• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aantal pads voor beginner

Wannes

Detailing rookie
3 apr 2017
18
5
Hallo,

ik wil een DAP900V3 kopen met de volgende Monello pads:

2x Gele pad
3x Oranje pad
3x Witte pad
1x Zwarte pad

Deze aantallen zowel in 5.5" als 4"

Is dit voldoende, of heb ik er teveel / te weinig?

Wanneer weet je dat je de pad moet omwisselen voor een schone / uitkuisen?
 
Welke auto's wil je gaan polijsten?

Als het voornamelijk duitse auto's zijn zou ik ook eens kijken voor scholl paars / Scholl spider pad / Monello Wol paars.
Met geel het het soms lastig om correctie te krijgen op zulke auto's
 
3 witte lijkt mij wat veel om mee te beginnen tenzij je zachte lak hebt. Verder moet je gewoon proberen met welke pad je het meeste gaat corrigeren. Geel of oranje. Of wat @ArnoldG zegt, wellicht wol of spiderpad.
Neem eerst gewoon 2 van elk. Dat kan nooit kwaad. Dan zul je vanzelf merken wat je tekort komt.
Ik ben zelf begonnen met 1 van elke kleur en dat was ook haalbaar. Nu gebruik ik vooral wol, spiderpad en geel om te corrigeren, dus daar heb ik het meeste van. Met finishen raakt de pad niet zo snel verzadigd dus met wit doe ik meer oppervlakte.
 
Ik hield in de basis aan; Hoe grover een pad en dus hoe meer hij op z'n flikker krijgt door het polijsten, hoe meer exemplaren ik er van heb. :)

Voor de DAP heb ik momenteel, ongeveer: 4x Geel, 3x Oranje, 2x Wit.
Dut zijn de standaard 5,5" pads.

Van de kleine pads heb ik er een stuk minder, maar gebruik deze ook eej stuk minder. Maar, ik zou deze in ongeveer dezelfde aantallen bestellen.




Greeetz