• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Abarth 500. Zwarte vlek in het cabrio dak.

Bram1994

Detailing rookie
11 mei 2020
7
2
Haarlem
Hallo, ik ben een trotse eigenaar van een Abarth esseesse cabrio. Het schoon houden van de auto en onderhouden van de lak/dak gaat mij prima af. Ik zit echter met 1 plek waar ik niet zo goed van weet wat ik er mee aan moet.

Sinds aanschaf zit er een soort zwarte vlek in mijn cabriodak (zie foto's). De vlek lijkt niet op brandschade oid, maar wat het wel precies is? Ik heb van binnen uit gekeken of er niks van smeermiddel zat wat er in getrokken kon zijn, helaas niet het geval. Wie heeft er een tip voor mij? Iets wat ik zelf kan proberen of een bedrijf wat het voor mij kan verminderen/verwijderen.

groet,

Bram
 

Bijlagen

  • dak1.jpg
    dak1.jpg
    386,2 KB · Weergaven: 0
  • dak2.jpg
    dak2.jpg
    655,2 KB · Weergaven: 0
  • dak3.jpg
    dak3.jpg
    303 KB · Weergaven: 0
ik denk het niet. ik merk niet echt verschil in hoe soepel het stof is vergeleken met andere plekken. Zou je wel verachten met afgekoeld teer.
Ik
Zo op het eerste zicht lijkt het brandschade (peuk)
Zit er een geur aan ? Geeft het af als je het vochtig maakt ?

geen geur. Heb mijn vinger nat gemaakt en paar keer goed over de vlek gehaald. Had zwarte residu aan mijn vingertop.
 
Als ik op de 1e foto kijk, lijkt het dat er een lichtgrijze rechthoek te zien is op je dak en de vlek zit net op een hoek. Zou ze bij het opvouwen toch ergens smeerolie hebben kunnen geraakt?
 
Het zit idd op een scharnierpunt. 1e gedachte was dus ook een smeermiddel van binnen uit. Gelukkig kan ik makkelijk bij de binnenzijde, hier zit niks. Lijkt van buiten te zijn gekomen. Foto van de binnenzijde waar de vlek zou moeten zitten meegestuurd
 

Bijlagen

  • D83FD99B-A4FA-45FD-BD94-FD1E720CFC30.jpeg
    D83FD99B-A4FA-45FD-BD94-FD1E720CFC30.jpeg
    139,1 KB · Weergaven: 0
Er in ieder geval niet op gaan zitten wrijven, zo contactloos als mogelijk aanpakken. Zit er een beschermend produkt op je dak?
 
Dat is niet bij mij in de buurt, misschien iemand anders die mee wil kijken
Ik zou het vanaf een afstand niet durven zeggen.

Kijk nog wel even goed naar of het vet kan zijn
Als dat zo is wordt het met neerklappen alleen maar erger
 
Ik denk eigenlijk ook op foto 2 te zien dat het vettigheid is. De structuur van de stof lijkt onder het zwarte vuil ONaangetast. Ziet er hetzelfde uit als de rest. Dat doet mij denken dat het vuiligheid is die op de stof ligt en die er zelfs ook een beetje in is getrokken/in is gezakt.

Hoe lang heb je de auto al? Dit omdat je schrijft dat de vlek er al op zit sinds je de auto hebt.
Is de vlek minder geworden in die tijd of blijft het even zwart?

Het product wat er nu op zit om het dak te beschermen. Daar zit ook een reiniger bij. Heb je dat ook geprobeerd? Of alleen het component gebruikt om te beschermen?

Ik woon in (de) HAARLEMmermeer (Nieuw-Vennep).