• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf Dap500 startpakket

ron

Detailing rookie
3 aug 2010
12
0
Hoi,

Had een vraag over de aanschaf van een Dap500 startpakket.
Ben er uit dat het een dap500 wordt, maar mijn vraag was wel pakket ik het best kan nemen. Moet ook kunnne werken in de zon, omdat ik alles buiten moet doen.
Wat kan ik dan het beste nemen?

Alvast bedankt

Hoi Ron,

voor wat oudere auto-lakken (pre 2000) is de SSR versie aan te raden. Daar kun je wat beter mee in de zon werken. Echter, ik zou als ik jou was voor raffini gaan. Het valt wel te bewerken in de zon alleen vliegt er wat meer stof om je oren :).

Ron : zelf vindt ik de SSR serie wat fijner werken op de GM lakken maar ook de Raffini serie werkt hier prima op.

Zo te zien heb jij ook Z147 (star silver) ?

Gr. Arjan

Als je in de zon moet werken kies dan voor de SSR serie, dit gaat met monello namelijk heel moeilijk.

Juffer1 zei:
Ron : zelf vindt ik de SSR serie wat fijner werken op de GM lakken maar ook de Raffini serie werkt hier prima op.

Zo te zien heb jij ook Z147 (star silver) ?

Gr. Arjan

Hoi Arjan,

Kleur van de Zafira is Z157, idd zilver metallic.
Heb het effe nagekeken, is iets anders schijnbaar.

Heb een startpakket besteld met de DAP500.
Heb voor de ssr serie erbij gekozen, had ook al gelezen dat het idd beter is om eventueel mee in de zon 8-) te kunnen werken.

Thanks voor de tips tot zover, alle tips zijn welkom.

ron zei:
Heb een startpakket besteld met de DAP500.
Heb voor de ssr serie erbij gekozen, had ook al gelezen dat het idd beter is om eventueel mee in de zon 8-) te kunnen werken.

Thanks voor de tips tot zover, alle tips zijn welkom.
hier ga je geen spijt van hebben:cool
De SSR-produkten verwerken zeer gemakkelijk en zijn dus inderdaad "zonproef"
veel plezier met je DAP

Vandaag is de postbode aan de deur geweest met het pakket. Maar we waren niet thuis.
Morgen zijn we er ook niet helaas. Dus krijg het vrijdag pas, het scheelt het is toch slecht weer!!!

Vandaag de DAP500 op het postkantoor opgehaald. Was 2x keer niet thuis :-"
Morgen eens alles op mijn gemakje doorlezen, wel hele mooie machine :-)^

Hoe zit het met de hardheid van de laklaag van opel? iemand ervaring hiermee?
Betreft een Corsa C, zwarte lak geen metallic.

@Ron: je zal sowieso een testspot moeten doen, aangezien er nogal wel eens wat verschil in kan zitten tussen de opel corsa's onderling etc

ron zei:
Hoe zit het met de hardheid van de laklaag van opel? iemand ervaring hiermee?
Betreft een Corsa C, zwarte lak geen metallic.

Opel heeft een relatief makkelijke lak, zeker met de SSR serie ga je daar hele mooie resultaten op behalen.
Heel even offtopic : ga je nog naar Sevenum dit jaar ?

Gr. Arjan

@ Arjan,

Opel heeft ook relatieve k*t lakken,heb laatst een corsa hier gehad met een lak die het best te beschrijven is met pudding zo zacht.
Alleen met een D/A en een ja je leest het goed een rode pad en 3M gele dop was er iets fatsoenlijks van te maken.
:roll

Juffer1 zei:
Opel heeft een relatief makkelijke lak, zeker met de SSR serie ga je daar hele mooie resultaten op behalen.
Heel even offtopic : ga je nog naar Sevenum dit jaar ?

Gr. Arjan

He Arjan,

Ben zeker op sevenum dit jaar, gezelligste meeting van het jaar.
Sta bij de OPC-Power club en bij Tigra/corsa Team.
Jij ook aanwezig met de astratuningclub?

Dan kom ik jou en je Zafira zeker even opzoeken :-)^
Ben erg benieuwd naar je OPC en Corsa :ja

Wij staan weer als vanouds tegen de bosweg + Show & Shine terrein aan.

@ Bart : meestal heb ik aan oranje en SSR1 al meer dan genoeg om een mooi resultaat te krijgen.
Welk model Corsa had je, een nieuw (D 2009 - 2010) model ?

Juffer1 zei:
Dan kom ik jou en je Zafira zeker even opzoeken :-)^
Ben erg benieuwd naar je OPC en Corsa :ja
Wij staan weer als vanouds tegen de bosweg + Show & Shine terrein aan.

Zeker doen, gezellig. Waar wij staan weet ik niet precies. Maar we komen elkaar wel tegen!!

@Arjan,
Was een Corsa C zwart,met metallic flake.
heb Eerder een Corsa C gedaan ook zwart,en die was een stuk harder,
Hieruit blijkt wel dat er per type,kleur en fabriek niets te zeggen is over de hard/zachtheid van de lak.
Een testspot moet uitwijzen wat de beste methode is,maar dat ik exentrisch moest gaan polijsten met een pad zonder cutting heb ik nog niet eerder meegemaakt.
De rest van de Opel's die hier de reveu zijn gepasseerd waren een genot om aan te werken.

FF een off-topic vraag,die meeting in sevenum wanneer is die?
Mss dat ik wel ff langskom.

bart

Een Corsa C heb ik nu 3 stuks gedaan (2x zilver en 1 donkerblauwe) en die vond ik qua lak harder dan de Corsa D.
Hierop gebruikte had ik wel de SSR2 & 2.5 nodig.

Wat betreft de meeting : dat op 20, 21 en 22 augustus.
http://i761.photobucket.com/albums/xx254/JackM832010/Meetingflyers/Sevenum2010r2klein.jpg
Zondag vanaf 12:00uur is er de grote Show & Shine