,
duidelijke taal.
bedankt voor de tips, dan wordt het toch de DJ born slippy & dolce verde.