• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aanschaf DAP500, welke set?

denniST

Detailing rookie
5 nov 2010
106
0
Hey hey,

ik heb een klein vraagje, ik wil voor de feestdagen een DAP500 aanschaffen.

Nu zijn er diverse pakketten, en over t algemeen zie ik de verschillen in, behalve tussen de V2 startersets met de raffini of de CCS producten. Wat is hier nou wezenlijk het verschil in (muv de productmerken) en welke kan ik het beste aanschaffen?

Daarbij vraag ik me af of ik nog extra dingen nodig heb bij een DAP500. Ik lees overal op het forum dat er padcleaners worden gebruikt. Maar ik kan ze zo 1,2,3 niet vinden op carclean.

Wie kan mij hier aan helpen?

Groeten Dennis
 
DennisST,zou je geen dap900 nemen??of een zo goed als nieuwe dap500v2 en door carclean een mooi pakket laten samen stellen kwa pads,compounds en een mooie wax.Mijn idee joh!!
mvg Zuidwest10
 
Is de DAP900 niet een stuk agressiever? (dat dacht ik iig :schaam )

en hoezo kan carclean ook een set samenstellen qua pads e.d.? wist namelijk niet dat je ook een custom set samen kan laten stellen :)

Ow, ik heb de padcleaner al gevonden, maar die sla ik maar even over :) die is me nog iets te duur.

Maar thanx voor je hulp alvast

Groeten Dennis
 
Cobra Cleaner
Indien je gaat voor de CCS-pads: Lake Country - Conditioning Brush
Monello vs SSR: daar staat halve forum al veel over geschreven, is veel persoonlijke voorkeur. SSR is wat vriendelijker in de zomerzon ( hitte ), zelf niet echt zo ervaren dat ik problemen met de Monello had.
Vind ze nét wat mooier afwerken en met harde lakken bereik je veelal wat beter resultaat ( maar zoals aangaf, staat al heel veel over beschreven

Persoonlijk: ga voor de DAP900 + kompressors, is allemaal net even wat duurder, maar ben van mening dat je dit echt dubbel en dwars terug krijgt ( zowel de DAP als de pads ( kompressors werken onwijs lekker, volgen de contouren beter ))

EDIT: de 900 is zeer zeker niet agressiever, heeft wel meer power en kan zéér handig zijn. Is net zo fool-proof als de 500 als jij je daar zorgen over zou maken
 
We kunnen wel een pakket samenstellen maar alleen de starterspakketten zijn met korting.
Als het budget het toelaat neem de DAP900 set, je kan beter wat kracht over hebben dan kracht tekort komen.
 
Owkee,

Dan zal ik daar eens goed over na denken. we hebben thuis al wel een rotary staan van Bosch als ik me niet vergis, is dit dan niet dubbelop?
Want wilde eigenlijk voor een subtielere poetsmachien gaan voor de veiligheid. Het zal in het begin echt alleen maar om mijn auto gaan en die van mijn vriendin. Verder heb ik op korte termijn niet echt ambities om bij andere te gaan detaillen. In de toekomst als ik het allemaal wat meer onder de knie heb, dan zou het wel eens wat uitgebreider kunnen worden. Maar dat is voor dan :)

wederom bedankt voor de tips!

Groeten Dennis
 
@dennisST dus een mooie dap500(zo goed als niet)want iedere iets minder groene detailer gaat voor de 9000
 
Theoretisch zou je dan aan een 500 afdoende moeten hebben gezien je een rotary hebt, maaarrrrr....
in hoeverre ervaren met machinaal detailen, laat staan de rotary ?
Indien amper / niet + zekerheidshalve behoud van je ST, blijf ik er toch een beetje bij om voor de 900 te gaan
 
Hallo,

Ik ben pas zelf voor de keuze gestaan. Daarom de clinic gedaan bij Carclean om wat meer te weten te komen.

Of je de DAP 500 of 900 neemt moet je zelf beslissen. Ik heb voor de 900 gekozen omdat die een heel stuk sterker is en dus veel meer netto vermogen leverd (vermogen wat overblijft door de wrijving tijdens gebruik). Je hebt trouwens nooit teveel vermogen want er zitten standen op... Gaat het te hard dan zet je hem een standje minder. Het aanbrengen van wax/sealant/glaze gaat erg goed op standje 1 op de dap 900. Je hoord weleens klachten dat het te hard gaat maar dan moet je simpelweg meer bewegen. Het aantal bewegingen van de DAP 900 ligt wat hoger als de 500 dus je moet iets sneller werken (ik vond het heerlijk want je auto staan echt binnen 2 minuten in de wax... )

Met de DAP 900 kun je eigenlijk niets fout doen, zeker niet als je met bescheiden compounds werkt (beperkte cuttingfactor).
Je maakt eerst een proef stukje wat je langzaam op bouwt om te kijken hoeveel correctie je lak nodig heeft.

Welk merk compound je neemt (poorboys of Monello) is ook een persoonlijke keuze. Ik heb op aanraden van vele de monello producten gekozen.

Welk pakket je neemt hangt eigenlijk af van de hardheid van je lak. Over het algemeen zijn VAG lakken erg hard en metallic lakken zijn over het algemeen harder dan Uni lakken. Jij hebt volgens mij een parel lak en dat durf ik niet te zeggen. Als ik moet gokken zou ik zeggen vrij zacht.

Ik zou je de DAP 900 met raffini Lite editon pakket aan willen raden, aangevuld met 1 of 2 pads voor het anabrengen van wax en/of glaze.
Als het resultaat uit blijft of wanneer je een auto wil doen die echt zware beschadigingen heeft of een knetterharde lak kan je altijd nog uitbreiden.

Doe rotery zou ik lekker in de doos laten... Daar kan wel veel mee mis gaan en voor normaale correcties heb je die echt niet nodig.
 
momenteel heb ik deze rotary: METABO PE 12-175 een metabo dus (deze is van mijn vader, maar ik neem hem over van hem) zelf heb ik een carpoint rotary liggen :-" waar we het zelf maar niet over zullen hebben.

Heb met de metabo mijn motorkap een paar keer gedaan, en de vorige auto van mijn vriendin (mint groene twingo) en met de carpoint begin vorigjaar mijn Fiesta. Deze heb ik toen op een paar kleine punten beschadigt (door de lak gegaan) waarna mijn vertrouwen in mijn polijstkunsten drastisch zijn teruggedrongen ;) Wil het dus wel weer op gaan pakken omdat je er veel sneller een goed resultaat mee boekt.

Maar goed, dan zullen we maar aan de DAP900 gaan ipv de 500 :) wat zijn eigenlijk die compressors?

Groeten Dennis
 
Kompressorpads liggen wat lekkerder op de lak en kunnen zich beter vormen naar de rondingen op de lak, wel tijdig uitspoelen (meerdere keren per auto).
Hoe harder een pad hoe meer profijt je hebt van de Kompressor. Dus een oranje kompressor merk je meer van dan een rode t.o.v. de 5.5" gewone pads die bij het pakket zitten.
 
Ik heb het light pakket genomen bij de 500. Maar toestel zou ik misschien nu ook wel voor de 900 gaan.

Wat pads betreft zou ik zorgen dat je misschien alles dubbel hebt tem de oranje. Dit omdat je bij polijsten tussendoor moet zuiver maken en als je geen padwasher (ik heb zelfbouw) bezit kan dit je wat tijd besparen. En soms gaat er ook wel eens een velcro los, dat is wel te maken maar niet op het moment zelf.
Zelf heb ik dubbel: oranje, wit, licht groen, zwart, gold. Verder geel, rood, paars wolletje.
Als je ook machinaal gaat waxen zou ik 1 goude (of rode) pad voorzien per wax die je hebt. Dan kan je die er mooi bij houden.
 
+1.5 mk-us
maar 2x wit,1x oranje,1xgoud,1xzwart,1xrood,2x groen dat moet het zijn wooly purple neen(voor op een rotary ja)maar wat ik altijd zeg persoonlijk,mijn mening is niet WET!!!
mooie winter wax....collinite 845/476s
ach gewoon dibbuz pm-en hij weet wel raad!!!!!
 
Hoezo? We hebben dit forum niet voor niks ;)