Bofkont: Jou ken ik waarschijnlijk van de andere BMW forum's niet?
Als ik je een tip mag geven, neem vooral je tijd, en probeer de wagen niet op 1 dag af te hebben.
Mijn plan van aanpak is dat ik op dag 1 de wagen goed schoonmaak,
Dag 1
Auto allereerst gewoon wassen.
Velgen : Velgen reiniger , Non-Ferro, coating
Banden: Meguiar's safe degreaser , Wolfgang Black Diamond tiregel
Wielkasten: Fender wheelbrush, APC, goedkope cockpitspray
Uitlaatsierstukken: Eventueel wetsandpapier, Mothers Mag en Alupolish
Plastic trims: APC / Poorboy's Trim restorer en na een uur nog eens trimrestorer
Koplampen en achterlichten: polijsten en een willekeurige sealant erop zetten.
Logo's : Met een milde borstel APC inwerken om oude wax/vuiligheid te verwerken
Ramen : Kleien, scrubben en sealen (met Rain-X bijvoorbeeld)
Rubbers : Reinigen met APC, eventueel voeden met GYEON cure ( niet schrikken van de vlekken, blijven herhalen totdat er parels opstaan)
Motorruimte: AutoGlym Engine cleaner icm Autoglym Vinyl & Rubber care
Naden en kieren (deurposten, randen onder de motorkap, kofferdeksel etc.) : Reinigen met een borstel en APC en/of safedegreaser, sealant
Dag 2
Indien niet binnengestaan: Weer wassen.
Polijststappen zijn volledig afhankelijk van hoe de lak reageert, maar bij een BMW moet je normaliter je tijd hiervoor nemen.
In ieder geval zorgen dat je Inizio in huis hebt, een goede ontvetter en een goede lichtbron. Als je 95% van de swirls eruit hebt, verder na de volgende stap, rustig afbouwend van Mezoo naar Finale. Opnieuw ontvetten om het eindresultaat te bewonderen én om de lak voor te bereiden op de sealant.
Puur naar de duurzaamheid kijkende voegt EXP weinig toe aan de 845, maar zelf gebruik ik deze alleen in de winter. In de zomer zou ik EX-P en Natty's gebruiken. Waarbij je dan wel om de 2-3 maanden een nieuwe laag Natty's moet aanbrengen.
Ik heb het idee dat de Natty's iets natter van glans is dan de 845 , en dat de 845 weer iets beter bestand is tegen zout etc. Maar dat is slechts een idee wellicht.