• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AB Foam lans + magi foam.... welke instelling van de lans?

wiseguy

Detailing rookie
27 jun 2011
23
0
Recent heb ik de AB Foamlans voor Karcher i.c.m. magifoam gehad van mijn ouders.

Afgelopen weekend eindelijk de gelegenheid gehad om eens uit te testen hoe e.e.a. werkt, aangezien de auto wel het een en ander aan zand en modder had verzameld.
Als eerste de auto even afgespoten met de HD reiniger. Daarna de fles van de foamlans gevuld met magifoam in de op de verpakking aangegeven verhouding voor lichte vervuiling.
Op de HD reiniger gezet en foamen maar......

Als eerste maar eens gaan spelen met de twee draaiknoppen van de foamlans. De spuitmond eerst "helemaal" dicht gedraaid, maar dan krijg ik geen nette vlakke foamspray uit de lans....dus een klein beetje verder open gedraaid en toen was het wel een makkelijk te richten vlakke spray..... toen viel me wel op dat de helft van de fles al leeg was gespoten..... en dat viel me wel heel erg tegen..... ik heb er net de helft van mijn auto (VW Passat Variant) mee kunnen infoamen. Voor de andere kant moest ik nogmaals de fles vullen.

Ik vermoed allemaal dat ik de knop aan de bovenzijde van de foamlans (zwarte ronde knop) te ver open heb gehad de eerste keer. Is er iemand die een beetje een " vuistregel" heeft voor het instellen van de foamlans? Want naar wat ik allemaal heb gelezen, zou het verbruik van de foamlans geen 2 liter foamoplossing moeten zijn op 1 auto....

Ik ben erg benieuwd, hoor graag van jullie wat ik fout heb gedaan.
 
Ik heb hem echt helemaal dicht staan, dat ik daarbij iets minder nauwkeurig kan richten neem ik voor lief.
 
Dan loopt er toch iets grondig fout met je instelling. :)

Ik kan gerust een BMW 5serie doen met nog geen 1/3 van de fles.

Ik doe ongeveer 1cm foam op 500Ml warm water!
 
Bij mij ook weinig problemen (check mijn avatar :cool: ). Heb een Karcher met een druk van 100 Bar. Dan in een mengverhouding 1:5 tot 1:8 Magi Foam met lauwwarm water. Dan de draaiknop op de bovenkant van de lans helemaal dicht (met de klok mee) en de spuitmond helemaal dicht (plaatjes in de kop tegen elkaar aan) en dan een hele kleine slag terug.

Met 1 liter haal ik 2 keer een fiesta...

Succes!
 
OK, thanks.... dan zal ik dat ook eens proberen..... de spuitmond draai ik ook eerst helemaal dicht en dan een klein stukje terug.... dan zijn de twee extra stralen die compleet een andere kant op spuiten namelijk weg en kan ik gewoon met een vlakke straal spuiten....

Denk dat ik de zwarte knop dan precies de andere kant op gedraaid heb gehad.... zal de volgende keer eens precies andersom proberen.

Thanks voor de aanwijzingen! :-b
 
Ik ga dit topic even inpikken...
Ik heb ook een foamlans van AB nog. Echter, de fles is stuk net onder de schroefverbinding met de lans.
Weten jullie welk alternatief ik kan gebruiken ? Passen de Monello flessen hierop ?
Hier even een foto van de lans in kwestie. Denk toch dat dit een AB lans is ?
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Foamlans.jpg
    Foamlans.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 0
@Jamme1981 - Huh? Beide foto zijn van het deel van in je HD-pistool gaat, maar je spreekt over de fles vervangen.

Op mijn Lancia-fles en de Monello-flessen past een normale drink-fles dop, als ik het mij goed herinner. Dus dan zou ik bijv. ook een fles CocaCola aan de Lancia kunnen hangen.
 
  • Leuk
Reactions: Jamme1981