• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanslag op voorruit

Appelsappie

Detailing addict
16 jun 2008
45
52
Vandaag regende het hier een beetje en werd ik (weer) geconfronteerd met een aanslag op de voorruit. Je weet wel: ruitenwissers aan en een waas op de ruit. Aangezien het niet egaal is, heb ik me al afgevraagd wat er op ruit kan zitten. Het zou kunnen dat het anti-marter spray (of hoe heet die troep ook al weer) is. Want de eikel die voor de marter langs kwam was zo vriendelijk om ons motorblok even in te spuiten inclusief een deel van de voorruit. Dit zie je natuurlijk pas als je de ruitenwissers aanzet......
Dit is echter al lang geleden en ik dacht dat het er al wel af zou zijn.

Affijn, net even van alles en nog wat geprobeerd, maar het lijkt alsof de vlekken in de ruiten zitten ipv erop.

Al geprobeerd: wasbenzine, alcohol, kleien en cleanen, pure spiritus......

HELP!!!!!
 
Zelf vind ik Turtle Wax Clearvue Glass Polish - 500ml een goed middel om hardnekkige aanslag van de ruiten af te krijgen.
 
Moest vandaag bij Halfords zijn voor een paar auto toebehoren en toen viel mijn blik op dit:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Even de tekst op de achterkant gelezen en er stond meer aan waarschuwingen op dan aan productinformatie, dus leek me een passend middeltje voor mijn probleem. Moest wel goed op lak en kunststof passen, dus aggressief is het wel.

Eerst even de voorruit schoongemaakt en afgespoeld. Daar waar de ruit schoon was, lag het water er als een film op, maar daar waar ik het probleem had trok het water meteen weg alsof er een film, vet, wax of iets anders op zat (denk aan een glas voor je bier.... ;) ).

Eerst maar eens met een sponsje het goedje aangebracht zoals het beschreven staat op de flacon. Geen (of errug weinig) resultaat. De smurrie zat er nog steeds op.
Toen maar even grof gedaan (op een klein plekkie) en provision Glass Scrubb puur aangebracht met een sponsje op een klein plekje en waarachtig: RESULTAAT!!!!

Daarna maar eens de hele ruit met pure provision aangepakt en waarachtig de smurrie verdwijnt. Lang aan het poetsen geweest en het is al een heel stuk verbeterd. Ik verwacht dat als ik het met de excenter doe dat het echt verdwijnt. Wil er echter (nog) niet een pad aan wagen, dus ga ik vandeweek nog maar eens een uurtje boenen in de hoop dat alles weg is.

Dank aan Xizer die kwam met de tip van polijsten... (btw: Scratch-X doet ook niets) want dat zette me in de richting van dit goedje.
Dank aan JohnnY want daardoor zocht ik in de goede hoek (de turtlewax staat ernaast ;))
 
Heb met de Clearvue en de excenter netjes de aanslag van zure regen van het glas gekregen! Dit spul ken ik niet, maar het fenomeen polijsten werkt wel.

Zou wel even de rubbers e.d. goed afplakken, en niet op kunststof gebruiken.
 
evt had je het ook kunnen proberen te verwijderen met bijv een claybar... hielp bij mij ook goed toen ik aanslag op de ramen had zitten