• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanslag op voorruit

RoyP

Detailing addict
2 nov 2009
35
52
Een goedenavond,

Ik heb een probleempje met mijn voorruit. Het lijkt alsof er iets van een waterafstotend middeltje op gezeten heeft. Bijv Rain-X. Het werkt me nu erg hard tegen juist, bij veel regen (zoals deze week), savonds, en tegenliggers, ben ik volkomen verblind. Het water blijft zeg maar in kleine streepjes op de ruit hangen, echt een poets streep te zien aan de foto ook. Het is namelijk niet 1 kant op, zoals de ruitenwissers. Probleem is dat ik het er niet af krijg.

Wat heb ik geprobeerd:
-Meguiars NXT Glass clean
-Glassex
-Kleinen - standaard klei van Meguiars
-Tinner
-Een of andere badkamer ontvetter in een schuimspuitbus

Het is precies hetzelfde gebleven. Erg lastig nu juist het zoveel aan het regenen is. Ik zelf zit er over te denken om hem te laten polijsten bij Lucy de robot Linkje
Hebben jullie misschien nog ideeën?

Hier de foto's, verduidelijkt een hoop denk ik. Heb ze niet embedded in het forum, maar extern, omdat de foto's vrij groot zijn.

Foto1
Foto2
Foto3
Foto4

Groeten Roy

Ik heb wat Pro Vision Glass Scrub met m'n DAP + oranje pad gebruikt als testspot op de helft van m'n voorruit nadat ik problemen had met Rain-X. Mijn reden was dat de Rain-X maakte dat bij vorst m'n hele voorruit hardnekkig dichtvroor door een vreemde film. Dat lijkt nu redelijk opgelost. Wel ervaar ik tijdens het gebruik van de wissers nu soortgelijke streepjes. Durf dus niet te zeggen of die Glass Scrub hierin ook uitkomst biedt, maar wellicht is het het proberen waard. Ik ga in ieder geval bij mijn volgende bestelling een flesje meebestellen om het nog eens grondig uit te proberen.

Edit: ik had overigens alles wat jij noemt (en nog een hele lading meer) ook geprobeerd, daarmee verdwijnt Rain-X totaal niet..

Ik heb het voorraam van de Volvo 850, die ik eerder had, ook laten polijsten bij de Glasgarage in Apeldoorn. Ik had ook van dit soort vlekken, en ook van die opgedroogde watervlekken, kalkresten leek het wel. Het leek even beter te zijn, maar na een paar weken kwam het weer terug.

Mijn vermoeden is dat het slijtage van het raam is.

Ik heb later met een roterende machine met een lamswolletje en de Turtle Wax Glass scrub (of hoe dat ook al weer precies heet) vaak het raam zelf gepolijst. Daarmee kon ik het steeds een paar weken netjes houden. RainX leek het alleen maar meer naar voren te halen, duidelijker zichtbaar zeg maar. Dat was dus geen oplossing.

Ik hoop voor je dat je Wa+ of all risk verzekerd bent en een steen door je raam krijgt, want dat is in mijn ogen de enige echte oplossing om van het probleem af te komen. Alle oplossingen helpen wel een beetje, maar geen is DE oplossing helaas.

Ik heb afgelopen weekeind met SSR2.5 en een orange pad op de DAP mijn voorruit gecleand. Ik vindt namelijk dat Rain-X nadat het een eerste maal op het glas is aangebracht de daarop volgende keren dat je het aanbrengt minder lang blijft zitten en zijn werk doet . Waarschijnlijk is de hechting van Rain-X op restanten van het zelfde product minder goed. Dat zie je ook bij siliconenkit, hecht prima op heel veel ondergronden maar als er restanten kit op het oppervlak zitten waar je weer overheen gaat kitten dan moet je de ondergrond echt gigantisch goed ontdoen van die restanten, anders is de hechting van de nieuwe laag siliconen bar slecht.

Met een orangne pad en SSR2,5 kreeg ik het raam zeer goed schoon! normaal zie je toch altijd de sporen van de ruitenwissers hoe goed je ook reinigd. Maar na deze actie is het raam echt perfect. ieder vlekje is verdwenen. Overigens moet ik wel eerlijk bekennen dat ik deze methode van dit forum heb afgehaald. Er is namelijk een topic waarin een forumlid met deze methode de afdruk van een sticker op zijn voorruit verwijderd. Er staan foto's bij en die spraken voor zich.

En laten we eerlijk zijn , het is netuurlijk niet voor niets dat alle merken die producten als rain-X produceren allemaal een polijstmiddel voor ruiten in hun assortiment hebben. Die weten ook dat fluorcarbonverbindingen alleen op een schoone ondergrond hechten en veel minder op restanten van het zelfde middel.

Neemt niet weg dat na deze reinigingsactie de voorruit weer maagdelijk schoon is en prachtig het water afstoot.

Groeten GDV

Ja dat topic had ik inderdaad ook gevonden. Mooi resultaat. Probleem is dat ik niet beschik over een DAP met spulletjes :-/ . Doe momenteel alles nog met de hand namelijk. Denk dat ik toch vast zit aan Lucy, zo te horen.

Hoy Roy,

Ik heb even gekeken op die link van lucy. Zie er op zich goed uit en ik heb dit inderdaad wel eens eerder gezien. Wat ik mij afvraag is hoeveel zo'n behandeling kost? Ik zie namelijk geen Prijslijst. Maar ik kan mij zo voorstellen dat je voor de prijs van zo'n behandeling zo maar een DAP 500 zou kunnen kopen. En die heb je voor jaren....niet eenmalig. Overigens is zo'n polijstbehandeling als bij lucy met een DAP niet haalbaar. Maar ik weet wel uit eigen ervaring dat het mij met de hand ook niet is gelukt om alle aanslag met de hand en een glaspolijstmiddel weg te krijgen. Met de DAP 500 lukte het mij afgelopen weekeind in 10 minuten. En dat gewoon met een orange pad en SSR2,5. Ik heb een aggresieve combo genomen en het resultaat was perfect. geen krassen of waas en alle aanslag weg.

Succes ermee
GdV42