• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf DA machine

Robin_RS

Detailing rookie
24 nov 2013
8
0
Beste forummer's

Allereerst zal ik mijzelf even kort voorstellen:
Mijn naam is Robin en volg momenteel een opleiding voor autospuiter, ook vind ik het leuk om auto's te detailen.
En dan de vraag ,^^ Al een tijdje ben ik mij aan het oriënteren voor een DA machine, maar na aardig wat gelezen hebben op dit trouwens mooi en uitgebreide forum, zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
De machine wil ik gaan gebruiken om 3 auto's aan te pakken per x aantal maanden
Alle drie de auto's staan onder bomen die sterke vervuiling op de lak toebrengen ]-0 dus regelmatig gebruik is hier wel van toepassing.
Alle auto's worden zo goed mogelijk bijgehouden dus het gebruik van zware compounds en extreme polishes zal nagenoeg niet voorkomen.
Nu heb ik een aantal machines gezien waaronder de DAP500, DAP900 en de Meguiars G220

nu heb ik over de dap's goede ervaringen gelezen maar ik weet niet of deze aan mijn "verwachtingen" voldoen,
En wat is het werkelijke verschil met de Meguiars ?

En qua duurzaamheid ? wie is daar bekend mee ?
Dus: ik ben opzoek naar een kwalitatief goede machine, prijs maakt eigenlijk niet zo veel uit, ik wil gewoon een stukje kwaliteit.

Alvast bedankt,
Robin

Zelf ben ik nog niet zolang bezig, dit jaar alleen op de auto van mijn vriendin geoefend.
Heb een DAP500 en deze voldoet prima in mijn geval, eigenlijk voor een vergelijkbare situatie als die van jou.
Zolang je niet veel extra auto's gaat doen en bij het standaard werk blijft waar de machine voor bedoeld is, ben je denk ik met de DAP500 klaar.
Wil je net wat meer power dan de DAP900.
Heb geen vergelijk met andere apparatuur, kijk goed naar de vormgeving van de machine en vergelijk specificaties.
Verschillende merken hebben hetzelfde apparaat.
Succes

Een Dap900 v2 is kwalitatief gezien een top apparatuur, had er 2 maand geleden mijn twijfels over maar na 2 wagens te hebben behandeld met de dap900 ben ik blij dat ik toch deze aankoop heb gedaan en geen andere.

Indien je in de buurt woont van iemand van hier, naar daar bollen en vragen voor een testje op je eigen wagen. Eerst via hier vragen natuurlijk.

Ik heb afgelopen zomer een dap 900 aangeschaft voor mij eigen auto - die nog zo goed als geen zwirls ed bevatte en ben er erg blij mee. Als ik moest kiezen tussen de 500 en de 900 ging ik opnieuw voor de 900. Misschien de power nu niet meteen nodig maar altijd handig wat extra achter de hand.

Heb geen ervaring van de Meg's maar wat ik van lezen weet is dat hij hetzelfde is/ doet als de dap maar een heel stukje duurder is. Iets wat de Meg's persoon op de CC dag ook aangaf.

Hallo,

Allereerst wil ik je wijzen op de mogelijkheid om een afspraak te maken met een van de mensen van Car Clean om alle vragen en twijfels die je hebt met hen door te nemen.
Afhankelijk van de auto's die jij onder handen gaat nemen ( kleur, staat, bijzonderheden, etc) krijg je een advies. Het is zeker ook niet ondenkbaar dat je bij hen
met een machine een proefstuk kunt doen!!! Maar dat licht uiteraard niet aan mij.

Ikzelf heb in een traject zoals hierboven beschreven uiteindelijk gekozen voor de DAP 900. Deze gebruik ik vrij regelmatig en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben.

NB De discussie zal aansluitend over de middelen (soorten, merken, etc.) gaan die je wilt gaan gebruiken. Ook vragen hierover kan je stellen bij Car Clean.

Je komt uit Amsterdam en in woon in Badhoevedorp, een makkelijk overbrugbare afstand. Als ik je ergens mee kan helpen, geef maar een seintje. Een afspraak kan snel
gemaakt worden. Succes.

Groet,
Jan

Bedankt voor de adviezen tot nu toe !

Alleen had ik nog niet gezien dat mijn woonplaats niet klopt op mijn profiel ik woon namelijk in Rockanje (ZH) wellicht mensen die in de buurt wonen ?

Ik heb tegelijkertijd een DAP500 en een Meg DA in m'n bezit gehad. Qua kwaliteit en werking doen ze niet voor elkaar onder. Een verschil dat ik opmerkte: De Meguiars versie had een 'zachter rubber' achtige laag en de DAP500 meer 'kwalitatief hard plastic'. Maar goed, ik zou de DAP kiezen.

Als je kijkt naar vermogen dan ziet het lijstje er zo uit :

- DAP500
- G220

- DAP900

De DAP500 & G220 zitten heel erg dicht bij elkaar (eigenlijk te verwaarlozen). Wat anderen ook al aangaven, als je een keer met een DAP900 hebt gewerkt dan wil je niet meer terug.
Voordeel van de DAP900 is dat je gewoon wat extra vermogen hebt, ook al zou je dat nog niet nodig hebben.

Als je dan ook nog eens de aanschafprijs gaat vergelijken dan zou je gek zijn om nu nog voor een G220 te kiezen aangezien die 100 euro duurder is als de veel krachtigere DAP900.

Qua duurzaamheid zit het echt wel goed. Ik heb meerdere machines (DAP500, 900's & PRO900) en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Een van die DAP900's wordt iedere week zeker een uur of 6 gebruikt en dat al gedurende 2 jaar en nog steeds werkt de machine als toen deze nieuw uit de doos kwam.
In de zomer periode zijn er zelfs weken waarin we 60 / 65 uur met deze machines draaien en er heeft er nog nooit een in de steek gelaten.

Het is de DAP900 geworden !!
binnekort uitproberen, maar eerst a.s. donderdag naar de clinic !!

bedankt voor de adviezen :ja