• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf DAP900 of DAP 900 Plus?

Alro1985

Detailing rookie
2 jan 2018
20
5
38
Beste Leden,

Ik wil graag mijn auto geheel polijsten, waxen en overweeg om een machine aan te schaffen.
Ik twijfel erg tussen de DAP900 v3 of de DAP900 Plus.

Ik wil deze machine tevens gebruiken voor mijn polyester boot. Welke raden jullie aan? Als je op internet zoekt hebben sommige een DAP900 en willen juist de Plus erbij aanschaffen. Of te wel welke is nu fijner, beter (2 aanschaffen wil ik niet)?
 
Als je maar 1 machine hebt zou ik voor de gewone gaan. Daar kan ook een kleine backing plate op, en die kan best wel van pas komen.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Als je op internet zoekt hebben sommige een DAP900 en willen juist de Plus erbij aanschaffen. Of te wel welke is nu fijner, beter (2 aanschaffen wil ik niet)?
ERBIJ... :p Als tweede machine zou ik het doen, als enige zeker niet. Het voordeel van de V3 is dat je hier een kleinere backingplate + pad op kan draaien en dat maakt de machine veelzijdig.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
En de plus aanschaffen en de lastige plekjes met de hand is niet te doen?
Kun je met de DAP 900 v3 hetzelfde resultaat behalen?
 
Wat heb je voor auto? Als je een oude volvo hebt met alleen maar rechte panelen dan kan je misshien wel met een dap plus uit de voeten, maar de meeste moderne auto's hebben zo veel hoeken en vouwen dat je heel snel een kleine pads wilt gebruiken.
 
Momenteel een Mercedes, ook vrij recht :p maar wel wat rondingen in de kap en de achter panelen.
De boot is natuurlijk weer een ander verhaal :)
 
Als je een lak hebt die aan de harde kant is, dan ben je blij dat je een machine hebt. Helemaal wanneer je denkt; ''Ooh, die de lastige stukken wel met de hand'', want dan kom je er achter dat je nog wel even bezig bent om die stukken te corrigeren. :p

Op elke auto zitten stukken die je met de machine niet lekker voor elkaar krijgt, mits je een kleinere plate kan gebruiken. Blokkendoos of bolle lijnen. :p

Ik kan nog meer dingen voor je opsommen, maar ik bespeur een; ''Ik wil eigenlijk een Plus omdat ik lees dat deze zoveel beter corrigeert enzo'' ;)

Ja, een PLUS corrigeert en finisht iets beter.
Ja, een V3 is veel veelzijdiger.
Ja, het verschil in correctie is niet bijzonder groot.
Ja, de veelzijdigheid van een V3 is meer waard.

:)
 
Met de normale DAP kun je hetzelfde resultaat behalen. Zal misschien iets langer duren, maar dan moet je denken in procenten van de tijd. Niet tientallen procenten. Men zegt dat het vooral op unilakken een verschil maakt.

Met de hand polijsten bereikt nimmer hetzelfde resultaat als machinaal. Je krijgt een minder constant, vlak en egaal resultaat op grote panelen.

Het grote voordeel is uiteindelijk dat je met deze standaard machine (klinkt zo gewoontjes, maar is het zeker niet) ook kleinere pads kunt gebruiken, die je zullen helpen plekken te doen waar je anders niet bij kunt komen met alleen grote pads. En wanneer je boot van polyester is gemaakt, dan zul je dat zeker waarderen. Dan gaat machinaal echt het verschil maken.

Ik heb jaren met de standaard machine gewerkt. Top apparaat.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Als je een lak hebt die aan de harde kant is, dan ben je blij dat je een machine hebt. Helemaal wanneer je denkt; ''Ooh, die de lastige stukken wel met de hand'', want dan kom je er achter dat je nog wel even bezig bent om die stukken te corrigeren. :p

Op elke auto zitten stukken die je met de machine niet lekker voor elkaar krijgt, mits je een kleinere plate kan gebruiken. Blokkendoos of bolle lijnen. :p

Ik kan nog meer dingen voor je opsommen, maar ik bespeur een; ''Ik wil eigenlijk een Plus omdat ik lees dat deze zoveel beter corrigeert enzo'' ;)

Ja, een PLUS corrigeert en finisht iets beter.
Ja, een V3 is veel veelzijdiger.
Ja, het verschil in correctie is niet bijzonder groot.
Ja, de veelzijdigheid van een V3 is meer waard.

:)

Klopt, de Plus leek mij wat beter omdat veel daar beste over te spreken was. Omtrent de veelzijdigheid van de V3 ook. Ik heb hiervoor BMW's gehad en een volkswagen. Ik blijf sowieso in de duitse hoek, dus harde lakken.

Als ik het zo lees adviseren de meeste allemaal toch wel de DAP900V3. Ik denk dat ik dan zo'n pakketje bestel bij CC.
https://www.carclean.com/nl/dap900-v3-raffini-starterskit-power-pack.htmlDAP900 V3 Raffini Starterskit
 
Zoals al door anderen aangegeven; Een Plus is niet ''beter''. Althans, je zal ietsjes sneller op het beoogde resultaat komen dan met een V3, maar dit is minimaal en je levert de luxe in van de veelzijdigheid die de V3 biedt.

Als je in de Duitse hoek blijft, zou ik zelf kiezen voor de Scholl-set. Hiervan heeft de compound (S3, grof polijstmiddel) ietsjes meer bite als de variant in de Monello-set. Mocht je later nog meer correctie willen, dan zal al snel geadviseerd worden om de S3 te combineren met een ander soort pad. (Spiderpad) Deze combi werkt het lekkerst met elkaar en dan heb je de S3 al in huis.
 
oke, en welke wax zal hierbij passen?
Voeden jullie de lak ook na het polijsten of is bijv. de Collinite 845 voldoende?
 
Welke wax past bij wat? :p

Goed polijsten is 90% van je resultaat. Met een wax kan je een beetje spelen met de resterende 10%, maar dat is dus erg weinig en zal weinig uitmaken. In deze koude maanden is het verstandiger om te kijken naar bescherming en niet moeilijk te kijken naar een wax.

De Colinites zoals 845 en 476s zijn dan meer dan voldoende in hun lage prijsrange en kan je ook voor je boot gebruiken.

  • DAP900 V3 met Scholl Concepts
  • Een ontvetter (Gyeon - Prep / Nanolex - EX)
  • Collinite 845 (vloeibaar) / Collinite 476s (vast)
Dat is een prima begin. Uiteraard zal je later ondervinden dat extra pads en doeken ook wel fijn of zelfs nodig is, maar het begin is er.
 
Sommigen van ons vinden dat voeden gelijk staat aan camoufleren.

Het mooie van het product is dat het de lak mooier kan maken. Zeker bij donkere kleuren kan het een meerwaarde geven aan de uitstraling. Allermooiste is dat het kleine krasjes vult.

Anderen vinden dat de oliën die in dat product zitten de hechting van de Wax of Sealant aan de lak hinderen. En als je echt mooi polijst, dan zijn er geen kleine krasjes meer.

Het hoeft dus niet, maar mag zeker wel.

Makkelijk hè...
 
Sommigen van ons vinden dat voeden gelijk staat aan camoufleren.

Het mooie van het product is dat het de lak mooier kan maken. Zeker bij donkere kleuren kan het een meerwaarde geven aan de uitstraling. Allermooiste is dat het kleine krasjes vult.

Anderen vinden dat de oliën die in dat product zitten de hechting van de Wax of Sealant aan de lak hinderen. En als je echt mooi polijst, dan zijn er geen kleine krasjes meer.

Het hoeft dus niet, maar mag zeker wel.

Makkelijk hè...

Ja ik heb vroeger auto's gepoetst / gepolijst. Maar dit was gewoon met een professionele poetsmachine i.c.m. met Riwax polijst/WAX. Ik heb daar nooit diverse middeltjes gebruikt.. Ontvetten kende wij ook niet. Gewoon poetsen en showroom klaarmaken van auto's.
 
Dat is inderdaad een andere tak van sport. Geen veroordeling. Gewoon ander soort werk.

Hier proberen de meesten het hoogst haalbare resultaat te behalen en dat zodanig dat de auto nog honderd keer gepolijst kan worden. Dus zo veilig mogelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Dat is inderdaad een andere tak van sport. Geen veroordeling. Gewoon ander soort werk.

Hier proberen de meesten het hoogst haalbare resultaat te behalen en dat zodanig dat de auto nog honderd keer gepolijst kan worden. Dus zo veilig mogelijk.

Daarom, dat is ook prima hoor :)..
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Gewoon poetsen en showroom klaarmaken van auto's.

Dan de vraag: Wil jij dit ook voor jezelf, of wil je detailen? :p

Als je wil poetsen, dan kan je ook gewoon een glaze nemen en een wax. ;)


Dan kun je van een schijthok ook tijdelijk wel wat moois maken-->


20171020_123047.jpg


20171020_161820.jpg



Er valt zelfs flink wat te verdoezelen :p -->


20171020_140755.jpg


20171020_150313.jpg


20171020_150411.jpg


20171020_152009.jpg


20171020_150957.jpg